Gamma pakt nu ook uit met Vrouwendag

Gamma pakt nu ook uit met Vrouwendag

Na de opgemerkte campagne ter gelegenheid van de ‘Mannendag’ doet Gamma nu een actie ter gelegenheid van Vrouwendag op 8 maart. Klanten kunnen er hun kortingsbonnen afstaan aan een project voor vrouwen die op de vlucht zijn voor intra-familiaal geweld.

Actie voor mannen kreeg kritiek

In november 2013 kreeg Gamma nog verschillende vrouwenbewegingen over zich heen toen de keten mannen op de foto liet gaan met de Gamma-kluspoezen. "Deze mooie, stoute meiden geven de echte man lik op stuk en laten in de winkel ziet wat schoon gerief met goed gerief uit Gamma kan doen", heette het. Te seksistisch, vonden de critici, want weer een geval waarbij vrouw als lustobject wordt gezien.

 

Na druk werd de campagne bijgeschaafd: de reclamespot werd van het internet gehaald en ook werden de kluspoezen iets minder pikant dan aanvankelijk gepland.

 

Actie voor vrouwen op de vlucht

Nu doet Gamma een actie naar aanleiding van de Internationale Vrouwendag op zaterdag 8 maart, en net als op ‘Mannendag’ gaat die gepaard met een korting van 20% voor alle bezoekers. Voorts kan iedereen in tien winkels (Overijse, Londerzeel, Machelen, Aalst, Meerbeke, Lier, Genk, Turnhout, Roeselare en Schelle) tips krijgen van het Pimp&Go-klusteam van de keten.

 

Daarnaast steunt Gamma een project voor vluchthuizen voor vrouwen die intra-familiaal geweld willen ontlopen. Bas, Gamma’s befaamde en ervaren klusjesman, zal samen met zijn team enkele verouderde studio’s van het Centrum voor Algemeen Welzijnswerk De Kempen opknappen. Het gaat over woongelegenheden waar vrouwen die geconfronteerd worden met intra-familiaal geweld samen met hun kinderen kunnen intrekken na een hevige emotionele periode.

 

De klanten van Gamma krijgen de mogelijkheid om hun aankoopbonnen aan dit project af te staan. Telkens ze een aankoop doen met hun Gammapluskaart komt immers een bon uit de printer, die hen een korting geeft bij een volgende aankoop van minimum 30 euro. Klanten hebben op 8 maart de keuze tussen de bon zelf gebruiken bij een volgende aankoop of deze wegschenken aan het gekozen goede doel. Het bedrag dat via de bonnen wordt verzameld, zal door Gamma verdubbeld worden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top