Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner | RetailDetail

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner
Foto: Shutterstock

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

 

Nieuwe Franse webwinkel

Sinds de oprichting in 2013 is deverfwebshop.be naar eigen zeggen Vlaams marktleider in de onlineverkoop van verf. Nu wil het bedrijf met hoofdkantoor in Stekene verdere groei op de Franstalige markt realiseren via een specifieke nieuwe webwinkel. “Het is onze ambitie om te blijven groeien. De Vlaamse markt is intussen bekend terrein. Daarom richten we onze pijlen nu op de Franstalige consument. Ook onze Zuiderburen willen we bedienen met topkwalitatieve verf en toebehoren”, vertelt CEO Pieter De Witte aan Made In Oost-Vlaanderen. 

 

In Frankrijk en Wallonië hoopt de verfspecialist dezelfde groeicurve neer te zetten als in de Vlaamse markt: daar tekent deverfwebshop.be immers een gemiddelde groei van 15% per maand op. Al is zelfs hier volgens de topman nog groeimarge: “De komende maanden willen we, naast de uitbreiding richting Wallonië en Frankrijk, ook sterk inzetten op de uitbouw en bekendheid van onze webshop in Vlaanderen.”

 

De webshop is ook aanwezig in Nederland, al stellen de resultaten er teleur. “Onze inspanningen worden er jammer genoeg nog niet beloond. We hebben dan ook nog een lange weg af te leggen.” Om die groei te realiseren, zoekt de verfwebwinkel een financiële partner, bij voorkeur met ervaring in de onlineretail. “De ideeën hiervoor worden op dit moment gevormd. We denken binnen een paar maanden dit proces te kunnen afronden,” klinkt het.
 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

24/05/2018

The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren.

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Komono wil nog dit jaar 10 fysieke winkels

17/05/2018

Het Belgische accessoirelabel Komono wil nog dit jaar zijn aantal fysieke winkels verdubbelen tot tien. “De winkels zijn belangrijk om ons verhaal te vertellen”, zeggen Anton Janssens en Raf Maes aan De Standaard.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.