Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014 | RetailDetail

Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014

Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014

De aandelen van Beiersdorf, het Duitse moederbedrijf van Nivea, hebben op de beurs een flinke boost gekregen nadat het de melding de wereld in stuurde dat het zijn verwachtingen van dit jaar waarschijnlijk zal halen.

"Strategie werkt"

Beiersdorf verwacht dat zijn omzet met zes procent zal stijgen in 2014. In de eerste negen maanden van 2014 was er al sprake van een organische groei van 4,3 procent, dankzij de uitbreiding van de Nivea-producten voor mannen in opkomende markten. "Onze strategie werkt, zelfs in een moeilijkere marktomgeving", zei CEO Stefan Heidenreich.

 

De uitspraken van het bedrijf staan in schril contrast met die van concurrenten L'Oréal en Unilever, het moederbedrijf van Dove. Allebei zeggen ze mindere resultaten te halen, omwille van de mindere vraag in zowel Europa als Azië. L'Oréal zei eerder zelfs dat 2014 het slechtste jaar voor het bedrijf zal worden sinds 2009.

 

Beiersdorf laat nu echter weten dat het goed geplaatst is om die moeilijke periodes te overwinnen. Dat bewees het door voor het derde kwartaal cijfers voor te leggen die de verwachtingen overstegen. De winst voor interesten en belastingen kwam uit op 219 miljoen euro, 1,4 procent hoger dan een jaar eerder, terwijl analisten een daling naar 214,8 miljoen euro hadden voorspeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top