Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

De keten van borstvoedingswinkels Boobs-’n-Burps heeft zijn Franse sectorgenoot mamaNANA overgenomen. Dat heeft voorlopig alleen een webwinkel, maar overnemer Boobs-’n-Burps bekijkt of het in Frankrijk ook fysieke winkels gaat openen.

Schaalvergroting noodzakelijk

Boobs-’n-Burps startte in juni 2010 met een rek voedingstops en een doos bh’s in de eigen woonkamer van bio-ingenieur en lactatiedeskundige Roeline Ham. Vandaag heeft de onderneming fysieke winkels in Gent, Dilbeek en Antwerpen, en een internationale webshop. Het jonge bedrijf vindt een snelle groei echter noodzakelijk om de concurrentie met de grote spelers op de markt aan te kunnen.

 

Het assortiment van het overgenomen mamaNANA is momenteel vooral op textiel gericht, met borstvoedingskledij en voedingsbh’s, maar het zal nu in lijn worden gebracht met dat van Boobs-’n-Burps. Zo zullen onder meer kolven, boeken, dienstverlening en allerlei lactatiekundige accessoires worden toegevoegd aan het online aanbod. Tegelijk zal de look van de website worden opgefrist.

 

MamaNANA werd in 2005 door Ségolène en Drew Shagrin opgericht in Parijs. De site haalde in zijn piekjaar 2011 een omzet van meer dan 1 miljoen euro.

 

Ondersteund door investeringsfonds

De overname werd financieel ondersteund door het jonge investeringsfonds SI2 Fund, dat in juli 2013 ook in Boobs-’n-Burps investeerde en mee de uitbouw van de keten wil mogelijk maken. Eerder investeerde het fonds ook in Fitclass.

 

In Frankrijk ligt het cijfer van mama’s die met borstvoeding starten rond de 74%, wat een stuk hoger is dan de huidige 63% in België. De gemiddelde duurtijd van de exclusieve borstvoedingen bedraagt er echter slechts 24 dagen.

Tags: