Nieuw logistiek centrum voor AVEVE in Wilsele | RetailDetail

Nieuw logistiek centrum voor AVEVE in Wilsele

Nieuw logistiek centrum voor AVEVE in Wilsele

AVEVE heeft 20 miljoen euro geïnvesteerd in een nieuw logistiek centrum in Wilsele. Van daaruit gaat de groep voortaan haar 250 tuincentra bevoorraden.

40.000 m² state-of-the-art

AVEVE's nieuwe distributiecentrum aan de Aarschotsesteenweg in Wilsele (bij Leuven) beschikt over een nuttige opslagruimte van 40.000 m² en maakt gebruik van de nieuwste logistieke technieken zoals scanning en voice-picking. De wijze van stapeling in de vrachtwagens wordt meteen ook afgestemd op de organisatie in de winkels, zodat er daar minder tijd verloren gaat aan logistieke taken en er meer tijd vrijkomt voor de dienstverlening aan de klant.

 

Het hypermoderne distributiecentrum in Wilsele kan klimaatneutraal functioneren door gebruik te maken van aardwarmte voor de vloerverwarming, warmterecuperatie via een ventilatiesysteem en led-verlichting. Om zelf de nodige elektriciteit op te wekken voor de warmtepompen, warmtewisselaars en verlichting komen er nog dit jaar zonnepanelen op het dak.

 

Vijfde van groepsomzet

Groep AVEVE maakt deel uit van de Boerenbond-holding en boekte in 2012 een totale omzet van 1,3 miljard euro. AVEVE is de belangrijkste toeleveraar aan de land- en tuinbouw in België, maar is bij het grote publiek vooral bekend als marktleider in de detailverkoop van tuinbouwproducten.

 

De retailactiviteiten via de 250 winkels – waarvan AVEVE er 50 in eigen beheer uitbaat en 200 door zelfstandige franchisenemers – zijn goed voor 20% van de totale groepsomzet.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.