Makro opent drive-in voor vakmannen | RetailDetail

Makro opent drive-in voor vakmannen

Makro opent drive-in voor vakmannen

Warenhuisketen Makro heeft in Eke een drive-in geopend, die zich volledig richt op de professionele vakman. Die kunnen er professioneel gereedschap en materialen vinden uit de bouw en tuinaanleg.

Online bestellen

De drive-in moet een totaalconcept zijn voor de professionele vakman, waar een ruime voorraad aan materialen en gereedschap kan gevonden worden. Zo moeten de klanten volgens Makro minder stockeren in een eigen magazijn.


Daarnaast moet het concept tijdswinst opleveren. Klanten kunnen de drive-in binnen met hun bestelwagen of lichte vrachtwagen en hebben zo eenvoudig toegang tot het uitgestalde materiaal. Bij het materiaal staan ook informatieborden opgesteld met installatie- en gebruikstips. Wie dat wil kan bovendien eerst alles online bestellen, om het daarna op te pikken in de drive-in.


Ook de niet-professionele klant is welkom in de drive-in, waar ze het grote bouwmateriaal en de tuinhuizen zullen terugvinden. Voor het kleinere materiaal moeten ze wel nog steeds in de winkel zelf zijn.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.