Kingfisher wil winst opdrijven met nieuw vijfjarenplan | RetailDetail

Kingfisher wil winst opdrijven met nieuw vijfjarenplan

Kingfisher wil winst opdrijven met nieuw vijfjarenplan

Het Britse doe-het-zelfconcern Kingfisher heeft grote plannen om de komende vijf jaar de winst van het bedrijf stevig op te voeren. Het zal 800 miljoen pond (1,05 miljard euro) investeren om al zijn merken onder één dak te krijgen.

One Kingfisher

Dankzij het ‘One Kingfisher’-plan wil Kingfisher tegen 2021 500 miljoen pond (658 miljoen euro) extra winst voor belastingen maken. Daarnaast wil het de komende drie jaar ook nog eens voor 600 miljoen pond (790 miljoen euro) aan eigen aandelen terugkopen van investeerders.

 

Het nieuwe plan maakt deel uit van de strategie van het nieuwe management onder leiding van CEO Véronique Laury die iets meer dan een jaar geleden het roer in handen kreeg. Zij moet het bedrijf efficiënter laten werken om de teruglopende omzetten in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk te counteren. In dat opzicht werden de activiteiten in China al van de hand gedaan en moet 15 procent van de winkels van B&Q verdwijnen tegen 2016/2017.

 

In de nieuwe strategie moeten alle winkelketens onder één merk terechtkomen en zal er meer aandacht gaan naar de online aanwezigheid en het verbeteren van de efficiëntie. Alles samen moet het plan de keten iets meer dan een miljard euro kosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Verkoop Burberry stijgt dankzij nieuwe strategie

11/07/2018

De nieuwe strategie van het Britse modemerk Burberry begint te renderen: het bedrijf zag het afgelopen kwartaal de omzet in de eigen filialen met 3% stijgen. In totaal boekte Burberry een omzet van 479 miljoen pond (520 miljoen euro).

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Lidl aansprakelijk voor zelfdoding medewerker

05/07/2018

Discountketen Lidl is in Frankrijk aansprakelijk gesteld voor de zelfdoding van een onderhoudstechnicus in een distributiecentrum, intussen drie jaar geleden.

Tesco doet het met Carrefour in nieuw inkoopverbond

02/07/2018

Tesco en Carrefour starten samen een inkoopalliantie: de retailreuzen gaan zowel merkproducten als huismerkassortiment samen inkopen. Ook op dienstenleveranciers stappen de retailer voortaan samen af.

Auchan, Casino en Metro vormen nieuwe inkoopalliantie

02/07/2018

De Franse retailkleppers Auchan, Casino en Schiever gaan in zee met Metro om een nieuwe inkoopgroepering te creëren. Via de alliantie, Horizon genaamd, zullen de supermarktketens zowel in Frankrijk als daarbuiten samen inkopen.