Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

80 mensen verhuisd naar Duitsland

Dat heeft Lush deze week gesteld bij het bekend maken van zijn resultaten voor 2016. “Tot nu toe heeft Lush kunnen groeien dankzij het vrije verkeer van personen en goederen, maar nu is er onzekerheid in allebei die gebieden”, aldus Lush. “Nu we onze nieuwe Duitse productiesite hebben geopend, zullen we nieuw opties bekijken om verder te groeien buiten het Verenigd Koninkrijk.”

 

Ongeveer 20% van de werknemers van Lush hebben momenteel niet de Britse nationaliteit en voelen zich vaak niet langer welkom in het land, nadat het in een referendum besliste om de Europese Unie te verlaten. In een reactie heeft Lush al laten weten dat er niemand ontslagen zal worden, maar dat werknemers die het Verenigd Koninkrijk willen verlaten, welkom zijn in de faciliteiten van het bedrijf in Duitsland. Ondertussen zijn al meer dan 80 mensen ingegaan op dat aanbod. Lush besloot in het najaar van 2016 al om zijn Europese productie naar Duitsland te verhuizen.

 

In het voorbije boekjaar haalde Lush een omzet van 723,3 miljoen pond (830 miljoen euro), een groei van 26% ten opzichte van een jaar eerder. De winst voor belastingen steeg met 76% naar 43,2 miljoen pond (50 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Belangrijkste bedrijven Rocket Internet groeien verder

25/04/2017

De belangrijkste bedrijven van de Duitse incubator Rocket Internet zijn in 2016 verder blijven groeien op vlak van omzet. Daarnaast werd het verlies ook flink kleiner en Rocket Internet meent binnenkort zelfs winst te zullen maken.

The Body Shop mikt met nieuw e-commerceplatform op mobiel

24/04/2017

Winkelketen The Body Shop heeft een nieuw e-commerceplatform gelanceerd, dat beter toegankelijk moet zijn voor mobiele apparaten. Het doel is om binnen enkele jaren 20% van de totale omzet uit de online verkoop te halen.

Danone kampt met dalende volumes

21/04/2017

De omzet van voedingsbedrijf Danone is in het eerste kwartaal van 2017 met 3% gestegen, maar daar tegenover stond wel dat het volume met 2,6% terugviel. Vooral de verkoop van zuivelproducten stelde teleur.

Philip Morris verkocht ruim tiende minder sigaretten

20/04/2017

Tabaksgigant Philip Morris, de fabrikant van onder meer Marlboro, L&M en Chesterfield, verkocht het voorbije kwartaal 11,5% minder sigaretten dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet zakte met 1,4%, de winst ging er wel met 4% op vooruit.

Emté blijft onder verwachtingen binnen Sligro Food Group

20/04/2017

Ondanks een omzetstijging van bijna 6% bij de Sligro Food Group blijft supermarktketen Emté onder de verwachtingen van het bedrijf. De omzet van de supermarkten daalde dan ook licht in het eerste kwartaal.

Desinvesteringen drukken op omzet Nestlé

20/04/2017

De omzet van Nestlé is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,4% gestegen naar 21 miljard Zwitserse frank (19,6 miljard euro). De autonome groei was wel 2,3%, maar die werd gedrukt door wisselkoerseffecten en desinvesteringen.

Back to top