Mr. Bricolage trekt naar Colombia | RetailDetail

Mr. Bricolage trekt naar Colombia

Mr. Bricolage trekt naar Colombia

De Franse groep Mr. Bricolage gaat in samenwerking met Ceramica Italia winkels openen in het Zuid-Amerikaanse Colombia. Mr. Bricolage zal wel geen financieel engagement aangaan in verband met de nieuwe winkels.

Deal met Ceramica Italia

Mr. Bricolage tekende een franchisecontract met Ceramica Italia, omdat die groep al meer dan vijfentwintig jaar ervaring heeft in Colombia. Mr. Bricolage zal vooral knowhow delen op vlak van concept, services en technische assistentie. 

 

Momenteel is de markt in Colombia op vlak van home improvement in handen van drie grote spelers, waaronder twee Chileense bedrijven. Mr. Bricolage en Ceramica Italia hopen nu die heerschappij te doorbreken.

 

Omzetstijging in derde kwartaal

In het derde kwartaal van 2013 zag de Franse groep haar omzet stijgen met vier procent tot 145,5 miljoen euro. Over de gehele negen maanden van dit jaar is er wel sprake van een daling met 1,3 procent naar 422,4 miljoen euro.

 

In België steeg de omzet met tien procent, terwijl in de Oost-Europese landen teleurstellende resultaten werden geboekt, met een daling van 5,4 procent tot gevolg. De like-for-like omzet van Mr. Bricolage voor de internationale activiteiten van de groep daalde in het derde kwartaal met 2,2 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.