Beiersdorf heeft duurzaamheidsdoelstelling 2020 al dik overschreden

Beiersdorf heeft duurzaamheidsdoelstelling 2020 al dik overschreden

Drie jaar geleden lanceerde cosmeticabedrijf Beiersdorf zijn 'We Care'-strategie: tegen 2020 wou de producent van Nivea zijn CO2-uitstoot per verkocht product met 30% verlagen. Vandaag kan Beiersdorf echter al pronken met een reductie van 48%.

Nivea maakt werk van de 3 P's

Dat blijkt uit Beierdorfs zopas gepubliceerde Sustainability Review 2014: "We zijn erin geslaagd onze CO2-uitstoot per verkocht product met 48% te laten dalen en hebben dus onze Planet-belofte voor het jaar 2020 al met 18 procentpunten overschreden", zegt een trotse vicepresident Inken Hollmann-Peters. "We danken dit succes aan het gedreven engagement van onze medewerkers in al onze filialen wereldwijd."

 

Nu de Planet-doelstelling van de 'We Care'-strategie gerealiseerd is, gaat Beiersdorf volop voor de twee andere P's van dat programma: Product en People. Zo wil de groep zijn impact op het milieu nog verkleinen door zijn producten te onderwerpen aan een 'Life Cycle Assessment', met als doel het aandeel van producten met een beduidend kleinere ecologische voetafdruk in de totale jaaromzet opdrijven van 12% nu naar meer dan 50% tegen 2020.

 

Last but not least wil de groep zich ook inzetten om tegen 2020 het leven van één miljoen gezinnen te verbeteren. Sinds 2013 engageerde Beiersdorf zich naar eigen zeggen al voor bijna 245.000 gezinnen. "Onze business draait rond zorg dragen voor consumenten en hun families. Door ons sociaal in te zetten voor die gezinnen, blijven we ook trouw aan de authentieke waarden van ons merk", aldus nog Hollmann-Peters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top