Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst | RetailDetail

Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

De keten van borstvoedingswinkels Boobs-’n-Burps heeft zijn Franse sectorgenoot mamaNANA overgenomen. Dat heeft voorlopig alleen een webwinkel, maar overnemer Boobs-’n-Burps bekijkt of het in Frankrijk ook fysieke winkels gaat openen.

Schaalvergroting noodzakelijk

Boobs-’n-Burps startte in juni 2010 met een rek voedingstops en een doos bh’s in de eigen woonkamer van bio-ingenieur en lactatiedeskundige Roeline Ham. Vandaag heeft de onderneming fysieke winkels in Gent, Dilbeek en Antwerpen, en een internationale webshop. Het jonge bedrijf vindt een snelle groei echter noodzakelijk om de concurrentie met de grote spelers op de markt aan te kunnen.

 

Het assortiment van het overgenomen mamaNANA is momenteel vooral op textiel gericht, met borstvoedingskledij en voedingsbh’s, maar het zal nu in lijn worden gebracht met dat van Boobs-’n-Burps. Zo zullen onder meer kolven, boeken, dienstverlening en allerlei lactatiekundige accessoires worden toegevoegd aan het online aanbod. Tegelijk zal de look van de website worden opgefrist.

 

MamaNANA werd in 2005 door Ségolène en Drew Shagrin opgericht in Parijs. De site haalde in zijn piekjaar 2011 een omzet van meer dan 1 miljoen euro.

 

Ondersteund door investeringsfonds

De overname werd financieel ondersteund door het jonge investeringsfonds SI2 Fund, dat in juli 2013 ook in Boobs-’n-Burps investeerde en mee de uitbouw van de keten wil mogelijk maken. Eerder investeerde het fonds ook in Fitclass.

 

In Frankrijk ligt het cijfer van mama’s die met borstvoeding starten rond de 74%, wat een stuk hoger is dan de huidige 63% in België. De gemiddelde duurtijd van de exclusieve borstvoedingen bedraagt er echter slechts 24 dagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.