The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen | RetailDetail

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop heeft een nieuw wereldwijd initiatief gelanceerd waarbij het tegen 2020 het gebruik van plastic verpakkingen die geproduceerd zijn met fossiele brandstoffen drastisch wil verminderen.

Negatieve impact verminderen

“We willen graag onze negatieve impact op de planeet verminderen. Het doel is om onze manier van kopen en verkopen, en de manier waarop onze klanten onze producten gebruiken, ingrijpend te herzien. We werken samen met internationale experts aan een project dat er voor zal zorgen dat 70 procent van onze producten in 2020 niet langer plastic bevat afkomstig van fossiele energie”, aldus duurzaamheidsdirecteur Christopher Davis.

 

In een eerste fase wordt er alvast een samenwerking afgesloten met Newlight Technologies, een Amerikaans bedrijf dat gebruik maakt van AirCarbon, een plastic op basis van methaan en koolstofdioxide uit de atmosfeer, waarbij er dus geen gebruik wordt gemaakt van fossiele brandstoffen.

 

“We hopen dat onze betrokkenheid bij het onderzoek van Newlight het toestaat om als internationaal bedrijf te helpen de effectiviteit van de middelen voor productverpakkingen te verbeteren. Hiermee bieden we de markt de mogelijkheid tot een nieuwe manier van kopen en gebruiken van producten van The Body Shop, terwijl de gepercipieerde waarde van het materiaal en de verpakkingen wordt verbeterd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Brussels akkoord over duurzamere voeding

15/05/2018

De Brusselse distributeurs verbinden zich ertoe tegen 2020 30% minder voedselafval te hebben en 20% meer ruimte te voorzien voor Belgische voeding. Dat maakt deel uit van een nieuw akkoord tussen het Brussels Gewest en de sector.

Schauvliege wil statiegeld op flesjes en blikjes toch doordrukken

11/05/2018

Als leefmilieuminister Joke Schauvliege haar zin krijgt, betalen consumenten en producenten binnenkort veel meer voor drankflessen en blikjes. Met statiegeld en een producentenbijdrage wil ze zwerfvuil tegengaan.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

"Europese plastictaks voegt weinig toe"

03/05/2018

Ook Europa doet nu zijn duit in het zakje om de plasticberg te verkleinen, al hoopt het met zijn belasting op verpakkingsplastic ook het eigen budget op te krikken. In België kan het voorstel alvast op weinig enthousiasme rekenen.