Hubo en Multimate werken aan webwinkel | RetailDetail

Hubo en Multimate werken aan webwinkel

Hubo en Multimate werken aan webwinkel
Facebook

Doe-het-zelfketens Hubo en Multimate zijn druk bezig met het opzetten van een eigen webwinkel. De nodige voorbereidingen voor de winkels zijn daarvoor al getroffen, heeft moederbedrijf Euretco bevestigd. 

Nieuwe software

De volledige omnichannelstrategie wordt pas in het najaar uit de doeken gedaan, maar het is nu al zeker dat er een webwinkel in de steigers staat bij Hubo en Multimate. Euretco is daarvoor op zoek naar een 'online content marketeer', die werk moet maken van de online zichtbaarheid van de ketens. Dat schrijft RetailTrends.

 

Het voorbije halfjaar zijn de verschillende ondernemers van de ketens alvast overgestapt naar een nieuw winkelautomatiseringssysteem. Daardoor moet alle nodige data nu in realtime beschikbaar zijn in de winkels, maar ook bij online portalen zoals de webshop of kiosken in de winkels. Dat is nodig om bijvoorbeeld de stock van de winkels te kunnen opvolgen.

 

De websites van Multimate en Hubo verwijzen momenteel enkel door naar de dichtstbijzijnde winkel. In de toekomst zal de bezoeker er dus ook meteen aankopen kunnen doen. Het is nog niet duidelijk of die dan thuis geleverd worden of dat klanten die moeten komen ophalen in de winkel. Bij dit soort ondernemingen gaat het echter vaak over dat tweede systeem, vanwege de grootte van de producten, maar ook om de onafhankelijke ondernemers tevreden te houden.

 

Opmerkelijk: ook Hubo België, dat oorspronkelijk afhing van Hubo Nederland maar sinds 1992 een apart bedrijf is, liet onlangs weten dat het aan een eigen webshop werkt

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Carrefour geeft meer details over transformatieplan

22/05/2018

Gezondheid en digitalisering zijn speerpunten in de plannen van Carrefour Belgium. Binnenkort kunnen klanten e-commerce bestellingen afhalen of terugbrengen in alle Express buurtwinkels. In de hypermarkten maakt non-food plaats voor bio en horeca.

Belgian Friday is nieuw Belgisch online koopjesweekend

15/05/2018

Na Black Friday is er nu ook de eerste Belgian Friday: de ketens Kiabi, La RedouteSarenza, Veritas, Jack & Jones en Tape à l'Oeil lanceren op vrijdag 18 mei een nieuw winkelevenement, met kortingen en acties voor wie online shopt.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Webwinkels klagen over Bpost

11/05/2018

De combinatie van een korte werkweek en een toevloed aan online bestellingen leidde ertoe dat Bpost duizenden pakjes te laat leverde bij de klanten. Enkele webshops, waaronder Smartphoto, eisen een schadevergoeding.