Amazon start met verkoop luxecosmetica | RetailDetail

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Online verkoper Amazon heeft een aparte sectie geopend voor luxecosmeticamerken. Twaalf redacteurs stellen er producten van 24 aanbieders voor die aansluiten bij de huidige trends.

Inzetten op luxe, niet op laagste prijs

De Luxury Beauty Store biedt onder meer producten aan van Burberry, L'Occitane, Japonesque en Ahava. Het gaat om stoffen voor de verzorging van huid, lippen, nagels, ogen en wimpers. "We hebben van onze klanten duidelijk gehoord dat ze voor hun verzorging op zoek zijn naar luxemerken", liet directeur persoonlijke verzorging Chance Wales van Amazon optekenen. Daarom zet Amazon in dit segment niet noodzakelijk in op de scherpste prijs.

 

Het is niet de eerste stap die Amazon in het luxesegment zet: eind vorig jaar startte het bedrijf ook al met luxekleding, met merken als Vivienne Westwood, 7 For All Mankind en McQ by Alexander McQueen. In een eerste fase beperkt het zich daarvoor tot damesmode, maar op termijn is een uitbreiding naar herenmode niet uitgesloten.

 

Het initiatief wordt echter niet overal op applaus onthaald: een aantal luxemerken vreest immers dat Amazon concurrentie gaat vormen voor de eigen online distributie. Bovendien zijn ze bang dat de online verkoper de prijszetter voor hun producten gaat worden. Daarom verkiezen een aantal keten de verkoop via sites als Sephora en Net-a-Porter boven Amazon.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.