Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk lanceerde Groenbox

Groenrijk heeft een kant-en-klare Groenbox gelanceerd. In de box zit een plant en pot, door specialisten samengesteld. De box kan in de tuincentra van Groenrijk, maar ook online worden besteld en aan huis worden bezorgd. 

 

Eerste tuincentraformule in omnichannel

Groenrijk is met de bezorgbox de eerste tuincentraformule die dit omnichannel aanbiedt en zo inspeelt op de toenemende consumentenbehoefte naar gemak in bestellen en afleveren. De Groenbox is ook het eerste fullservicepakket van Groenrijk, dat 34 zelfstandige vestigingen in Nederland telt.

 

De bestelling wordt in samenwerking met FleuraMetz aan huis afgeleverd. FleuraMetz is een internationale bloemen- en plantengroothandel en full-serviceleverancier met drie verkoopconcepten voor de bloemist.

 

"We zien dat er meer concurrenten komen in de branche. Branchevreemde concurrenten als supermarkten en bouwmarkten, maar ook online neemt het aanbod steeds meer toe. Deze concurrenten hanteren een scherpe prijs, maar zetten minder in op gemak, creativiteit en maatwerk voor de klant. Groenrijk speelt hier op in en positioneert zich als specialist in groen", stelt interim-directeur Jacky Michels.

 

Inzet op advies

"Ook geven wij advies op maat, bijvoorbeeld voor het inrichten van groen in huis, tuin en op het terras. We merken dat klanten hier steeds meer waarde aan hechten. Zo is onze omzet in de afgelopen weken soms met meer dan veertig procent gestegen ten opzichte van vorig jaar", aldus Jacky Michels.

 

"Als franchiseformule kan Groenrijk anticiperen op de actuele ontwikkelingen en gebruik maken van lokale krachten. Sommige  franchisenemers hebben een eigen hoveniersbedrijf erbij. Of er wordt veel samengewerkt met lokale hoveniers om de kwaliteit en specialisme tot aan de tuin te kunnen waarborgen. De franchisenemer heeft hierdoor ruimte en vrijheid om de klant als groenspecialist optimaal te bedienen."

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

05/12/2017

Patrick Vandenbogaerde is aangesteld als de nieuwe managing director van doe-het-zelfketen Brico. Zijn voorganger Dieter Struye verlaat het bedrijf in februari. 

 

Ruzie Intergamma en Bricorama blijft aanhouden

01/12/2017

De problemen bij Intergamma rond de aandelen van CRH zijn nog steeds niet opgelost en nu lijkt de ruzie met de Franse aandeelhouder Bricorama helemaal uit de hand te lopen. Die laatste wil dat de Ondernemingskamer tussenbeide komt.

Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Back to top