Guy Colleau is nieuwe CEO Maxeda DIY | RetailDetail

Guy Colleau is nieuwe CEO Maxeda DIY

Guy Colleau is nieuwe CEO Maxeda DIY

Doe-het-zelfgroep Maxeda, het bedrijf boven Praxis, Formido, Brico en Plan-It, bevestigt de benoeming van Fransman Guy Colleau als nieuwe CEO vanaf 1 mei. 

28 jaar ervaring

Colleau (52) beschikt over meer dan 28 jaar leidinggevende ervaring in de retailsector en meer specifiek in de doe-het-zelfbranche. Hij heeft een sterke operationele achtergrond in retail en bekleedde al een aantal managementfuncties in grote Franse doe-het-zelfbedrijven als Materiaux Service, Leroy Merlin en Castorama France. Bij Castorama France was hij CEO van 2003 tot 2013, waarna hij diverse leidinggevende functies met een internationale focus had binnen de Kingfisher Group.

 

De nieuwe CEO vervangt Roel van Neerbos, die in januari 2014 aan het hoofd van Maxeda kwam. Daarvoor was Van Neerbos al actief in leidinggevende functies bij bedrijven als Procter & Gamble, Mattel en Heinz. Bij Heinz had hij bijvoorbeeld de positie van president Continental Europe en president global ketchup.

 

Sterk concurrerende markt

Jean-François Delepoulle, voorzitter van de raad van commissarissen: “Maxeda DIY Group is een robuuste marktleider in de doe-het-zelf retailbranche met vier sterke klantgerichte formats (Praxis, Formido, Brico en Brico Plan-It). In de afgelopen jaren hebben we onze financiële positie versterkt, de efficiëntie in de organisatie verhoogd en de synergie in de Benelux verbeterd. Ik wil Roel Van Neerbos danken voor zijn inzet en bijdrage aan het bedrijf en onze mensen. Wij zijn actief in een sterk concurrerende retailmarkt en willen onze leiderspositie en de business van Maxeda verder versterken. Met de benoeming van een CEO met de ervaring van Guy Colleau zijn wij ervan overtuigd dit te kunnen bereiken.” 

 

Maxeda DIY Group is al een tijdje bezig met het vernieuwen van zijn formules én zijn management, met eind vorig jaar ook al de benoeming van Erik Cuypers (ex-JBC) als CIO.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.