Kingfisher wil winst opdrijven met nieuw vijfjarenplan

Kingfisher wil winst opdrijven met nieuw vijfjarenplan

Het Britse doe-het-zelfconcern Kingfisher heeft grote plannen om de komende vijf jaar de winst van het bedrijf stevig op te voeren. Het zal 800 miljoen pond (1,05 miljard euro) investeren om al zijn merken onder één dak te krijgen.

One Kingfisher

Dankzij het ‘One Kingfisher’-plan wil Kingfisher tegen 2021 500 miljoen pond (658 miljoen euro) extra winst voor belastingen maken. Daarnaast wil het de komende drie jaar ook nog eens voor 600 miljoen pond (790 miljoen euro) aan eigen aandelen terugkopen van investeerders.

 

Het nieuwe plan maakt deel uit van de strategie van het nieuwe management onder leiding van CEO Véronique Laury die iets meer dan een jaar geleden het roer in handen kreeg. Zij moet het bedrijf efficiënter laten werken om de teruglopende omzetten in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk te counteren. In dat opzicht werden de activiteiten in China al van de hand gedaan en moet 15 procent van de winkels van B&Q verdwijnen tegen 2016/2017.

 

In de nieuwe strategie moeten alle winkelketens onder één merk terechtkomen en zal er meer aandacht gaan naar de online aanwezigheid en het verbeteren van de efficiëntie. Alles samen moet het plan de keten iets meer dan een miljard euro kosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Macron wil Franse baguette werelderfgoed maken

15/01/2018

De Franse president Macron wil samen met de bond van Franse bakkers het Franse stokbrood tot Unesco-werelderfgoed laten uitroepen. Het wil zo het voorbeeld volgen van het Belgische bier en de Napolitaanse pizza.

Lactalis roept 12 miljoen verpakkingen babymelk terug

15/01/2018

In Frankrijk is een heus schandaal ontstaan rond babymelk van zuivelproducent Lactalis, die besmet is geraakt met salmonella. Daarbij heeft het bedrijf maar liefst 12 miljoen verpakkingen in 83 landen uit de winkelrekken moeten halen.

Carrefour gaat in zee met Showroomprivé

12/01/2018

Carrefour neemt een minderheidsbelang van 17% in flashsale-aanbieder Showroomprivé. De Franse supermarktgroep wil zo zijn digitale bereik en non-foodaandeel vergroten. Ex-aandeelhouder Conforama scheurt er wel flink de broek aan.

Kering geeft controle over Puma af

12/01/2018

De Franse luxegroep Kering gaat 70% van de aandelen van het Duitse sportmerk Puma van de hand doen. Het wil zich voortaan immers enkel nog focussen op de luxemerken en Puma past niet meer in het plaatje.

Luxegroep Richemont groeit met 7 procent

11/01/2018

De Franse luxegroep Richemont is in het derde kwartaal van zijn boekjaar met 7% gegroeid bij constante wisselkoersen. Na wisselkoerseffecten werd een groot deel van die omzetgroei weggeveegd.

Colora opent 60ste verfwinkel in Bree

10/01/2018

Zaterdag opent in Bree de zestigste winkel van Colora, de winkelketen van de Belgische verfproducent BOSS paints. Uitbater Kris Peter Follon was voorheen coach voor meer dan dertig filialen van de keten.

Back to top