Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen | RetailDetail

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

80 mensen verhuisd naar Duitsland

Dat heeft Lush deze week gesteld bij het bekend maken van zijn resultaten voor 2016. “Tot nu toe heeft Lush kunnen groeien dankzij het vrije verkeer van personen en goederen, maar nu is er onzekerheid in allebei die gebieden”, aldus Lush. “Nu we onze nieuwe Duitse productiesite hebben geopend, zullen we nieuw opties bekijken om verder te groeien buiten het Verenigd Koninkrijk.”

 

Ongeveer 20% van de werknemers van Lush hebben momenteel niet de Britse nationaliteit en voelen zich vaak niet langer welkom in het land, nadat het in een referendum besliste om de Europese Unie te verlaten. In een reactie heeft Lush al laten weten dat er niemand ontslagen zal worden, maar dat werknemers die het Verenigd Koninkrijk willen verlaten, welkom zijn in de faciliteiten van het bedrijf in Duitsland. Ondertussen zijn al meer dan 80 mensen ingegaan op dat aanbod. Lush besloot in het najaar van 2016 al om zijn Europese productie naar Duitsland te verhuizen.

 

In het voorbije boekjaar haalde Lush een omzet van 723,3 miljoen pond (830 miljoen euro), een groei van 26% ten opzichte van een jaar eerder. De winst voor belastingen steeg met 76% naar 43,2 miljoen pond (50 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

"Winkelcentra worden hypergeconnecteerde microsteden"

20/06/2018

Het Londense winkelcentrum Westfield viert zijn tiende verjaardag met een blik op de toekomst: Westfield onthult een futuristische strategie ‘Destination 2028’ met leverdrones, slimme wc’s, moestuinen en bezinningsruimtes.

Colruyt Group presteert beter dan verwacht

19/06/2018

Mede dankzij een sterk eindejaar kon Colruyt Group afgelopen boekjaar zijn marktaandeel opnieuw licht verhogen. Een beetje tegen de verwachtingen in bleven de marges op peil. Ook de onlineactiviteiten deden het goed.

Coolblue haalt 311 miljoen euro Belgische omzet

15/06/2018

De Nederlandse elektronicaretailer Coolblue realiseerde vorig jaar in België een recordomzet van 311 miljoen euro. Het bedrijf maakt ook bekend nieuwe, lokale depots te openen voor de uitrol van witgoed in Wallonië. 

Greenyard lijdt onder druk supermarkten

07/06/2018

Groenten- en fruitproducent Greenyard presteerde vorig boekjaar onder de verwachtingen. De prijsdruk vanuit de supermarkten weegt door, net als de mislukte overname van Dole.

Duizenden retailjobs in gevaar bij House of Fraser en Poundworld

07/06/2018

In de Britse retailsector dreigt opnieuw een sociaal bloedbad. Warenhuisketen House of Fraser sluit 31 winkels en schrapt ruim 6.000 banen. Discounter Poundworld staat op de rand van het bankroet als het niet snel een koper vindt.

Hudson’s Bay verliest omzet in Europa

06/06/2018

Het Canadese HBC, moederbedrijf van warenhuisketens Hudson’s Bay, Saks OFF 5TH en Galeria Inno, heeft het vooral in Europa moeilijk. Uit de zopas gepubliceerde kwartaalcijfers blijkt dat de verliezen flink oplopen.