Mr Bricolage lanceert doe-het-zelf deelplatform La Dépanne

Mr Bricolage lanceert doe-het-zelf deelplatform La Dépanne

Doe-het-zelf keten Mr Bricolage heeft een nieuw platform gelanceerd onder de naam La Dépanne, waarop doe-het-zelvers onderling materiaal kunnen huren en verhuren. Het bedrijf hoopt hiermee ook een jonger publiek aan te kunnen trekken.

Deelplatform

La Dépanne lijkt zo wat op AirBnB (voor woningen) en Bla Bla Cars (voor wagens), maar het grote verschil met deze platformen is dat je op La Dépanne geen transacties kan uitvoeren: eventuele overeenkomsten qua huurprijs en -duur moeten dus onderling beslist worden. "We willen de huidige trend volgen, met name dat mensen het heft zelf in handen nemen. Een doe-het-zelver heeft een helpende hand nodig en wil ook zijn eigen projecten kunnen delen", zegt CEO Jean-François Boucher.

 

De gemiddelde Mr Bricolage-consument is 54 jaar oud, maar met dit nieuwe platform hoopt het bedrijf nieuwe en jongere consumenten naar de 375 winkels te lokken. De eigen online winkel werd 2 jaar geleden opgericht, bevat reeds 40.000 artikelen en trekt maandelijks 20 miljoen mensen, maar levert niet meteen veel omzet op. Zo heeft de webshop nu een omzet van zowat 15 miljoen euro, te verwaarlozen ten opzichte van de 2,2 miljard euro omzet van het gehele bedrijf. 

 

Daarom zal het bedrijf ook een radio-advertentiecampagne lanceren in juni. "We willen ons bedrijf daarbij niet naar voor schuiven, omdat we willen dat de doe-het-zelver de website zelf in handen neemt", verklaart Frédéric Boucher, de digital marketing & concept manager bij Mr Bricolage.  Het nieuwe concept zal eerst aan 375 leden worden voorgesteld en vervolgens zullen de bonzen binnen het bedrijf zelf het terrein opgaan om alle leden te overtuigen dat de toekomst van het bedrijf er goed uit ziet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top