Véronique Laury nieuwe CEO Kingfisher | RetailDetail

Véronique Laury nieuwe CEO Kingfisher

Véronique Laury nieuwe CEO Kingfisher

Doe-het-zelfbedrijf Kingfisher heeft de Française Véronique Laury aangeduid als nieuwe CEO. Ze neemt de post over van Ian Cheshire, die in januari Kingfisher zal verlaten na zeven jaar de leiding te hebben gevoerd.

Jarenlange ervaring

Laury is momenteel het hoofd van Castorama, de Franse keten van Kingfisher, en werkt al elf jaar voor het bedrijf, onder andere als commercieel directeur bij B&Q. Ze begon haar carrière in 1988 bij Leroy Merlin, een andere Franse doe-het-zelfwinkel, en sindsdien heeft ze altijd in de sector gewerkt.

 

Ze verwacht in ieder geval dat ze snel haar draai zal kunnen vinden in haar nieuwe functie. "Ik ken het bedrijf, ik ken de industrie en ik ken de mensen. We [Laury en Cheshire] werken al langer samen", zegt ze aan The Guardian. Ze verwacht ook geen culturele problemen: "We zijn geen Angelsaksisch bedrijf, we zijn een internationaal bedrijf. Door mijn ervaring bij B&Q denk ik niet dat er veel verschillen zijn. Je moet je mensen respecteren en op vlak van leiderschap moet je doen wat je zegt."

 

Het vertrek van Cheshire kwam voor analisten als een verrassing. Hij besloot om zich terug te trekken, omdat er binnen het bedrijf de volgende jaren enkele veranderingen op til staan en hij geen zin heeft om nog vijf jaar aan het hoofd te blijven.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hoe categoriemanagement bij Gamma de shopper ontzorgt

31/05/2018

"Doe-het-zelf is een agressieve, sterk door promoties gedreven markt." Dat zeggen wij niet, maar wel Kristin Van Limbergen, manager categoriemanagement bij Gamma België. Biedt een doorgedreven categoriemanagement dan concurrentieel voordeel?

Vernieuwde Gamma en Karwei slaan aan

23/05/2018

Intergamma, het moederbedrijf van doe-het-zelfketens Gamma en Karwei, kijkt terug op een sterk jaar: de omzet steeg in 2017 met 1,4 procent, maar vooral het bedrijfsresultaat ging erop vooruit. De vernieuwde winkelconcepten van de groep slaan aan.

Franchisenemer Bourrelier eist 100 miljoen van Intergamma

22/05/2018

Een nieuwe aflevering dient zich aan in het aanhoudende conflict tussen doe-het-zelfgroep Intergamma en z’n franchisenemer, de Franse familie Bourrelier. Die eist een aanzienlijke som kortingen en bonussen terug.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Floralux opent tweede megatuincenter in Limburg

27/04/2018

Tuincentrum Floralux, in Dadizele goed voor 25.000 m², opent op 1 mei een tweede winkel in het Limburgse Ham. De West-Vlamingen bouwen er een verkooppunt van 15.000 m² op de plaats van het tuincentrum ’t Serreke.