Amazon start met verkoop luxecosmetica | RetailDetail

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Online verkoper Amazon heeft een aparte sectie geopend voor luxecosmeticamerken. Twaalf redacteurs stellen er producten van 24 aanbieders voor die aansluiten bij de huidige trends.

Inzetten op luxe, niet op laagste prijs

De Luxury Beauty Store biedt onder meer producten aan van Burberry, L'Occitane, Japonesque en Ahava. Het gaat om stoffen voor de verzorging van huid, lippen, nagels, ogen en wimpers. "We hebben van onze klanten duidelijk gehoord dat ze voor hun verzorging op zoek zijn naar luxemerken", liet directeur persoonlijke verzorging Chance Wales van Amazon optekenen. Daarom zet Amazon in dit segment niet noodzakelijk in op de scherpste prijs.

 

Het is niet de eerste stap die Amazon in het luxesegment zet: eind vorig jaar startte het bedrijf ook al met luxekleding, met merken als Vivienne Westwood, 7 For All Mankind en McQ by Alexander McQueen. In een eerste fase beperkt het zich daarvoor tot damesmode, maar op termijn is een uitbreiding naar herenmode niet uitgesloten.

 

Het initiatief wordt echter niet overal op applaus onthaald: een aantal luxemerken vreest immers dat Amazon concurrentie gaat vormen voor de eigen online distributie. Bovendien zijn ze bang dat de online verkoper de prijszetter voor hun producten gaat worden. Daarom verkiezen een aantal keten de verkoop via sites als Sephora en Net-a-Porter boven Amazon.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.