Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico | RetailDetail

Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

Patrick Vandenbogaerde is aangesteld als de nieuwe managing director van doe-het-zelfketen Brico. Zijn voorganger Dieter Struye verlaat het bedrijf in februari. 

 

"Struye heeft fundamenten voor expansie gelegd"

 Struye stond nog maar twee jaar en een half aan het hoofd van Brico, met als doel orde op zaken te stellen bij de formule die onderdeel is van de noodlijdende Maxeda-groep. De keten staat al maandenlang te koop, maar er wordt geen koper gevonden. Ondertussen hebben twee fondsen die bekend staan als saneringsfondsen een meerderheidsaandeel gekregen bij Maxeda. 

 

Toch blijven zowel Maxeda als Struye positief over de toekomst van Brico: “Brico is een fantastische onderneming met erg competente mensen en een mooie toekomst. We hebben een duidelijke strategie, met kernprioriteiten, die zijn vruchten begint af te werpen”, aldus de vertrekkende directeur. “We hebben het volste vertrouwen in de fundamenten die Dieter heeft gelegd voor de toekomstige expansie van onze Belgische formules”, voegt Guy Colleau, de nieuwe CEO van Maxeda, nog toe. Het bedrijf wijst er ook op dat het directiecomité van de groep de laatste maanden fors vernieuwd en aangesterkt is. 

 

Van Culinor Food Group terug naar Brico

Vanaf 1 februari komt Patrick Vandenbogaerde dus weer aan het roer te staan van Brico. Hij was in het verleden al commercieel directeur van de doe-het-zelfketen. Tussenin werkte hij als countrymanager van Renson in het Verenigd Koninkrijk en op dit moment is hij nog general manager van de Culinor Food Group in België. 

 

Struye geeft van zijn kant te kennen dat zijn liefde voor retail nog is aangewakkerd, dus wellicht vinden we de retailmanager binnenkort bij een andere keten terug.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.