Gamma’s Bompi viert twintigste verjaardag | RetailDetail

Gamma’s Bompi viert twintigste verjaardag

Gamma’s Bompi viert twintigste verjaardag

“Mannekens! Vader?” Twee woorden volstaan om te weten dat er een reclame voor Gamma volgt, die zal eindigen met “Hoe maakt u het? Met Gamma!”. Meer dan 13.000 Belgen hebben dan ook zondag in Plopsaland de twintigste verjaardag van het radiotypetje Bompi gevierd.

Al 450 Bompi-spotjes

De reclame startte twintig jaar geleden als experiment: Gamma had enkele komieken gevraagd om een spotje te bedenken. Luc Wyns haalde daarbij zijn inspiratie bij de televisiefamilie Backeljau, waar hij de grootmoeder verving door Bompi.


Vandaag gaat het typetje Bompi nog steeds mee. Al gebeurde dat met een kleine onderbreking: Gamma besloot na enkele jaren te stoppen met de reeks, maar kwam na amper zes maanden al op zijn beslissing terug.


Gemiddeld is Wyns nu twee dagen per week bezig met Gamma en Bompi. De komiek zette al typetje al 450 keer in voor een spotje voor de doe-het-zelfketen.


“Onlosmakelijk verbonden met Gamma”

Om die twintig jaar te vieren, huurde Gamma zondag het pretpark Plopsaland in De Panne af voor zijn klanten. Zij konden kaarten kopen tegen 10 euro per stuk, waar die normaal 32 euro kosten. Naast de klassieke aanbiedingen in het park konden ze aan een reeks speciale Gamma-activiteiten deelnemen. Zo was er een optreden van K3.


Het feest in Plopsaland was overigens de kers op de taart van een heel jaar Bompi-activiteiten. Die omvatten onder meer een rondrijdende Bompi-bus, een Bompi-spel voor  tablets en Bompi-aanbiedingen doorheen het jaar.


Algemeen directeur Rudi Petit-Jean van Gamma was erg tevreden op het grote Bompi-feest: “Bompi is onlosmakelijk verbonden met Gamma. Van ons mag Bompi er nog eens 20 jaar bij doen. Zeker als je kijkt dat we hier vandaag met 13.000 mensen bijeen zijn om zijn verjaardag te vieren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.

Spontane staking uitgebroken bij Brico

23/04/2018

Afgelopen zaterdag waren alle Brico-winkels in Brussel dicht, net als een aantal vestigingen in Vlaanderen en Wallonië. De medewerkers legden er spontaan het werk neer omdat de Brico in Molenbeek sluit.