Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland | RetailDetail

Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland

Hornbach werkt aan snelle expansie in Nederland

Bouw- en tuinketen Hornbach wil in Nederland snel groeien naar een twintigtal filialen. Vandaag opent alvast een twaalfde vestiging in Amsterdam en daarna staan er nog openingen gepland in Den Haag, Zwolle, Enschede en Duiven.

Immens assortiment

Hornbach kiest daarbij ook niet voor kleine vestigingen, maar wel voor megawinkels. De nieuwe winkel in Amsterdam zal zo een oppervlakte hebben van 20.000m² en de grootste vestiging, in Breda, doet het zelfs met 24.000m². De reden voor de grote winkels is niet ver te zoeken: Hornbach voert immers een assortiment dat bestaat uit meer dan 60.000 artikelen. “Al kom je bij ons voor één schroefje, we hebben we het”, aldus Hornbach.

 

De keten is nog steeds rotsvast overtuigd van het belang van de fysieke winkel: “Mensen kijken vaak eerst op internet, maar willen ook de spullen bekijken en vasthouden”, zegt CEO Albrecht Hornbach aan de Telegraaf. De keten doet ook niet aan kortingen of promoties, maar biedt wel de laagsteprijsgarantie. “Bij ons krijgt iedereen altijd dezelfde lage prijs. Klanten komen er snel achter dat dit voor hen het beste optie is”, meent de topman. Daarnaast wordt er ook veel geïnvesteerd in de webshop, die nog maar enkele jaren geleden werd opgestart.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Eerste gezonde eetmuur in Amsterdam

13/07/2018

Eind augustus opent in de Kinkerstraat van Amsterdam de Health Food Wall. Goed nieuws voor de liefhebbers van gezonde voeding die een salade boven een kroket verkiezen.

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Aldi investeert 40 miljoen in Brusselse winkels

26/06/2018

De voorbije jaren investeerde harddiscounter Aldi bijna 30 miljoen in de vernieuwing van zijn Brusselse winkels, maar nu schakelt de keten nog een versnelling hoger: tot 2020 pompt ze nog eens 40 miljoen euro in negen Brusselse projecten.

Tony's Chocolonely naar het Verenigd Koninkrijk

26/06/2018

Chocolademerk Tony's Chocolonely trekt volgend jaar naar het Verenigd Koninkrijk. Begin 2019 moeten er verschillende smaakvarianten en soorten repen van de slaafvrije chocolade in de Britse winkelrekken liggen.

Tom&Co heeft 100 Franse locaties op het oog

21/06/2018

De Belgische dierenspeciaalzaak Tom&Co zet zijn opmars verder op de Franse markt. Zopas opende de 25ste winkel in Nantes, volgens een nieuw concept. Dit jaar zullen er nog zeven vestigingen volgen bij onze zuiderburen.