Website Gamma trekt meer volk dan winkels | RetailDetail

Website Gamma trekt meer volk dan winkels

Website Gamma trekt meer volk dan winkels

Voor het eerst trekt Gamma.nl meer bezoekers dan de winkels zelf. In vergelijking met sommige offline retailers spreekt het bedrijf zelfs van dubbel zoveel bezoekers. Bij de doe-het-zelver wordt dan ook stevig ingezet op e-commerce.

Continu door ontwikkelen

“We hebben gigantisch ingezet op de nieuwe wereld en in zeer hoog tempo grote stappen gezet. Nu gaan we in hoog tempo door”, zei e-commercedirecteur Lieke Luttmer tijdens een interview met Mix Online. “We hebben zeven vaste teams die via ‘agile scrum’ continu door ontwikkelen. Denk aan een app, aan keuzehulpen, calculators, configurators en bestelzuilen. Grote dingen, maar ook heel veel kleine dingetjes. Tweakjes die samen veel verschil maken voor de gebruiksvriendelijkheid en de beleving van de consument.”

 

Directeur Ron Kloos treedt haar daarin bij en wijst op het snelle aanpassingsvermogen van de online wereld. “Het is niet ondenkbaar dat onze bouwmarkten in de toekomst kleiner kunnen, maar met fysieke winkels kun je slechts langzaam veranderen. Online kun je op ieder moment de winkel helemaal verbouwen.”

 

Intergamma, het moederbedrijf van Gamma, liet bij de bekendmaking van de jaarresultaten ook al verstaan sterker in te zetten op de online verkoop. De komende jaren gaat het 100 miljoen euro investeren in online, de omvorming van de winkels en de mogelijke uitbreiding van het kleinere Gamma Compact.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

Acht inzichten die we onthouden van het Trade & Shopper Marketing Congress

14/06/2018

Niks dan enthousiaste reacties noteerden we op het Trade & Shopper Marketing Congress van RetailDetail en LD&Co. De grote bereidheid van sprekers en deelnemers om onderling inzichten uit te wisselen was opmerkelijk. Wat we onthielden?

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.

Carrefour in zee met Google

12/06/2018

De digitale transformatie van retailgroep Carrefour komt in een versnelling door een partnerschap met Google. Franse consumenten zullen kennismaken met nieuwe retailmodellen en koopervaringen, zegt de retailer.

Coolblue sluit honderden webshops

11/06/2018

Webshopgroep Coolblue gaat een eind maken aan zijn honderden afzonderlijke webshops (denk aan smartphonestore.nl of pdashop.be). In de plaats daarvan wordt alles gecentraliseerd op de Coolblue-pagina, waardoor een uitbreiding naar andere talen en landen veel sneller zou kunnen gebeuren.