Allereerste Belgische Kruidvat ooit heropent na grondige facelift

Allereerste Belgische Kruidvat ooit heropent na grondige facelift

Precies 23 jaar geleden opende de Nederlandse drogsiterijketen Kruidvat haar eerste Belgische winkel in Sint-Niklaas. Die 'historische' vestiging kreeg zopas een grondige facelift en gaat volgende week opnieuw open.

Volledig heringericht

Op 19 maart heropent het filiaal in de Stationsstraat, dat helemaal opnieuw ingericht werd zodat klanten nog sneller kunnen vinden wat ze nodig hebben. De babyproducten staan nu bijvoorbeeld achteraan in de winkel, zodat (aanstaande) moeders in alle rust het assortiment kunnen bekijken. De meest opvallende verandering is echter de nieuwe kassaopstelling: die moet de wachtrijen bij het betalen tot een minimum herleiden.

 

De vestiging in Sint-Niklaas was de allereerste die de Nederlandse keten in ons land opende. Vandaag staat de teller op ruim 200, waarvan bijna 180 in Vlaanderen. Voor de retailer werken in ons land alles samen 2.300 mensen.

 

Kruidvat, marktleider in de beautysector in de Benelux, krijgt in België alleen al elke week bijna een miljoen klanten over de vloer. Voor het filiaal in Sint-Niklaas zijn dat er enkele duizenden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top