Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

De keten van borstvoedingswinkels Boobs-’n-Burps heeft zijn Franse sectorgenoot mamaNANA overgenomen. Dat heeft voorlopig alleen een webwinkel, maar overnemer Boobs-’n-Burps bekijkt of het in Frankrijk ook fysieke winkels gaat openen.

Schaalvergroting noodzakelijk

Boobs-’n-Burps startte in juni 2010 met een rek voedingstops en een doos bh’s in de eigen woonkamer van bio-ingenieur en lactatiedeskundige Roeline Ham. Vandaag heeft de onderneming fysieke winkels in Gent, Dilbeek en Antwerpen, en een internationale webshop. Het jonge bedrijf vindt een snelle groei echter noodzakelijk om de concurrentie met de grote spelers op de markt aan te kunnen.

 

Het assortiment van het overgenomen mamaNANA is momenteel vooral op textiel gericht, met borstvoedingskledij en voedingsbh’s, maar het zal nu in lijn worden gebracht met dat van Boobs-’n-Burps. Zo zullen onder meer kolven, boeken, dienstverlening en allerlei lactatiekundige accessoires worden toegevoegd aan het online aanbod. Tegelijk zal de look van de website worden opgefrist.

 

MamaNANA werd in 2005 door Ségolène en Drew Shagrin opgericht in Parijs. De site haalde in zijn piekjaar 2011 een omzet van meer dan 1 miljoen euro.

 

Ondersteund door investeringsfonds

De overname werd financieel ondersteund door het jonge investeringsfonds SI2 Fund, dat in juli 2013 ook in Boobs-’n-Burps investeerde en mee de uitbouw van de keten wil mogelijk maken. Eerder investeerde het fonds ook in Fitclass.

 

In Frankrijk ligt het cijfer van mama’s die met borstvoeding starten rond de 74%, wat een stuk hoger is dan de huidige 63% in België. De gemiddelde duurtijd van de exclusieve borstvoedingen bedraagt er echter slechts 24 dagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top