The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop heeft een nieuw wereldwijd initiatief gelanceerd waarbij het tegen 2020 het gebruik van plastic verpakkingen die geproduceerd zijn met fossiele brandstoffen drastisch wil verminderen.

Negatieve impact verminderen

“We willen graag onze negatieve impact op de planeet verminderen. Het doel is om onze manier van kopen en verkopen, en de manier waarop onze klanten onze producten gebruiken, ingrijpend te herzien. We werken samen met internationale experts aan een project dat er voor zal zorgen dat 70 procent van onze producten in 2020 niet langer plastic bevat afkomstig van fossiele energie”, aldus duurzaamheidsdirecteur Christopher Davis.

 

In een eerste fase wordt er alvast een samenwerking afgesloten met Newlight Technologies, een Amerikaans bedrijf dat gebruik maakt van AirCarbon, een plastic op basis van methaan en koolstofdioxide uit de atmosfeer, waarbij er dus geen gebruik wordt gemaakt van fossiele brandstoffen.

 

“We hopen dat onze betrokkenheid bij het onderzoek van Newlight het toestaat om als internationaal bedrijf te helpen de effectiviteit van de middelen voor productverpakkingen te verbeteren. Hiermee bieden we de markt de mogelijkheid tot een nieuwe manier van kopen en gebruiken van producten van The Body Shop, terwijl de gepercipieerde waarde van het materiaal en de verpakkingen wordt verbeterd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort een taks op vlees: wordt vlees de nieuwe tabak?

12/12/2017

Binnen de tien jaar komt er een vleestaks die vleesverbruik moet ontmoedigen, menen onderzoekers en parlementairen van over de hele wereld. De snelle groei van de vleesconsumptie heeft immers ernstige gevolgen voor klimaat en gezondheid.

 

Foodmaker lanceert eetbaar servies

06/12/2017

Restaurantketen Foodmaker wil altijd zo duurzaam mogelijk werken en komt daarom nu op de proppen met een opmerkelijk nieuw bord. Voortaan kunnen klanten immers hun bord gewoon opeten.

Duurzaam aanbod Lidl moet jaarlijks 10 procent groeien

30/11/2017

Lidl België heeft vandaag zijn tweejaarlijkse duurzaamheidsrapport vrijgegeven. Daarin worden de stappen uit de doeken gedaan die de supermarktketen heeft gezet op vlak van duurzaamheid in 2015 en 2016.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Voedingsindustrie wil duurzaam groeien

10/11/2017

Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, koppelt verdere groei aan 19 uitdagingen en 76 concrete initiatieven voor een duurzamere sector. KMO’s krijgen daarin een centrale plaats.  

Back to top