Groenrijk lanceerde Groenbox | RetailDetail

Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk heeft een kant-en-klare Groenbox gelanceerd. In de box zit een plant en pot, door specialisten samengesteld. De box kan in de tuincentra van Groenrijk, maar ook online worden besteld en aan huis worden bezorgd. 

 

Eerste tuincentraformule in omnichannel

Groenrijk is met de bezorgbox de eerste tuincentraformule die dit omnichannel aanbiedt en zo inspeelt op de toenemende consumentenbehoefte naar gemak in bestellen en afleveren. De Groenbox is ook het eerste fullservicepakket van Groenrijk, dat 34 zelfstandige vestigingen in Nederland telt.

 

De bestelling wordt in samenwerking met FleuraMetz aan huis afgeleverd. FleuraMetz is een internationale bloemen- en plantengroothandel en full-serviceleverancier met drie verkoopconcepten voor de bloemist.

 

"We zien dat er meer concurrenten komen in de branche. Branchevreemde concurrenten als supermarkten en bouwmarkten, maar ook online neemt het aanbod steeds meer toe. Deze concurrenten hanteren een scherpe prijs, maar zetten minder in op gemak, creativiteit en maatwerk voor de klant. Groenrijk speelt hier op in en positioneert zich als specialist in groen", stelt interim-directeur Jacky Michels.

 

Inzet op advies

"Ook geven wij advies op maat, bijvoorbeeld voor het inrichten van groen in huis, tuin en op het terras. We merken dat klanten hier steeds meer waarde aan hechten. Zo is onze omzet in de afgelopen weken soms met meer dan veertig procent gestegen ten opzichte van vorig jaar", aldus Jacky Michels.

 

"Als franchiseformule kan Groenrijk anticiperen op de actuele ontwikkelingen en gebruik maken van lokale krachten. Sommige  franchisenemers hebben een eigen hoveniersbedrijf erbij. Of er wordt veel samengewerkt met lokale hoveniers om de kwaliteit en specialisme tot aan de tuin te kunnen waarborgen. De franchisenemer heeft hierdoor ruimte en vrijheid om de klant als groenspecialist optimaal te bedienen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.

Spontane staking uitgebroken bij Brico

23/04/2018

Afgelopen zaterdag waren alle Brico-winkels in Brussel dicht, net als een aantal vestigingen in Vlaanderen en Wallonië. De medewerkers legden er spontaan het werk neer omdat de Brico in Molenbeek sluit.