Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

Patrick Vandenbogaerde weer aan het roer van Brico

Patrick Vandenbogaerde is aangesteld als de nieuwe managing director van doe-het-zelfketen Brico. Zijn voorganger Dieter Struye verlaat het bedrijf in februari. 

 

"Struye heeft fundamenten voor expansie gelegd"

 Struye stond nog maar twee jaar en een half aan het hoofd van Brico, met als doel orde op zaken te stellen bij de formule die onderdeel is van de noodlijdende Maxeda-groep. De keten staat al maandenlang te koop, maar er wordt geen koper gevonden. Ondertussen hebben twee fondsen die bekend staan als saneringsfondsen een meerderheidsaandeel gekregen bij Maxeda. 

 

Toch blijven zowel Maxeda als Struye positief over de toekomst van Brico: “Brico is een fantastische onderneming met erg competente mensen en een mooie toekomst. We hebben een duidelijke strategie, met kernprioriteiten, die zijn vruchten begint af te werpen”, aldus de vertrekkende directeur. “We hebben het volste vertrouwen in de fundamenten die Dieter heeft gelegd voor de toekomstige expansie van onze Belgische formules”, voegt Guy Colleau, de nieuwe CEO van Maxeda, nog toe. Het bedrijf wijst er ook op dat het directiecomité van de groep de laatste maanden fors vernieuwd en aangesterkt is. 

 

Van Culinor Food Group terug naar Brico

Vanaf 1 februari komt Patrick Vandenbogaerde dus weer aan het roer te staan van Brico. Hij was in het verleden al commercieel directeur van de doe-het-zelfketen. Tussenin werkte hij als countrymanager van Renson in het Verenigd Koninkrijk en op dit moment is hij nog general manager van de Culinor Food Group in België. 

 

Struye geeft van zijn kant te kennen dat zijn liefde voor retail nog is aangewakkerd, dus wellicht vinden we de retailmanager binnenkort bij een andere keten terug.  

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Ruzie Intergamma en Bricorama blijft aanhouden

01/12/2017

De problemen bij Intergamma rond de aandelen van CRH zijn nog steeds niet opgelost en nu lijkt de ruzie met de Franse aandeelhouder Bricorama helemaal uit de hand te lopen. Die laatste wil dat de Ondernemingskamer tussenbeide komt.

Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

“Klantenkaarten leveren amper iets op”

17/10/2017

Klantenkaarten leveren trouwe klanten amper iets op: dat is de conclusie die Het Belang van Limburg trekt na een onderzoek bij twintig grote ketens. Die ketens zeggen dan weer dat de krant te weinig rekening houdt met persoonlijke promoties.

Back to top