Mr. Bricolage trekt naar Colombia

Mr. Bricolage trekt naar Colombia

De Franse groep Mr. Bricolage gaat in samenwerking met Ceramica Italia winkels openen in het Zuid-Amerikaanse Colombia. Mr. Bricolage zal wel geen financieel engagement aangaan in verband met de nieuwe winkels.

Deal met Ceramica Italia

Mr. Bricolage tekende een franchisecontract met Ceramica Italia, omdat die groep al meer dan vijfentwintig jaar ervaring heeft in Colombia. Mr. Bricolage zal vooral knowhow delen op vlak van concept, services en technische assistentie. 

 

Momenteel is de markt in Colombia op vlak van home improvement in handen van drie grote spelers, waaronder twee Chileense bedrijven. Mr. Bricolage en Ceramica Italia hopen nu die heerschappij te doorbreken.

 

Omzetstijging in derde kwartaal

In het derde kwartaal van 2013 zag de Franse groep haar omzet stijgen met vier procent tot 145,5 miljoen euro. Over de gehele negen maanden van dit jaar is er wel sprake van een daling met 1,3 procent naar 422,4 miljoen euro.

 

In België steeg de omzet met tien procent, terwijl in de Oost-Europese landen teleurstellende resultaten werden geboekt, met een daling van 5,4 procent tot gevolg. De like-for-like omzet van Mr. Bricolage voor de internationale activiteiten van de groep daalde in het derde kwartaal met 2,2 procent.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top