Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes | RetailDetail

Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes

 Hornbach versnelt bezorgen van pakketjes

Doe-het-zelfketen Hornbach gaat het mogelijk maken om online bestelde pakketjes sneller af te halen of te bezorgen: al vier uur na het bestellen zijn materialen voor klussen nu in de winkel beschikbaar of kunnen ze naar huis worden gestuurd.

Doelgroep uitbreiden

Hornbach mikt met de ruimere online bestelopties en sneller bezorgen op mensen als klussers, aannemers en zzp-ers met weinig tijd.

 

De keten bestaat in Nederland negentien jaar en telt momenteel elf vestigingen, maar heeft plannen om sterk te groeien in ons land. In het eerste kwartaal van volgend jaar opent een vestiging in Amsterdam Sloterdijk met een bouwmarkt, tuincentrum en drive-in. Halverwege volgend jaar is Den Haag aan de beurt, met een locatie van 15.000 m² aan de A13. Ook in Zwolle, Enschede en Almelo openen locaties. 

 

In Europa heeft Hornbach zo’n honderdvijftig filialen, waarvan ongeveer honderd in Duitsland. Het familiebedrijf bestaat ruim 139 jaar en werkt met meer dan 17.000 medewerkers.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Spontane staking uitgebroken bij Brico

23/04/2018

Afgelopen zaterdag waren alle Brico-winkels in Brussel dicht, net als een aantal vestigingen in Vlaanderen en Wallonië. De medewerkers legden er spontaan het werk neer omdat de Brico in Molenbeek sluit.

Thierry Moubax (bpost): "Wie de boot niet wil missen, moet snel schakelen."

20/04/2018

Nog een grote naam voor het RetailDetail Congress van 26 april: bpost-marketingtopman Thierry Moubax zal er zijn visie geven over hoe marketing en handel in het algemeen ingrijpend zullen veranderen door de 'boom' in e-commerce.

Amazon telt al 100 miljoen Prime-abonnees

19/04/2018

E-commercegigant Amazon heeft de kaap van de honderd miljoen Prime-abonnees overschreden. En dat is maar een van de vele mijlpalen waarover CEO Jeff Bezos het heeft in zijn jaarlijkse brief aan de aandeelhouders.

“Tijd voor actie: kleinhandelaars online laten floreren”

18/04/2018

Vandaag kreeg fase 2 van de campagne “Het Internet. Ook uw zaak” zijn officiële aftrap in een Mechelse lederwarenwinkel. De campagne wil kleinhandelaars zo veel mogelijk aan een webshop helpen.

Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat wordt Allmat

17/04/2018

De Waalse keten van bouwmaterialen Bodymat scheurt zich af van de Franse groepering BigMat en gaat op eigen houtje verder onder de formulenaam Allmat

Carrefour en E.Leclerc starten wedloop om stadsafhaalpunten

17/04/2018

Een nieuwe fase lijkt gestart in de concurrentiestrijd op de Franse e-commercemarkt. Zowel Carrefour als E.Leclerc openen nu zogenaamde ‘drives piéton’, of afhaalpunten voor voetgangers in stadscentra.