Amazon start met verkoop luxecosmetica | RetailDetail

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Online verkoper Amazon heeft een aparte sectie geopend voor luxecosmeticamerken. Twaalf redacteurs stellen er producten van 24 aanbieders voor die aansluiten bij de huidige trends.

Inzetten op luxe, niet op laagste prijs

De Luxury Beauty Store biedt onder meer producten aan van Burberry, L'Occitane, Japonesque en Ahava. Het gaat om stoffen voor de verzorging van huid, lippen, nagels, ogen en wimpers. "We hebben van onze klanten duidelijk gehoord dat ze voor hun verzorging op zoek zijn naar luxemerken", liet directeur persoonlijke verzorging Chance Wales van Amazon optekenen. Daarom zet Amazon in dit segment niet noodzakelijk in op de scherpste prijs.

 

Het is niet de eerste stap die Amazon in het luxesegment zet: eind vorig jaar startte het bedrijf ook al met luxekleding, met merken als Vivienne Westwood, 7 For All Mankind en McQ by Alexander McQueen. In een eerste fase beperkt het zich daarvoor tot damesmode, maar op termijn is een uitbreiding naar herenmode niet uitgesloten.

 

Het initiatief wordt echter niet overal op applaus onthaald: een aantal luxemerken vreest immers dat Amazon concurrentie gaat vormen voor de eigen online distributie. Bovendien zijn ze bang dat de online verkoper de prijszetter voor hun producten gaat worden. Daarom verkiezen een aantal keten de verkoop via sites als Sephora en Net-a-Porter boven Amazon.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top