Allereerste Belgische Kruidvat ooit heropent na grondige facelift | RetailDetail

Allereerste Belgische Kruidvat ooit heropent na grondige facelift

Allereerste Belgische Kruidvat ooit heropent na grondige facelift

Precies 23 jaar geleden opende de Nederlandse drogsiterijketen Kruidvat haar eerste Belgische winkel in Sint-Niklaas. Die 'historische' vestiging kreeg zopas een grondige facelift en gaat volgende week opnieuw open.

Volledig heringericht

Op 19 maart heropent het filiaal in de Stationsstraat, dat helemaal opnieuw ingericht werd zodat klanten nog sneller kunnen vinden wat ze nodig hebben. De babyproducten staan nu bijvoorbeeld achteraan in de winkel, zodat (aanstaande) moeders in alle rust het assortiment kunnen bekijken. De meest opvallende verandering is echter de nieuwe kassaopstelling: die moet de wachtrijen bij het betalen tot een minimum herleiden.

 

De vestiging in Sint-Niklaas was de allereerste die de Nederlandse keten in ons land opende. Vandaag staat de teller op ruim 200, waarvan bijna 180 in Vlaanderen. Voor de retailer werken in ons land alles samen 2.300 mensen.

 

Kruidvat, marktleider in de beautysector in de Benelux, krijgt in België alleen al elke week bijna een miljoen klanten over de vloer. Voor het filiaal in Sint-Niklaas zijn dat er enkele duizenden.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.