The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden | RetailDetail

The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden

The Body Shop wil meest ethische bedrijf worden

Op zijn veertigste verjaardag gaat The Body Shop het commitment aan om het meest ethische en duurzame bedrijf in de wereld te worden. Dat stelt het in zijn nieuwe Global Corporate Social Responsibility-strategie.

 

14 doelstellingen

De nieuwe strategie bevat een aantal activiteiten en meetbare doelen, die over het volledige bedrijf verspreid zijn en die tegen 2020 gerealiseerd moeten worden. In totaal bevat het plan 14 nieuwe doelstellingen. Zo wil The Body Shop wereldwijd 40.000 economisch zwakke mensen toegang geven tot de arbeidsmarkt en wil het 250.000 uren vaardigheden en know-how besteden aan het verrijken van de biodiversiteit van lokale gemeenschappen.

 

Het wil ook jaar na jaar de ecologische voetafdruk van de producten verkleinen en 100 procent van alle natuurlijke ingrediënten moet in de toekomst duurzaam verbouwd worden. Daarnaast wil The Body Shop ook drie duurzame verpakkingsinnovaties ontwikkelen en uitvoeren, en zal het er op toezien dat 70 procent van alle verpakkingen geproduceerd wordt zonder het gebruik van fossiele brandstoffen. Ook in de winkels moet het energieverbruik jaarlijks met 10 procent omlaag.

 

“Vanaf het begin heeft The Body Shop een dappere pioniersrol vervuld in het zoeken naar nieuwe denk- en handelswijzen en manieren om je te laten horen als bedrijf. Onze baanbrekende campagnes waren hun tijd ver vooruit en hebben wetsveranderingen voor elkaar gekregen op het gebied van dierproeven, huiselijk geweld en mensenhandel”, zegt Jeremy Schwartz, CEO van The Body Shop.

 

“Met onze Commitment dagen we onszelf uit om verder te gaan dan we tot nu toe zijn gegaan, om zo daadwerkelijk het duurzame en positieve verschil te maken. Ons belangrijkste doel is uitgroeien tot het meest duurzame, meest ethisch verantwoorde bedrijf van de wereld.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top