Beiersdorf heeft duurzaamheidsdoelstelling 2020 al dik overschreden | RetailDetail

Beiersdorf heeft duurzaamheidsdoelstelling 2020 al dik overschreden

Beiersdorf heeft duurzaamheidsdoelstelling 2020 al dik overschreden

Drie jaar geleden lanceerde cosmeticabedrijf Beiersdorf zijn 'We Care'-strategie: tegen 2020 wou de producent van Nivea zijn CO2-uitstoot per verkocht product met 30% verlagen. Vandaag kan Beiersdorf echter al pronken met een reductie van 48%.

Nivea maakt werk van de 3 P's

Dat blijkt uit Beierdorfs zopas gepubliceerde Sustainability Review 2014: "We zijn erin geslaagd onze CO2-uitstoot per verkocht product met 48% te laten dalen en hebben dus onze Planet-belofte voor het jaar 2020 al met 18 procentpunten overschreden", zegt een trotse vicepresident Inken Hollmann-Peters. "We danken dit succes aan het gedreven engagement van onze medewerkers in al onze filialen wereldwijd."

 

Nu de Planet-doelstelling van de 'We Care'-strategie gerealiseerd is, gaat Beiersdorf volop voor de twee andere P's van dat programma: Product en People. Zo wil de groep zijn impact op het milieu nog verkleinen door zijn producten te onderwerpen aan een 'Life Cycle Assessment', met als doel het aandeel van producten met een beduidend kleinere ecologische voetafdruk in de totale jaaromzet opdrijven van 12% nu naar meer dan 50% tegen 2020.

 

Last but not least wil de groep zich ook inzetten om tegen 2020 het leven van één miljoen gezinnen te verbeteren. Sinds 2013 engageerde Beiersdorf zich naar eigen zeggen al voor bijna 245.000 gezinnen. "Onze business draait rond zorg dragen voor consumenten en hun families. Door ons sociaal in te zetten voor die gezinnen, blijven we ook trouw aan de authentieke waarden van ons merk", aldus nog Hollmann-Peters.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.