Hubo en Multimate gaan naar gezamenljike formule | RetailDetail

Hubo en Multimate gaan naar gezamenlijke formule

Hubo en Multimate gaan naar gezamenlijke formule

Doe-het-zelfketens Hubo en Multimate gaan binnen enkele jaren over naar een gezamenlijke formule, waarschijnlijk onder de naam Hubo, aldus vakblad MIX.

Postionering past beter bij Hubo

De nieuwe positionering van regionaal naar landelijk merk past beter bij Hubo dan bij Multimate, stelt Gertjo Janssen, algemeen directeur van moederbedrijf DGN Retail. “Hubo heeft tevens een langere ervaring op dat gebied. Multimate heeft bovendien een landelijke naamsbekendheid die nog geen kwart is van die van Hubo. Daarnaast kunnen beter 65 Multimate-winkels worden omgebouwd dan 160 Hubo-vestigingen”, aldus Janssen.

 

De ombouwoperatie volgt op het schrappen van de formule FIXET twee jaar geleden. De nieuwe winkelformule gaat straks niet alleen losse producten, maar ook totaaloplossingen voor klussen brengen. Daarbij staat het eindresultaat van de klus centraal.

 

DGN Retail richt zich op een omzetgroei van veertig procent in de komende jaren: het concern streeft naar 300 miljoen euro omzet in 2020.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.