Hubo meer dan ooit in de ‘winning mood’

Hubo meer dan ooit in de ‘winning mood’

Hubo, de 100% Belgische organisatie met bijna 120 winkels verspreid over het hele land, is niet meer weg te denken uit het Belgische doe-het-zelf-landschap. Vanuit Wommelgem blijft de groep timmeren aan zijn expansie, tot grote tevredenheid van de klussende consument. Dat bleek gisterenavond alweer tijdens de zesde editie van de BeCommerce Awards.

 


Beste Do-It-Yourself webshop van België

Nadat de consument Hubo vorig jaar al had verkozen tot ‘beste winkelketen’ in de categorie ‘bouwmarkten’ (en dat al voor het tweede jaar op rij), mag de doe-het-zelfketen nu ook pronken met de titel van beste Belgische e-commercesite in zijn categorie. Hubo mocht de gegeerde prijs gisteren in ontvangst nemen tijdens de feestelijke avond in het Kasteel van Brasschaat.

 

Het ging om een publieksstemming via internet, waarbij de consumenten gevraagd werd wat zij vonden van de site (gebruiksvriendelijkheid, zoekgemak, …), het aanbod, het prijsniveau, de veiligheid van betaling, de leveringsvoorwaarden, de service en dergelijke meer. Liefst 140.000 consumenten brachten hun stem uit, zoals we reeds berichtten.

Ambitieuze groeiplannen

Hubo is in elk geval niet van plan om op zijn lauweren te gaan rusten. Integendeel. Op donderdag 19 mei opent de keten zijn 119de winkel. Die komt in Haacht, aan de Keerbergsesteenweg. Het wordt een zaak van 1.800 m² groot met een buitenterrein van nog eens 200 m².

 

Ook de modernisering en uitbreiding van bestaande zaken gaat onverminderd voort. Op 9 juni heropent de vestiging in het Waalse Aiseau-Presles na uitbreidingswerken. Dankzij de werkzaamheden is winkeloppervlakte liefst 50% toegenomen. Eind juli verhuist de Hubo van Bree bovendien naar een nieuw pand aan de Bocholterstraat. Die nieuwe zaak zal 2.500 m² binnenruimte tellen en krijgt een buitenterrein van 500 m².

 

Eerder dit jaar opende Hubo overigens al nieuwe vestigingen in Ichtegem, Bilzen en Turnhout, verhuisden de vestigingen in Roeselare en Spa naar ruimere panden en kregen de zaken in Philippeville, Leopoldsburg en Herent er zowel binnen als buiten flink wat verkoopruimte bij.

Maar ook daarmee is de expansiehonger van Hubo nog niet gestild. Voor september staan nog enkele openingen ingepland op toplocaties.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top