Hubo en Multimate werken aan webwinkel

Hubo en Multimate werken aan webwinkel
Facebook

Doe-het-zelfketens Hubo en Multimate zijn druk bezig met het opzetten van een eigen webwinkel. De nodige voorbereidingen voor de winkels zijn daarvoor al getroffen, heeft moederbedrijf Euretco bevestigd. 

Nieuwe software

De volledige omnichannelstrategie wordt pas in het najaar uit de doeken gedaan, maar het is nu al zeker dat er een webwinkel in de steigers staat bij Hubo en Multimate. Euretco is daarvoor op zoek naar een 'online content marketeer', die werk moet maken van de online zichtbaarheid van de ketens. Dat schrijft RetailTrends.

 

Het voorbije halfjaar zijn de verschillende ondernemers van de ketens alvast overgestapt naar een nieuw winkelautomatiseringssysteem. Daardoor moet alle nodige data nu in realtime beschikbaar zijn in de winkels, maar ook bij online portalen zoals de webshop of kiosken in de winkels. Dat is nodig om bijvoorbeeld de stock van de winkels te kunnen opvolgen.

 

De websites van Multimate en Hubo verwijzen momenteel enkel door naar de dichtstbijzijnde winkel. In de toekomst zal de bezoeker er dus ook meteen aankopen kunnen doen. Het is nog niet duidelijk of die dan thuis geleverd worden of dat klanten die moeten komen ophalen in de winkel. Bij dit soort ondernemingen gaat het echter vaak over dat tweede systeem, vanwege de grootte van de producten, maar ook om de onafhankelijke ondernemers tevreden te houden.

 

Opmerkelijk: ook Hubo België, dat oorspronkelijk afhing van Hubo Nederland maar sinds 1992 een apart bedrijf is, liet onlangs weten dat het aan een eigen webshop werkt

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Zo kunnen e-tailers Amazon Prime toch verslaan

13/11/2017

Volgens marktonderzoeker SmarterHQ is de band die consumenten hebben met Amazon Prime flinterdun en zouden ze hun abonnement snel achterwege laten als de voordelen te klein worden. Dat moet perspectieven openen voor concurrenten...

Alibaba-rivaal JD.com tekent 40% omzetgroei op

13/11/2017

De omzet van JD.com, dat deels in handen is van het Amerikaanse Walmart, is in het derde kwartaal met 39,2% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Dit jaar wist het Chinese bedrijf ook winst te maken, in tegenstelling tot in 2016.

Back to top