Tweede Brusselse Gamma geopend | RetailDetail

Gamma opent tweede Brusselse vestiging

Gamma opent tweede Brusselse vestiging

Doe-het-zelfketen Gamma heeft zijn tweede vestiging in Brussel geopend: naast de winkel in Ukkel kunnen de klanten van de keten nu ook terecht in Anderlecht. Daarnaast laat Gamma weten dat de online verkoop sterk in de lift zit.

Groei van 304 procent

“Met de opening van een tweede Gamma-winkel in Brussel willen we onze aanwezigheid in de hoofdstad versterken. We zijn voortdurend op zoek naar nieuwe locaties om een antwoord te kunnen bieden op de groeiende vraag”, aldus directeur Rudi Petit-Jean. Met de opening van de nieuwe vestiging telt Gamma nu 86 winkels in België.

 

Gamma laat in één adem ook weten dat de webshop sterk blijft groeien. De doe-het-zelver startte in 2013 met de online verkoop en momenteel zijn er ongeveer 28.000 artikels te koop in de webshop. In 2015 groeide de online verkoop met 500% en vorig jaar was er sprake van een groei van 304%. Gamma wil ook in 2017 die sterke opmars blijven verder zetten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat

17/04/2018

De Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat scheurt zich af van de Franse groepering BigMat en gaat op eigen houtje verder onder de formulenaam Allmat

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.  

Monki laat 'influencers' geld verdienen

16/04/2018

H&M-dochter Monki gaat aan de slag met 'influencers': het modelabel lanceert een wereldwijd programma waarmee socialemediafiguren geld kunnen verdienen als via hen kleding wordt verkocht.

Picnic breidt uit in Nederland en Duitsland

16/04/2018

Picnic Duitsland start met grote ambities: binnen zes maanden wil de Nederlandse online supermarkt al winst boeken in Noordrijn-Westfalen. In eigen land rolt Picnic zijn leveringsdienst dan weer uit naar Noord-Brabant.