Kingfisher wil winst opdrijven met nieuw vijfjarenplan

Kingfisher wil winst opdrijven met nieuw vijfjarenplan

Het Britse doe-het-zelfconcern Kingfisher heeft grote plannen om de komende vijf jaar de winst van het bedrijf stevig op te voeren. Het zal 800 miljoen pond (1,05 miljard euro) investeren om al zijn merken onder één dak te krijgen.

One Kingfisher

Dankzij het ‘One Kingfisher’-plan wil Kingfisher tegen 2021 500 miljoen pond (658 miljoen euro) extra winst voor belastingen maken. Daarnaast wil het de komende drie jaar ook nog eens voor 600 miljoen pond (790 miljoen euro) aan eigen aandelen terugkopen van investeerders.

 

Het nieuwe plan maakt deel uit van de strategie van het nieuwe management onder leiding van CEO Véronique Laury die iets meer dan een jaar geleden het roer in handen kreeg. Zij moet het bedrijf efficiënter laten werken om de teruglopende omzetten in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk te counteren. In dat opzicht werden de activiteiten in China al van de hand gedaan en moet 15 procent van de winkels van B&Q verdwijnen tegen 2016/2017.

 

In de nieuwe strategie moeten alle winkelketens onder één merk terechtkomen en zal er meer aandacht gaan naar de online aanwezigheid en het verbeteren van de efficiëntie. Alles samen moet het plan de keten iets meer dan een miljard euro kosten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nieuwe formuledirecteur bij Gamma België

14/09/2017

Na het vertrek van Rudi Petit-Jean heeft Gamma België beslist om een formuledirecteur ad interim aan te stellen. Die eer valt te beurt aan Werner Van Gansbeke, die al zeven jaar bij de retailer aan de slag is.

Hermès groeit met meer dan 10 procent

14/09/2017

In de eerste helft van 2017 is de omzet bij het Franse modemerk Hermès met 11% gestegen. Vooral in Azië was er sprake van een grote sprong voorwaarts. Ook de winst ging er met 11% op vooruit.

Primark profiteert van zwakkere Britse economie

12/09/2017

De Ierse modeketen Primark profiteert momenteel van de zwakke Britse economie, waardoor moederbedrijf AB Foods de verwachtingen voor het volledige jaar optrekt. De keten zal ook verder blijven uitbreiden.

Theebedrijf Pukka Herbs in handen van Unilever

07/09/2017

Unilever heeft het Britse theebedrijf Pukka Herbs overgenomen. Daarmee breidt het zijn assortiment thee nog verder uit, want het Brits-Nederlandse bedrijf is al eigenaar van merken als Lipton en PG Tips.

Bricorama wil Gamma niet verkopen

01/09/2017

Het Franse doe-het-zelfbedrijf Bricorama is niet van plan om de Belgische en Nederlandse vestigingen van Gamma te verkopen. Die geruchten deden al een tijdje de ronde, maar worden nu dus naar de prullenmand verwezen.

Galeries Lafayette neemt meerderheidsaandeel in La Redoute

31/08/2017

De Franse warenhuisketen Galeries Lafayette heeft aangekondigd dat ze een aandeel van 51% gaat nemen in La Redoute. De overige 49% zullen in een later stadium ook overgenomen worden.

Back to top