CEO van Maxeda DIY Belgium (Brico) stapt op | RetailDetail

CEO van Maxeda DIY Belgium (Brico) stapt op

CEO van Maxeda DIY Belgium (Brico) stapt op

Erik Haegeman, de CEO van Maxeda DIY Belgium, heeft zijn ontslag ingediend. Hij zou zich moeilijk kunnen verzoenen met zijn nieuwe positie binnen de Benelux-organisatie van Maxeda, dat in België verantwoordelijk is voor de keten Brico.

Geen CEO meer

Op 24 augustus verlaat Haegeman het bedrijf en zal hij opgevolgd worden door Dieter Struyve. Die werkte eerder tien jaar bij Unilever in verschillende functies, sinds 2012 was hij commercieel directeur Benelux van Danone. Hij wordt nu echter managing director van Maxeda DIY België en dus geen CEO: die functie valt weg.

 

"In de nieuwe organisatiestructuur krijgt de rol van managing director Maxeda DIY België een andere focus. Hij zal zich meer toeleggen op trading en op het aansturen van de winkels. Hierbij zal het genereren van traffic en het bouwen van loyaliteit bij onze klanten aan belang winnen. Klanten zullen hoe langer hoe meer – ondersteund door online – continu verrast moeten worden in de winkels met een optimale dienstverlening en een aangename omgeving. Ook expansie van winkels is een belangrijk agendapunt voor de verdere groei van Brico en Brico Plan-It", staat volgens Publimat News te lezen in een interne nota.

 

Het zou die nieuwe invulling van de functie zijn die Haegeman er toe genoopt heeft om bij het bedrijf te vertrekken. De huidige topman ging op 1 januari 2013 aan de slag bij Maxeda als opvolger van Geert Verkest. Voorheen was hij zes jaar lang algemeen directeur bij het Franse Bricorama.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.