The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen | RetailDetail

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop heeft een nieuw wereldwijd initiatief gelanceerd waarbij het tegen 2020 het gebruik van plastic verpakkingen die geproduceerd zijn met fossiele brandstoffen drastisch wil verminderen.

Negatieve impact verminderen

“We willen graag onze negatieve impact op de planeet verminderen. Het doel is om onze manier van kopen en verkopen, en de manier waarop onze klanten onze producten gebruiken, ingrijpend te herzien. We werken samen met internationale experts aan een project dat er voor zal zorgen dat 70 procent van onze producten in 2020 niet langer plastic bevat afkomstig van fossiele energie”, aldus duurzaamheidsdirecteur Christopher Davis.

 

In een eerste fase wordt er alvast een samenwerking afgesloten met Newlight Technologies, een Amerikaans bedrijf dat gebruik maakt van AirCarbon, een plastic op basis van methaan en koolstofdioxide uit de atmosfeer, waarbij er dus geen gebruik wordt gemaakt van fossiele brandstoffen.

 

“We hopen dat onze betrokkenheid bij het onderzoek van Newlight het toestaat om als internationaal bedrijf te helpen de effectiviteit van de middelen voor productverpakkingen te verbeteren. Hiermee bieden we de markt de mogelijkheid tot een nieuwe manier van kopen en gebruiken van producten van The Body Shop, terwijl de gepercipieerde waarde van het materiaal en de verpakkingen wordt verbeterd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top