Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

Boobs-’n-Burps legt ook Frankrijk aan de borst

De keten van borstvoedingswinkels Boobs-’n-Burps heeft zijn Franse sectorgenoot mamaNANA overgenomen. Dat heeft voorlopig alleen een webwinkel, maar overnemer Boobs-’n-Burps bekijkt of het in Frankrijk ook fysieke winkels gaat openen.

Schaalvergroting noodzakelijk

Boobs-’n-Burps startte in juni 2010 met een rek voedingstops en een doos bh’s in de eigen woonkamer van bio-ingenieur en lactatiedeskundige Roeline Ham. Vandaag heeft de onderneming fysieke winkels in Gent, Dilbeek en Antwerpen, en een internationale webshop. Het jonge bedrijf vindt een snelle groei echter noodzakelijk om de concurrentie met de grote spelers op de markt aan te kunnen.

 

Het assortiment van het overgenomen mamaNANA is momenteel vooral op textiel gericht, met borstvoedingskledij en voedingsbh’s, maar het zal nu in lijn worden gebracht met dat van Boobs-’n-Burps. Zo zullen onder meer kolven, boeken, dienstverlening en allerlei lactatiekundige accessoires worden toegevoegd aan het online aanbod. Tegelijk zal de look van de website worden opgefrist.

 

MamaNANA werd in 2005 door Ségolène en Drew Shagrin opgericht in Parijs. De site haalde in zijn piekjaar 2011 een omzet van meer dan 1 miljoen euro.

 

Ondersteund door investeringsfonds

De overname werd financieel ondersteund door het jonge investeringsfonds SI2 Fund, dat in juli 2013 ook in Boobs-’n-Burps investeerde en mee de uitbouw van de keten wil mogelijk maken. Eerder investeerde het fonds ook in Fitclass.

 

In Frankrijk ligt het cijfer van mama’s die met borstvoeding starten rond de 74%, wat een stuk hoger is dan de huidige 63% in België. De gemiddelde duurtijd van de exclusieve borstvoedingen bedraagt er echter slechts 24 dagen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Back to top