The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept | RetailDetail

The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

The Body Shop lanceert nieuw winkelconcept

Cosmeticaretailer The Body Shop rolt vanaf maart een vernieuwd winkelconcept uit in de Benelux. Het nieuwe concept moet de ethische en duurzame waarden van het merk nog meer in de verf zetten, om de merkbeleving te versterken.

'Community fair trade'

In de vernieuwde winkelpresentatie zullen aandacht voor mensenrechten, milieubehoud en eerlijke handel centraal komen te staan. The Body Shop stond al bekend bij de consument voor zijn succesvolle lobbying tegen dierenproeven en zijn garantie dat geen enkel product in de winkels op dieren getest is. Nu wil het merk bovendien ook de klemtoon leggen op het gebruik van ‘Community Fair Trade’ ingrediënten. Daarmee doelt de keten op producten verkregen uit eerlijke handel met leveranciers, waarbij bijzonder belang wordt gehecht aan de het ondersteunen van lokale gemeenschappen door er handel mee te drijven.

 

The Body Shop is eigendom van L’Oréal, maar maakt zich sterk dat het binnen de Franse groep zijn eigen koers mag varen. Ook voor de Benelux heeft het bedrijf een eigen organisatie en managementteam. The Body Shop telt ruim 2600 winkels in meer dan 65 landen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.