The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen | RetailDetail

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop vermindert gebruik milieubelastende verpakkingen

The Body Shop heeft een nieuw wereldwijd initiatief gelanceerd waarbij het tegen 2020 het gebruik van plastic verpakkingen die geproduceerd zijn met fossiele brandstoffen drastisch wil verminderen.

Negatieve impact verminderen

“We willen graag onze negatieve impact op de planeet verminderen. Het doel is om onze manier van kopen en verkopen, en de manier waarop onze klanten onze producten gebruiken, ingrijpend te herzien. We werken samen met internationale experts aan een project dat er voor zal zorgen dat 70 procent van onze producten in 2020 niet langer plastic bevat afkomstig van fossiele energie”, aldus duurzaamheidsdirecteur Christopher Davis.

 

In een eerste fase wordt er alvast een samenwerking afgesloten met Newlight Technologies, een Amerikaans bedrijf dat gebruik maakt van AirCarbon, een plastic op basis van methaan en koolstofdioxide uit de atmosfeer, waarbij er dus geen gebruik wordt gemaakt van fossiele brandstoffen.

 

“We hopen dat onze betrokkenheid bij het onderzoek van Newlight het toestaat om als internationaal bedrijf te helpen de effectiviteit van de middelen voor productverpakkingen te verbeteren. Hiermee bieden we de markt de mogelijkheid tot een nieuwe manier van kopen en gebruiken van producten van The Body Shop, terwijl de gepercipieerde waarde van het materiaal en de verpakkingen wordt verbeterd.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Lidl stelt auto’s ter beschikking van shoppers

08/08/2018

“Je eigen wagen voor inkopen”, zo stelt Lidl zijn nieuwe autodeeldienst voor. In samenwerking met Mazda kan je in Duitsland weldra autodelen vanop de parking van Lidl-supermarkten. 

Waste2Wear tovert 2 miljoen plastic flessen om tot kleding

07/08/2018

Textielbedrijf Waste2Wear zal eind dit jaar een herfst- en wintercollectie lanceren samen met zes grote modemerken. Die kleding zal volledig vervaardigd zijn uit gerecycleerde materialen afkomstig van de oceanen en vuilnisbelten.

Zalando Beauty Station gaat in zee met Estée Lauder

26/07/2018

De lang verwachte conceptwinkel van Zalando in Berlijn wil een testplatform zijn en een dialoog op gang brengen tussen cosmeticamerken en consumenten. Opmerkelijk is de nauwe samenwerking met Estée Lauder.

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Burberry ziet 100 miljoen euro in rook opgaan

20/07/2018

Niet iedereen ziet de noodzaak van duurzaamheid in: het Britse modemerk Burberry stookte vorig jaar voor meer dan dertig miljoen euro aan merkproducten op "om te vermijden dat ze in verkeerde handen zouden vallen".

Aldi zet in op hernieuwbare energie

17/07/2018

Aldi Nord publiceerde zopas een ambitieus internationaal klimaatbeleid: de retailer wil de uitstoot van broeikasgassen met 40% terugdringen tegen 2021 en onthult in zijn tweede duurzaamheidsrapport enkele sprekende cijfers.