The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden

The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden

Op zijn veertigste verjaardag gaat The Body Shop het commitment aan om het meest ethische en duurzame bedrijf in de wereld te worden. Dat stelt het in zijn nieuwe Global Corporate Social Responsibility-strategie.

 

14 doelstellingen

De nieuwe strategie bevat een aantal activiteiten en meetbare doelen, die over het volledige bedrijf verspreid zijn en die tegen 2020 gerealiseerd moeten worden. In totaal bevat het plan 14 nieuwe doelstellingen. Zo wil The Body Shop wereldwijd 40.000 economisch zwakke mensen toegang geven tot de arbeidsmarkt en wil het 250.000 uren vaardigheden en know-how besteden aan het verrijken van de biodiversiteit van lokale gemeenschappen.

 

Het wil ook jaar na jaar de ecologische voetafdruk van de producten verkleinen en 100 procent van alle natuurlijke ingrediënten moet in de toekomst duurzaam verbouwd worden. Daarnaast wil The Body Shop ook drie duurzame verpakkingsinnovaties ontwikkelen en uitvoeren, en zal het er op toezien dat 70 procent van alle verpakkingen geproduceerd wordt zonder het gebruik van fossiele brandstoffen. Ook in de winkels moet het energieverbruik jaarlijks met 10 procent omlaag.

 

“Vanaf het begin heeft The Body Shop een dappere pioniersrol vervuld in het zoeken naar nieuwe denk- en handelswijzen en manieren om je te laten horen als bedrijf. Onze baanbrekende campagnes waren hun tijd ver vooruit en hebben wetsveranderingen voor elkaar gekregen op het gebied van dierproeven, huiselijk geweld en mensenhandel”, zegt Jeremy Schwartz, CEO van The Body Shop.

 

“Met onze Commitment dagen we onszelf uit om verder te gaan dan we tot nu toe zijn gegaan, om zo daadwerkelijk het duurzame en positieve verschil te maken. Ons belangrijkste doel is uitgroeien tot het meest duurzame, meest ethisch verantwoorde bedrijf van de wereld.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Back to top