Vernieuwde Brico Plan-It wil inspireren | RetailDetail

Vernieuwde Brico Plan-It wil nog meer inspireren

Vernieuwde Brico Plan-It wil nog meer inspireren

Op 25 maart heropende de volledig gerenoveerde Brico Plan-It in Antwerpen. Met een nog ruimer aanbod en een duidelijker indeling biedt de winkel oplossingen en inspiratie voor renovatie, verbouwing, inrichting en decoratie.

 

Grote hoeveelheden

De Antwerpse Brico Plan-It pakt uit met wel 50.000 referenties, op een oppervlakte van 13.000m², inclusief een drive-in voor bouwmaterialen en tuinaanleg en de buitenafdeling van 1.000m².  Brico Plan-It wil als multispecialist een ‘one-stop-shop’ zijn voor alle kleine en grote klusprojecten. 


“Nergens anders vind je zo’n breed totaalaanbod”, zegt managing director Dieter Struye, “en bovendien is onze stock een belangrijke troef.” Alle producten en materialen zijn in grote hoeveelheden beschikbaar zodat klanten meteen aan de slag kunnen, ook wanneer het om grote projecten gaat.


De winkelindeling wil toegankelijk zijn en werd zo opgevat dat shoppers een ‘traag’ winkelcircuit kunnen volgen langs de buitenzijde van de winkel, met de nadruk op beleving en inspiratie, of een ‘snel’ circuit aan de binnenzijde, met een vooral technisch assortiment. 

 

Primeur: self check-outs

De sterkere nadruk op inspiratie wordt duidelijk van bij de inkom, waar je eerst de decoratieve categorieën aantreft, zoals behangpapier, raamdecoratie, verlichting en verf. Door nauwere samenwerking met lokale leveranciers kan Brico Plan-It het aanbod sneller vernieuwen, om altijd mee te zijn met de trends. 


Een primeur voor de Belgische doe-het-zelfmarkt zijn de self check-outs, waar shoppers voortaan zelf hun artikelen kunnen scannen. Met de dienst Reserve & Go kunnen klanten 24 uur op 24, 7 dagen op 7 online bestellen en hun product afhalen in de winkel van hun keuze. Om alles vlot te laten verlopen is hiervoor is bij Brico Plan-it Antwerpen een afzonderlijke ruimte voorzien. Ook thuislevering is een optie.


De renovatie van de winkel kadert in de vernieuwingsstrategie van de groep, die momenteel de verschillende winkelformules herpositioneert. Zo zal later deze week ook een compleet gerenoveerde Brico-winkel de deuren openen in Zemst. 

Fotogalerij

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Albert Heijn experimenteert met nieuwe versconcepten

16/05/2018

In de vernieuwde Albert Heijn in Hoofddorp brengt de supermarktketen alle innovaties en proefprojecten rond vers bij elkaar: de nieuwe winkel heeft een pluktuin voor kruiden, een borreleiland en meer.

.NU: een luxeconcept voor de zoekende man

15/05/2018

Terwijl grote retailers vechten voor hun leven, duiken vernieuwende kleine boetieks overal op in de winkelstraten. .NU in Gent is zo’n nieuw concept, dat het tekort aan luxueuze herenboetieks wil opvangen.

Deverfwebshop.be gaat Frans en zoekt partner

14/05/2018

Het Oost-Vlaamse deverfwebshop.be lanceert een Franstalige website: de verfspecialist wil met boutiquepeinture.fr zowel de Waalse als de Franse markt bedienen en zoekt ook een partner voor verdere expansie.

Hema investeert verder in grote Belgische winkels

11/05/2018

Hema Oostende beleeft een feestelijke heropening: de winkel werd aangepast naar het nieuwe internationale concept dat de retailer ontwikkelde voor steden als Barcelona, Parijs en Londen. Die formule bleek eerder succesvol in Antwerpen en Brussel.

Hubo werkt samen met klussersplatform ListMinut

08/05/2018

Klanten van doe-het-zelfketen Hubo kunnen sinds maandag een beroep doen op de ruim 4.000 klussers van het deelplatform ListMinut. Beide organisaties kondigen een partnerschap aan voor een periode van minstens vijf jaar.

Comeos op zoek naar Winkelconcept van het jaar

27/04/2018

De strijd om de Mercuriusprijs kan beginnen: handelaars kunnen tot 10 juni hun kandidatuur indienen. Dit jaar krijgen de kandidaten de kans om hun concept de pitchen, “Voor een juistere en meer doordachte keuze”, aldus juryvoorzitter Gino Van Ossel.