Steeds meer houtproducten hebben FSC-certificaat | RetailDetail

Steeds meer houtproducten hebben FSC-certificaat

Steeds meer houtproducten hebben FSC-certificaat

De Forest Stewardship Council, heeft bij een onderzoek in Belgische doe-het-zelfketens opgemerkt dat steeds meer houtproducten het certificaat van de vereniging voor duurzame boskap dragen.

Nog werk bij tropisch hardhout

FSC België bekeek het aanbod bij de ketens Brico, Gamma en Hubo, en stelt ten opzichte van de voorbije jaren vast dat steeds meer producten gecertificeerd zijn en dat voornamelijk het label van FSC steeds vaker voorkomt.

 

De eerste stappen met het keurmerk werden gezet binnen het assortiment tuinmeubelen, maar ondertussen dragen ook andere tuinhoutproducten en andere productgroepen zoals constructiehout het certificaat.

 

Er is wel nog werk aan de winkel, want vooral bij tropisch hardhout zijn er amper certificaten over de herkomst van de producten te vinden. "Kiezen voor het FSC-keurmerk voor producten gemaakt uit tropisch hardhout zal binnen de zeer concurrentiële doe-het-zelfmarkt om redenen van beschikbaarheid of prijszetting zeker niet altijd evident zijn", erkent Bart Holvoet, Directeur FSC België, "maar er is reeds een groeiend aanbod en indien hier in de hele sector aandacht naar zou gaan is een snelle verbetering zeker realistisch".

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Intergamma stelt Sebastiaan de Jong aan als CCO

06/07/2018

Sebastiaan de Jong vervoegt eind dit jaar de directie van Intergamma. De 44-jarige zal er vanaf oktober als commercieel directeur mee de verantwoordelijkheid dragen over Gamma Nederland, Gamma België en Karwei.

Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.