Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014 | RetailDetail

Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014

Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014

De aandelen van Beiersdorf, het Duitse moederbedrijf van Nivea, hebben op de beurs een flinke boost gekregen nadat het de melding de wereld in stuurde dat het zijn verwachtingen van dit jaar waarschijnlijk zal halen.

"Strategie werkt"

Beiersdorf verwacht dat zijn omzet met zes procent zal stijgen in 2014. In de eerste negen maanden van 2014 was er al sprake van een organische groei van 4,3 procent, dankzij de uitbreiding van de Nivea-producten voor mannen in opkomende markten. "Onze strategie werkt, zelfs in een moeilijkere marktomgeving", zei CEO Stefan Heidenreich.

 

De uitspraken van het bedrijf staan in schril contrast met die van concurrenten L'Oréal en Unilever, het moederbedrijf van Dove. Allebei zeggen ze mindere resultaten te halen, omwille van de mindere vraag in zowel Europa als Azië. L'Oréal zei eerder zelfs dat 2014 het slechtste jaar voor het bedrijf zal worden sinds 2009.

 

Beiersdorf laat nu echter weten dat het goed geplaatst is om die moeilijke periodes te overwinnen. Dat bewees het door voor het derde kwartaal cijfers voor te leggen die de verwachtingen overstegen. De winst voor interesten en belastingen kwam uit op 219 miljoen euro, 1,4 procent hoger dan een jaar eerder, terwijl analisten een daling naar 214,8 miljoen euro hadden voorspeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.