Russische doe-het-zelfketen Metrika sluit zich aan bij Bricoalliance

Russische doe-het-zelfketen Metrika sluit zich aan bij Bricoalliance

BricoallianceEuropese doe-het-zelforganisatie Bricoalliance heeft er een belangrijk nieuw lid bij. De Russische keten Metrika heeft zich recent aangesloten bij de in België gebaseerde groep van onafhankelijke DIY-retailers. Danzkij de stelselmatige uitbreidingen van de organisatie krijgt Bricoalliance aanzienlijk gewicht op de Europese markt.

 


55 winkels in Rusland en Oekraïne

Sinds vorige week maakt Metrika officieel deel uit van Bricoalliance. De Russische doe-het-zelfketen is een behoorlijke speler op zijn thuismarkt: Metrika rekent eind 2011 op een omzet van 400 miljoen euro en 55 winkels, waarvan ook een aantal in Oekraïne.

 

Metrika DIYJeroen Lauwers, General Manager van Bricoalliance, is dan ook enthousiast over het nieuwe lid: "Metrika is een zeer sterk enseigne en een uitstekende aanwinst voor Bricoalliance. Enerzijds past Metrika perfect bij ons omdat het een bloeiende onafhankelijke retailer is, anderzijds brengt de Russische retailer heel wat knowhow bij."

Sterk private label-aanbod

Volgens Bricoalliance is de keten namelijk uniek in het Russische landschap omdat ze naast het merkenaanbod ook een opvallend groot private labelassortiment heeft. "Naast heel veel volume, brengt de DIY-keten een interessante private labelstrategie bij. We zullen zeker van Metrika’s ervaringen kunnen leren", legt Jeroen Lauwers uit.

 

De doe-het-zelfmarkt in Rusland kent trouwens een enorme opgang. Binnen de Russische retail zijn telecom en doe-het-zelf zelfs de twee snelst groeiende markten. 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top