Würth opent winkel zonder personeel

Würth opent winkel zonder personeel

Bouwwinkel Würth heeft in Sint-Stevens-Woluwe, een deelgemeente van Zaventem, een winkel zonder personeel geopend. Geregistreerde klanten zullen voortaan dag en nacht terecht kunnen in de nieuwe winkel.

Betaling achteraf

Klanten die gebruik willen maken van de winkel moeten zich op voorhand registeren en krijgen dan een pasje om het filiaal te betreden. Daar vinden ze een assortiment van 1.500 van de meest verkochte producten bij Würth. Klanten scannen hun aankopen zelf: de factuur wordt nadien naar de klant gestuurd. Het hele systeem is een Europese primeur voor Würth en het wordt van nabij gevolgd voor het moederbedrijf in Duitsland.

 

De nieuwe onbemande vestiging bevindt zich naast het bestaande filiaal in Sint-Stevens-Woluwe, maar het is niet de bedoeling van Würth om in de nabije toekomst volledig zonder personeel te gaan werken. “Onder meer door de mobiliteitsproblemen zijn ook de huidige ruime openingsuren niet voldoende. En we willen onze klanten toch blijven bedienen”, zegt salesmanager Lode Van de Velde aan Made in Vlaams-Brabant, over het idee achter de winkel.

 

Ook aandacht voor e-commerce

Als de winkel in Sint-Stevens-Woluwe een succes is, dan denkt Würth er aan om in de toekomst gelijkaardige initiatieven op te starten bij al zijn filialen. “Vandaag hebben we in België en Luxemburg 22 shops. Een deel van de winkel zou dan na de uren toegankelijk kunnen worden.”

 

Daarnaast zal Würth ook blijven inzetten op de online verkoop. “Iedereen heeft de mond vol van e-commerce. Wij blijven ook op onze webshop inzetten. De bedoeling is om de taart groter te maken, groei te halen uit meerdere kanalen en toch nabij te blijven.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brico gaat 100 banen schrappen

11/01/2017

Doe-het-zelfketen Brico gaat honderd banen schrappen in het kader van een herstructurering, maar naakte ontslagen zullen er niet vallen.

Doe-het-zelfsector tekent intentieverklaring masterdatamanagement

13/12/2016

Verschillende bedrijven uit de sectoren doe-het-zelf, tuin en dier hebben een intentieverklaring ondertekend rond artikel masterdatamanagement. Zo willen ze samenwerken aan één systeem om artikeldata te verzamelen.

Fransen remmen groei Kingfisher af

28/11/2016

De Britse doe-het-zelfgroep Kingfisher heeft een teleurstellend derde kwartaal achter de rug. Op vergelijkbare basis lag de omzet maar 1,8% hoger dan in dezelfde periode van 2015: vooral in Frankrijk loopt het moeilijk.

Coolblue opent derde Belgische winkel

30/09/2016

E-tailer Coolblue wordt meer en meer omnichannel: dit weekend opent in Sint-Stevens-Woluwe de derde Belgische Coolblue, na Wilrijk en Lochristi. In Nederland beschikt de keten al over vijf fysieke vestigingen.

Brico wil jongeren doe-het-zelf leren

28/09/2016

Doe-het-zelfketen Brico start met doe-het-zelfworkshops voor jongeren tussen 12 en 16. De eerste workshop vindt binnenkort plaats bij Brico Zaventem en is zowel voor beginnelingen als voor gevorderden beschikbaar.

Certi start multichannelverkoop bloemen en planten

22/09/2016

Het nieuwe bloemen- en plantenmerk Certi wil zijn concept uitrollen naar stadswinkels en shop-in-shops in tuincentra in Nederland en België. De eerste locatie ging onlangs van start bij Tuincentrum Kolbach in Rijswijk.

Back to top