Russische doe-het-zelfketen Metrika sluit zich aan bij Bricoalliance | RetailDetail

Russische doe-het-zelfketen Metrika sluit zich aan bij Bricoalliance

Russische doe-het-zelfketen Metrika sluit zich aan bij Bricoalliance

BricoallianceEuropese doe-het-zelforganisatie Bricoalliance heeft er een belangrijk nieuw lid bij. De Russische keten Metrika heeft zich recent aangesloten bij de in België gebaseerde groep van onafhankelijke DIY-retailers. Danzkij de stelselmatige uitbreidingen van de organisatie krijgt Bricoalliance aanzienlijk gewicht op de Europese markt.

 


55 winkels in Rusland en Oekraïne

Sinds vorige week maakt Metrika officieel deel uit van Bricoalliance. De Russische doe-het-zelfketen is een behoorlijke speler op zijn thuismarkt: Metrika rekent eind 2011 op een omzet van 400 miljoen euro en 55 winkels, waarvan ook een aantal in Oekraïne.

 

Metrika DIYJeroen Lauwers, General Manager van Bricoalliance, is dan ook enthousiast over het nieuwe lid: "Metrika is een zeer sterk enseigne en een uitstekende aanwinst voor Bricoalliance. Enerzijds past Metrika perfect bij ons omdat het een bloeiende onafhankelijke retailer is, anderzijds brengt de Russische retailer heel wat knowhow bij."

Sterk private label-aanbod

Volgens Bricoalliance is de keten namelijk uniek in het Russische landschap omdat ze naast het merkenaanbod ook een opvallend groot private labelassortiment heeft. "Naast heel veel volume, brengt de DIY-keten een interessante private labelstrategie bij. We zullen zeker van Metrika’s ervaringen kunnen leren", legt Jeroen Lauwers uit.

 

De doe-het-zelfmarkt in Rusland kent trouwens een enorme opgang. Binnen de Russische retail zijn telecom en doe-het-zelf zelfs de twee snelst groeiende markten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma rondt overname grootste franchisenemer af

18/07/2018

De Intergamma-groep boven Gamma en Karwei heeft de overname afgerond van zijn grootste franchisenemer, Van Neerbos Groep. De overname was in februari al getekend, maar moest nog worden goedgekeurd door de mededingingsautoriteiten. 

Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.