Pascal Jacobs wordt brug tussen DHZ-retailers en leveranciers.

Pascal Jacobs wordt brug tussen DHZ-retailers en leveranciers.

Pascal Jacobs, tot voor kort hoofd categoriemanagement bij Gamma, verlaat de doe-het-zelfketen. Vooral opmerkelijk is echter de gezamenlijke keuze van Pascal Jacobs en Gamma om voor een leverancier te gaan werken, gezien de gespannen relatie die leveranciers en DIY-retailers tegenwoordig steeds vaker onderhouden. Het zou weleens een nieuwe koers aan weerszijden kunnen symboliseren.


Vanaf maart gaat de ex-assortimentsmanager aan de slag bij Eltra als inkoop-marketingdirecteur. Eltra heeft zijn inkoop en marketing in één afdeling ondergebracht, waarvan Jacobs aan het roer komt te staan. Zijn profiel beantwoordde volgens zowel Rudi Petit-Jean, directeur Gamma België, als Dirk Baum, ceo Eltra, perfect aan wat de plaats nodig had. Dus leidde Petit-Jean Pascal Jacobs de weg tot bij leverancier Eltra.


Het is desalniettemin een vrij unieke situatie dat kaders van retailers  en leveranciers uitgewisseld worden. Gamma wilde benadrukken dat er ook eens wisselwerking kon bestaan tussen beiden. Het is ten eerste een mooi verzoeningsgebaar tussen de verschillende spelers in de waardeketen die in het huidige DIY-landschap vaak op gespannen voet leven.


Ten tweede kan het een mooie win-winsituatie opleveren voor beide partijen. Als voormalig assortimentsmanager bij Gamma is wellicht niemand beter geplaatst om de behoeften van de retailer, Eltras klant, in te schatten. Het is een expertise waar volgens alle grote spelers – waaronder Meno, Gamma, Intergamma en Hubo – hoogdringend nood aan is binnen de sector.


Komt er met Pascal Jacobs eindelijk de broodnodige toenadering tussen retailers en leveranciers? Of zoals Harm-Jan Stoter, CEO van Intergamma, als Retailer in Beeld poneert: de enige manier voor de DIY-sector om uit de impasse te raken, is door leveranciers en retailers samen rond de tafel te brengen. Gamma en Eltra zetten het al om in daden.

Pascal Jacobs, tot voor kort hoofd categoriemanagement bij Gamma, verlaat de doe-het-zelfketen. Vooral opmerkelijk is echter de gezamenlijke keuze van Pascal Jacobs en Gamma om voor een leverancier te gaan werken, gezien de gespannen relatie die leveranciers en DIY-retailers tegenwoordig steeds vaker onderhouden. Het zou weleens een nieuwe koers aan weerszijden kunnen symboliseren.


Vanaf maart gaat de ex-assortimentsmanager aan de slag bij Eltra als inkoop-marketingdirecteur. Eltra heeft zijn inkoop en marketing in één afdeling ondergebracht, waarvan Jacobs aan het roer komt te staan. Zijn profiel beantwoordde volgens zowel Rudi Petit-Jean, directeur Gamma België, als Dirk Baum, ceo Eltra, perfect aan wat de plaats nodig had. Dus leidde Petit-Jean Pascal Jacobs de weg tot bij leverancier Eltra.


Het is desalniettemin een vrij unieke situatie dat kaders van retailers  en leveranciers uitgewisseld worden. Gamma wilde benadrukken dat er ook eens wisselwerking kon bestaan tussen beiden. Het is ten eerste een mooi verzoeningsgebaar tussen de verschillende spelers in de waardeketen die in het huidige DIY-landschap vaak op gespannen voet leven.


Ten tweede kan het een mooie win-winsituatie opleveren voor beide partijen. Als voormalig assortimentsmanager bij Gamma is wellicht niemand beter geplaatst om de behoeften van de retailer, Eltras klant, in te schatten. Het is een expertise waar volgens alle grote spelers – waaronder Meno, Gamma, Intergamma en Hubo – hoogdringend nood aan is binnen de sector.


Komt er met Pascal Jacobs eindelijk de broodnodige toenadering tussen retailers en leveranciers? Of zoals Harm-Jan Stoter, CEO van Intergamma, als Retailer in Beeld poneert: de enige manier voor de DIY-sector om uit de impasse te raken, is door leveranciers en retailers samen rond de tafel te brengen. Gamma en Eltra zetten het al om in daden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Colora opent 60ste verfwinkel in Bree

10/01/2018

Zaterdag opent in Bree de zestigste winkel van Colora, de winkelketen van de Belgische verfproducent BOSS paints. Uitbater Kris Peter Follon was voorheen coach voor meer dan dertig filialen van de keten.

Overname Bricorama door Les Mousquetaires afgerond

05/01/2018

De overname van de doe-het-zelfketen Bricorama door franchisegroep Les Mousquetaires heeft groen licht gekregen van de Franse concurrentiewaakhond. Les Mousquetaires wordt zo de nummer drie op de Franse doe-het-zelfmarkt.

 

Brico eist 7 miljoen van Brusselse franchisenemer

05/01/2018

Brico heeft een van zijn franchisenemers voor de rechter gesleept. De doe-het-zelfketen eist zeven miljoen euro van de Brusselse franchisenemer Benimmo en verkreeg al het ontslag van de zaakvoerders. 

 

Hubo mag niet bouwen in Brasschaat

29/12/2017

Bouwmarktketen Hubo krijgt geen bouwvergunning voor een nieuwe vestiging in Brasschaat,  tussen de Bredabaan, de Rerum Novarulei en de Heislagsebaan. De uitbaters kochten er nochtans al een perceel grond en twee oude panden voor hun nieuwe winkel.

Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

05/12/2017

Patrick Vandenbogaerde is aangesteld als de nieuwe managing director van doe-het-zelfketen Brico. Zijn voorganger Dieter Struye verlaat het bedrijf in februari. 

 

Ruzie Intergamma en Bricorama blijft aanhouden

01/12/2017

De problemen bij Intergamma rond de aandelen van CRH zijn nog steeds niet opgelost en nu lijkt de ruzie met de Franse aandeelhouder Bricorama helemaal uit de hand te lopen. Die laatste wil dat de Ondernemingskamer tussenbeide komt.

Back to top