Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014

Beiersdorf herhaalt verwachtingen 2014

De aandelen van Beiersdorf, het Duitse moederbedrijf van Nivea, hebben op de beurs een flinke boost gekregen nadat het de melding de wereld in stuurde dat het zijn verwachtingen van dit jaar waarschijnlijk zal halen.

"Strategie werkt"

Beiersdorf verwacht dat zijn omzet met zes procent zal stijgen in 2014. In de eerste negen maanden van 2014 was er al sprake van een organische groei van 4,3 procent, dankzij de uitbreiding van de Nivea-producten voor mannen in opkomende markten. "Onze strategie werkt, zelfs in een moeilijkere marktomgeving", zei CEO Stefan Heidenreich.

 

De uitspraken van het bedrijf staan in schril contrast met die van concurrenten L'Oréal en Unilever, het moederbedrijf van Dove. Allebei zeggen ze mindere resultaten te halen, omwille van de mindere vraag in zowel Europa als Azië. L'Oréal zei eerder zelfs dat 2014 het slechtste jaar voor het bedrijf zal worden sinds 2009.

 

Beiersdorf laat nu echter weten dat het goed geplaatst is om die moeilijke periodes te overwinnen. Dat bewees het door voor het derde kwartaal cijfers voor te leggen die de verwachtingen overstegen. De winst voor interesten en belastingen kwam uit op 219 miljoen euro, 1,4 procent hoger dan een jaar eerder, terwijl analisten een daling naar 214,8 miljoen euro hadden voorspeld.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Back to top