Amazon start met verkoop luxecosmetica | RetailDetail

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Amazon start met verkoop luxecosmetica

Online verkoper Amazon heeft een aparte sectie geopend voor luxecosmeticamerken. Twaalf redacteurs stellen er producten van 24 aanbieders voor die aansluiten bij de huidige trends.

Inzetten op luxe, niet op laagste prijs

De Luxury Beauty Store biedt onder meer producten aan van Burberry, L'Occitane, Japonesque en Ahava. Het gaat om stoffen voor de verzorging van huid, lippen, nagels, ogen en wimpers. "We hebben van onze klanten duidelijk gehoord dat ze voor hun verzorging op zoek zijn naar luxemerken", liet directeur persoonlijke verzorging Chance Wales van Amazon optekenen. Daarom zet Amazon in dit segment niet noodzakelijk in op de scherpste prijs.

 

Het is niet de eerste stap die Amazon in het luxesegment zet: eind vorig jaar startte het bedrijf ook al met luxekleding, met merken als Vivienne Westwood, 7 For All Mankind en McQ by Alexander McQueen. In een eerste fase beperkt het zich daarvoor tot damesmode, maar op termijn is een uitbreiding naar herenmode niet uitgesloten.

 

Het initiatief wordt echter niet overal op applaus onthaald: een aantal luxemerken vreest immers dat Amazon concurrentie gaat vormen voor de eigen online distributie. Bovendien zijn ze bang dat de online verkoper de prijszetter voor hun producten gaat worden. Daarom verkiezen een aantal keten de verkoop via sites als Sephora en Net-a-Porter boven Amazon.com.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.