Hubo meer dan ooit in de ‘winning mood’ | RetailDetail

Hubo meer dan ooit in de ‘winning mood’

Hubo meer dan ooit in de ‘winning mood’

Hubo, de 100% Belgische organisatie met bijna 120 winkels verspreid over het hele land, is niet meer weg te denken uit het Belgische doe-het-zelf-landschap. Vanuit Wommelgem blijft de groep timmeren aan zijn expansie, tot grote tevredenheid van de klussende consument. Dat bleek gisterenavond alweer tijdens de zesde editie van de BeCommerce Awards.

 


Beste Do-It-Yourself webshop van België

Nadat de consument Hubo vorig jaar al had verkozen tot ‘beste winkelketen’ in de categorie ‘bouwmarkten’ (en dat al voor het tweede jaar op rij), mag de doe-het-zelfketen nu ook pronken met de titel van beste Belgische e-commercesite in zijn categorie. Hubo mocht de gegeerde prijs gisteren in ontvangst nemen tijdens de feestelijke avond in het Kasteel van Brasschaat.

 

Het ging om een publieksstemming via internet, waarbij de consumenten gevraagd werd wat zij vonden van de site (gebruiksvriendelijkheid, zoekgemak, …), het aanbod, het prijsniveau, de veiligheid van betaling, de leveringsvoorwaarden, de service en dergelijke meer. Liefst 140.000 consumenten brachten hun stem uit, zoals we reeds berichtten.

Ambitieuze groeiplannen

Hubo is in elk geval niet van plan om op zijn lauweren te gaan rusten. Integendeel. Op donderdag 19 mei opent de keten zijn 119de winkel. Die komt in Haacht, aan de Keerbergsesteenweg. Het wordt een zaak van 1.800 m² groot met een buitenterrein van nog eens 200 m².

 

Ook de modernisering en uitbreiding van bestaande zaken gaat onverminderd voort. Op 9 juni heropent de vestiging in het Waalse Aiseau-Presles na uitbreidingswerken. Dankzij de werkzaamheden is winkeloppervlakte liefst 50% toegenomen. Eind juli verhuist de Hubo van Bree bovendien naar een nieuw pand aan de Bocholterstraat. Die nieuwe zaak zal 2.500 m² binnenruimte tellen en krijgt een buitenterrein van 500 m².

 

Eerder dit jaar opende Hubo overigens al nieuwe vestigingen in Ichtegem, Bilzen en Turnhout, verhuisden de vestigingen in Roeselare en Spa naar ruimere panden en kregen de zaken in Philippeville, Leopoldsburg en Herent er zowel binnen als buiten flink wat verkoopruimte bij.

Maar ook daarmee is de expansiehonger van Hubo nog niet gestild. Voor september staan nog enkele openingen ingepland op toplocaties.

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.