The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

Cosmeticaretailer The Body Shop rolt vanaf maart een vernieuwd winkelconcept uit in de Benelux. Het nieuwe concept moet de ethische en duurzame waarden van het merk nog meer in de verf zetten, om de merkbeleving te versterken.

'Community fair trade'

In de vernieuwde winkelpresentatie zullen aandacht voor mensenrechten, milieubehoud en eerlijke handel centraal komen te staan. The Body Shop stond al bekend bij de consument voor zijn succesvolle lobbying tegen dierenproeven en zijn garantie dat geen enkel product in de winkels op dieren getest is. Nu wil het merk bovendien ook de klemtoon leggen op het gebruik van ‘Community Fair Trade’ ingrediënten. Daarmee doelt de keten op producten verkregen uit eerlijke handel met leveranciers, waarbij bijzonder belang wordt gehecht aan de het ondersteunen van lokale gemeenschappen door er handel mee te drijven.

 

The Body Shop is eigendom van L’Oréal, maar maakt zich sterk dat het binnen de Franse groep zijn eigen koers mag varen. Ook voor de Benelux heeft het bedrijf een eigen organisatie en managementteam. The Body Shop telt ruim 2600 winkels in meer dan 65 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.