Gamma’s Bompi viert twintigste verjaardag

Gamma’s Bompi viert twintigste verjaardag

“Mannekens! Vader?” Twee woorden volstaan om te weten dat er een reclame voor Gamma volgt, die zal eindigen met “Hoe maakt u het? Met Gamma!”. Meer dan 13.000 Belgen hebben dan ook zondag in Plopsaland de twintigste verjaardag van het radiotypetje Bompi gevierd.

Al 450 Bompi-spotjes

De reclame startte twintig jaar geleden als experiment: Gamma had enkele komieken gevraagd om een spotje te bedenken. Luc Wyns haalde daarbij zijn inspiratie bij de televisiefamilie Backeljau, waar hij de grootmoeder verving door Bompi.


Vandaag gaat het typetje Bompi nog steeds mee. Al gebeurde dat met een kleine onderbreking: Gamma besloot na enkele jaren te stoppen met de reeks, maar kwam na amper zes maanden al op zijn beslissing terug.


Gemiddeld is Wyns nu twee dagen per week bezig met Gamma en Bompi. De komiek zette al typetje al 450 keer in voor een spotje voor de doe-het-zelfketen.


“Onlosmakelijk verbonden met Gamma”

Om die twintig jaar te vieren, huurde Gamma zondag het pretpark Plopsaland in De Panne af voor zijn klanten. Zij konden kaarten kopen tegen 10 euro per stuk, waar die normaal 32 euro kosten. Naast de klassieke aanbiedingen in het park konden ze aan een reeks speciale Gamma-activiteiten deelnemen. Zo was er een optreden van K3.


Het feest in Plopsaland was overigens de kers op de taart van een heel jaar Bompi-activiteiten. Die omvatten onder meer een rondrijdende Bompi-bus, een Bompi-spel voor  tablets en Bompi-aanbiedingen doorheen het jaar.


Algemeen directeur Rudi Petit-Jean van Gamma was erg tevreden op het grote Bompi-feest: “Bompi is onlosmakelijk verbonden met Gamma. Van ons mag Bompi er nog eens 20 jaar bij doen. Zeker als je kijkt dat we hier vandaag met 13.000 mensen bijeen zijn om zijn verjaardag te vieren.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top