Worldwide DIY Council benoemt nieuwe voorzitter

Worldwide DIY Council benoemt nieuwe voorzitter

Het Worldwide DIY Council, het Noord-Amerikaanse netwerkplatform voor DIY & Home Improvement, heeft Jayne Seagrave aangeduid als nieuwe voorzitster. Als enige en exclusieve koepelorganisatie vertegenwoordigt WDIYC de unieke binding van de Amerikaanse retailers en toeleveranciers met het Europese continent.

 

WDIYC telt een honderdtal leden, waaronder alle wereldmerkenfabrikanten, en onderhoudt excellente relaties met The North American Retail Hardware Association. De organisatie investeert bovendien ontzettend veel energie in de relatiebouw met Europa, onder meer door zijn leden jaarlijks te laten deelnemen aan de meeste Europese vakbeurzen.

Toonaangevend auteur 

Jayne Seagrave, Managing Director van Vancouver Tool Corp. werd zopas benoemd als nieuwe voorzitster van de organisatie. De knappe Canadese (van oorsprong Dr. in de Criminologie aan de Universiteit van Ottawa) is geen onbekende voor België. Ze was eerder al te gast op een Retail Dynamics voordracht om haar bestseller voor te stellen en tevens als congresspreker op Fediyma.

 

Haar boek ‘From the Mind to the Market Place’ staat nog steeds model op het vlak van onderzoek & innovatiestrategie binnen de DIY. Haar concepten vonden concretisering bij Home Depot, Lowe’s en Home Hardware (US en Canada). Ze won enkele jaren geleden met Caulk Rite en Caulk Away dan ook de Innovatieprijs voor Noord-Amerika.

Met het voorzitterschap van Seagrave kondigt zich een veelbelovende dynamiek aan, evenals leuke netwerkopportuniteiten met de wereldspelers in het vakgebied.

Feestelijke inhuldiging

Op 9 mei wordt Jayne Seagrave internationaal ingehuldigd, tijdens de jaarlijkse conventie naar aanleiding van de Las Vegas DIY Trade Fair (NHS). De inhuldiging wordt ingeleid door een unieke spreekbeurt van Tom Barfell, International Director Do it Best corp., ‘s werelds nummer twee in Household en actief in 62 landen. Onder meer in aanwezigheid van Erwin Van Osta, CEO Hubo Belgium en President van BricoAlliance, en de Secretaris-Generaal van Edra zal Seagrave er feestelijk worden verwelkomd.
 
Retail Dynamics brengt alvast exclusief verslag van de festiviteiten uit voor RetailDetail.
 

- Thierry Coeman

Het Worldwide DIY Council, het Noord-Amerikaanse netwerkplatform voor DIY & Home Improvement, heeft Jayne Seagrave aangeduid als nieuwe voorzitster. Als enige en exclusieve koepelorganisatie vertegenwoordigt WDIYC de unieke binding van de Amerikaanse retailers en toeleveranciers met het Europese continent.

 

WDIYC telt een honderdtal leden, waaronder alle wereldmerkenfabrikanten, en onderhoudt excellente relaties met The North American Retail Hardware Association. De organisatie investeert bovendien ontzettend veel energie in de relatiebouw met Europa, onder meer door zijn leden jaarlijks te laten deelnemen aan de meeste Europese vakbeurzen.

Toonaangevend auteur 

Jayne Seagrave, Managing Director van Vancouver Tool Corp. werd zopas benoemd als nieuwe voorzitster van de organisatie. De knappe Canadese (van oorsprong Dr. in de Criminologie aan de Universiteit van Ottawa) is geen onbekende voor België. Ze was eerder al te gast op een Retail Dynamics voordracht om haar bestseller voor te stellen en tevens als congresspreker op Fediyma.

 

Haar boek ‘From the Mind to the Market Place’ staat nog steeds model op het vlak van onderzoek & innovatiestrategie binnen de DIY. Haar concepten vonden concretisering bij Home Depot, Lowe’s en Home Hardware (US en Canada). Ze won enkele jaren geleden met Caulk Rite en Caulk Away dan ook de Innovatieprijs voor Noord-Amerika.

Met het voorzitterschap van Seagrave kondigt zich een veelbelovende dynamiek aan, evenals leuke netwerkopportuniteiten met de wereldspelers in het vakgebied.

Feestelijke inhuldiging

Op 9 mei wordt Jayne Seagrave internationaal ingehuldigd, tijdens de jaarlijkse conventie naar aanleiding van de Las Vegas DIY Trade Fair (NHS). De inhuldiging wordt ingeleid door een unieke spreekbeurt van Tom Barfell, International Director Do it Best corp., ‘s werelds nummer twee in Household en actief in 62 landen. Onder meer in aanwezigheid van Erwin Van Osta, CEO Hubo Belgium en President van BricoAlliance, en de Secretaris-Generaal van Edra zal Seagrave er feestelijk worden verwelkomd.
 
Retail Dynamics brengt alvast exclusief verslag van de festiviteiten uit voor RetailDetail.
 

- Thierry Coeman

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Hubo viert 25e verjaardag en droomt van sterk Belgisch online merk

09/11/2017

Hubo mag deze maand 25 kaarsjes uitblazen: voor CEO Erwin Van Osta het uitgelezen moment om een feestje te bouwen, maar ook om vooruit te blikken: wordt Hubo “de HuBol.com van de sector”?

Opnieuw geen akkoord over onkruidverdelger glyfosaat

09/11/2017

Op 15 december verloopt de vergunning van glyfosaat, het hoofdingrediënt van de mogelijk kankerverwekkende onkruidverdelger Roundup. De Europese Commissie wilde de vergunning met vijf jaar verlengen ‑ tegen de wil in van het Europees Parlement ‑ en had erop gerekend vandaag groen licht te krijgen van de lidstaten, maar dat plan mislukte.

Hoe e-commerce de concurrentie in doe-het-zelf aanwakkert

02/11/2017

De grote doe-het-zelfketens concurreren online met een steeds ruimer assortiment. De impact van pure players blijft voorlopig eerder beperkt, maar het speelveld wijzigt toch. Welke impact verwachten de retailers?

Aandeelhouder Intergamma stapt naar de rechter

30/10/2017

Bricorama, minderheidsaandeelhouder van Intergamma, stapt naar de rechter. De Fransen zijn het immers niet eens met het verkoopproces van de aandelen van het Ierse CRH, dat bijna 50% van de aandelen van Intergamma in handen heeft.

Eerste Sigma Shop van het land geopend

29/09/2017

Interieurbedrijf Kleur op Maat uit Olen heeft een eerste Sigma Shop geopend in Zoerle-Parwijs. Daarmee zet de verffabrikant in België voor het eerst sterk in op de verkoop aan particulieren en niet enkel aan professionelen.

DHZ-reus Kingfisher heeft het knap lastig

21/09/2017

Kingfisher, Europa’s grootste doe-het-zelfgroep, heeft het voorbije halfjaar meer winst geboekt dan de analisten hadden verwacht. Tot daar het goede nieuws, want het zwakke pond vertekent de omzet en de slechte prestaties van de Franse dochters gooien roet in het eten.

Back to top