Intergamma’s Karwei en Gamma storten zich op e-commerce | RetailDetail

Intergamma’s Karwei en Gamma storten zich op e-commerce

Intergamma’s Karwei en Gamma storten zich op e-commerce

De Nederlandse doe-het-zelfketens Gamma en Karwei gaan deze zomer van start met eigen webshops. De logistieke verhandeling van de Intergamma-webshops zal gebeuren door PostNL, dat zowel in Nederland als in België zal leveren.

Overdag bouwen, ’s avonds shoppen

Volgens topman Harm-Jan Stoter is de tijd rijp om zelf in e-commerce te stappen: “We hebben gemerkt dat ook onze klanten het gemak van online shoppen willen ervaren, naast hun gewoonlijke aankopen in onze winkels. Want overdag zijn onze klanten natuurlijk bezig met het bouwen en renoveren.”

 

PostNL is aangetrokken als dienstverlener, naar eigen zeggen omdat de postdienst niet alleen ervaring heeft met het leveren van gewone pakketjes aan huis, maar ook met de levering – en zelfs optioneel de installatie – van grote bestellingen op paletten, denk maar aan zakken cement of koelkasten en badkuipen.

 

Het contract dat Intergamma heeft afgesloten met PostNL gaat voor België en Nederland samen uit van zo’n 1,5 miljoen bestellingen per jaar. In de Nederlandse winkels komt er bovendien een afhaalpunt van PostNL, maar de Belgische vestigingen behoren niet tot dat akkoord.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.