Groenrijk lanceerde Groenbox | RetailDetail

Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk heeft een kant-en-klare Groenbox gelanceerd. In de box zit een plant en pot, door specialisten samengesteld. De box kan in de tuincentra van Groenrijk, maar ook online worden besteld en aan huis worden bezorgd. 

 

Eerste tuincentraformule in omnichannel

Groenrijk is met de bezorgbox de eerste tuincentraformule die dit omnichannel aanbiedt en zo inspeelt op de toenemende consumentenbehoefte naar gemak in bestellen en afleveren. De Groenbox is ook het eerste fullservicepakket van Groenrijk, dat 34 zelfstandige vestigingen in Nederland telt.

 

De bestelling wordt in samenwerking met FleuraMetz aan huis afgeleverd. FleuraMetz is een internationale bloemen- en plantengroothandel en full-serviceleverancier met drie verkoopconcepten voor de bloemist.

 

"We zien dat er meer concurrenten komen in de branche. Branchevreemde concurrenten als supermarkten en bouwmarkten, maar ook online neemt het aanbod steeds meer toe. Deze concurrenten hanteren een scherpe prijs, maar zetten minder in op gemak, creativiteit en maatwerk voor de klant. Groenrijk speelt hier op in en positioneert zich als specialist in groen", stelt interim-directeur Jacky Michels.

 

Inzet op advies

"Ook geven wij advies op maat, bijvoorbeeld voor het inrichten van groen in huis, tuin en op het terras. We merken dat klanten hier steeds meer waarde aan hechten. Zo is onze omzet in de afgelopen weken soms met meer dan veertig procent gestegen ten opzichte van vorig jaar", aldus Jacky Michels.

 

"Als franchiseformule kan Groenrijk anticiperen op de actuele ontwikkelingen en gebruik maken van lokale krachten. Sommige  franchisenemers hebben een eigen hoveniersbedrijf erbij. Of er wordt veel samengewerkt met lokale hoveniers om de kwaliteit en specialisme tot aan de tuin te kunnen waarborgen. De franchisenemer heeft hierdoor ruimte en vrijheid om de klant als groenspecialist optimaal te bedienen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Minder omzet maar meer winst voor Maxeda

23/07/2018

Maxeda, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Praxis en Brico, publiceerde zopas degelijke bedrijfsresultaten. In Nederland gaan de zaken beter dan in België. De groep wil groeien met kleinere stadswinkels.

Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.