Website Gamma trekt meer volk dan winkels

Website Gamma trekt meer volk dan winkels

Voor het eerst trekt Gamma.nl meer bezoekers dan de winkels zelf. In vergelijking met sommige offline retailers spreekt het bedrijf zelfs van dubbel zoveel bezoekers. Bij de doe-het-zelver wordt dan ook stevig ingezet op e-commerce.

Continu door ontwikkelen

“We hebben gigantisch ingezet op de nieuwe wereld en in zeer hoog tempo grote stappen gezet. Nu gaan we in hoog tempo door”, zei e-commercedirecteur Lieke Luttmer tijdens een interview met Mix Online. “We hebben zeven vaste teams die via ‘agile scrum’ continu door ontwikkelen. Denk aan een app, aan keuzehulpen, calculators, configurators en bestelzuilen. Grote dingen, maar ook heel veel kleine dingetjes. Tweakjes die samen veel verschil maken voor de gebruiksvriendelijkheid en de beleving van de consument.”

 

Directeur Ron Kloos treedt haar daarin bij en wijst op het snelle aanpassingsvermogen van de online wereld. “Het is niet ondenkbaar dat onze bouwmarkten in de toekomst kleiner kunnen, maar met fysieke winkels kun je slechts langzaam veranderen. Online kun je op ieder moment de winkel helemaal verbouwen.”

 

Intergamma, het moederbedrijf van Gamma, liet bij de bekendmaking van de jaarresultaten ook al verstaan sterker in te zetten op de online verkoop. De komende jaren gaat het 100 miljoen euro investeren in online, de omvorming van de winkels en de mogelijke uitbreiding van het kleinere Gamma Compact.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Popsss verkoopt Belgische topwijnen in pop(sss)-up store

17/11/2017

Wijndistributeur Popsss, die uitsluitend wijnen van Belgische wijnboeren online verdeelt, opent een tijdelijke winkel in hartje Brussel. Tot het einde van het jaar vinden wijnliefhebbers er onder andere de fijnproeverscollectie "Crazy Belgians".

JBC haalt e-commercemagazijn terug naar België

17/11/2017

JBC verhuist zijn e-commercemagazijn weer van Nederland naar België. Voortaan stockeert de Belgische kledingketen zijn kleding bij Bleckmann in Grobbendonk. Dat is een onverwachte opsteker voor de Belgische e-commercesector.

Omzet 100 grootste webshops in België stijgt 13,5%

16/11/2017

De omzet van de top 100 webshops in België is van 3,7 miljard euro toegenomen naar 4,2 miljard euro, een stijging met 13,5%. Vooral voedingsmiddelen en huishoudelijke artikelen gaan vlotter over de digitale toonbank.

Met nieuwe locatie in Antwerpen wil fonQ België veroveren

14/11/2017

Webwarenhuis fonQ heeft grote plannen voor de Belgische markt: met een vestiging in Antwerpen en de bouw van een nieuw distributiecentrum in Utrecht hoopt het Nederlandse onlinewarenhuis in België een grotere marktpositie te veroveren.

Zo kunnen e-tailers Amazon Prime toch verslaan

13/11/2017

Volgens marktonderzoeker SmarterHQ is de band die consumenten hebben met Amazon Prime flinterdun en zouden ze hun abonnement snel achterwege laten als de voordelen te klein worden. Dat moet perspectieven openen voor concurrenten...

Alibaba-rivaal JD.com tekent 40% omzetgroei op

13/11/2017

De omzet van JD.com, dat deels in handen is van het Amerikaanse Walmart, is in het derde kwartaal met 39,2% gegroeid ten opzichte van een jaar eerder. Dit jaar wist het Chinese bedrijf ook winst te maken, in tegenstelling tot in 2016.

Back to top