Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

80 mensen verhuisd naar Duitsland

Dat heeft Lush deze week gesteld bij het bekend maken van zijn resultaten voor 2016. “Tot nu toe heeft Lush kunnen groeien dankzij het vrije verkeer van personen en goederen, maar nu is er onzekerheid in allebei die gebieden”, aldus Lush. “Nu we onze nieuwe Duitse productiesite hebben geopend, zullen we nieuw opties bekijken om verder te groeien buiten het Verenigd Koninkrijk.”

 

Ongeveer 20% van de werknemers van Lush hebben momenteel niet de Britse nationaliteit en voelen zich vaak niet langer welkom in het land, nadat het in een referendum besliste om de Europese Unie te verlaten. In een reactie heeft Lush al laten weten dat er niemand ontslagen zal worden, maar dat werknemers die het Verenigd Koninkrijk willen verlaten, welkom zijn in de faciliteiten van het bedrijf in Duitsland. Ondertussen zijn al meer dan 80 mensen ingegaan op dat aanbod. Lush besloot in het najaar van 2016 al om zijn Europese productie naar Duitsland te verhuizen.

 

In het voorbije boekjaar haalde Lush een omzet van 723,3 miljoen pond (830 miljoen euro), een groei van 26% ten opzichte van een jaar eerder. De winst voor belastingen steeg met 76% naar 43,2 miljoen pond (50 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Sterke groei voor Nike in Azië

22/03/2017

In het derde kwartaal van zijn boekjaar heeft het Amerikaanse sportmerk Nike een sterke groei gehaald in Azië. Over de hele lijn was er sprake van een groei van 5%, al voldeed het bedrijf niet helemaal aan de verwachtingen van analisten.

Stabiele resultaten voor Italiaanse groep achter Diesel

21/03/2017

De Italiaanse modegroep OTB, moederbedrijf van merken als Diesel, Viktor&Rolf en Maison Margiela, heeft in 2016 gelijkaardige resultaten neergezet als in 2015. Vlaggenschip Diesel deed het minder goed, maar de premiummerken compenseerden.

Reclame Sainsbury’s volgt het weer

20/03/2017

De Britse keten Sainsbury’s heeft een reclamecampagne gelanceerd, waarbij de beelden worden aangepast naargelang het weer. Voorbijgangers zullen zo steeds reclame te zien krijgen voor kleding die past bij het weer op dat moment.

Omzetstijging maar winstdaling voor Beter Bed

17/03/2017

De Beter Bed Holding heeft zijn omzet in 2016 met 6,5% de hoogte weten in te stuwen, maar het zag ook zijn nettowinst met meer dan 15% dalen. Die winstdaling wijt het bedrijf aan hogere kosten.

Omzet Takeaway.com stijgt met de helft

15/03/2017

Maaltijdbezorger Takeaway.com zag zijn omzet en het aantal bestellingen in 2016 met bijna de helft groeien ten opzichte van een jaar eerder. In zijn belangrijkste markten heeft het bedrijf ondertussen een marktaandeel van 62%.

Fikse winststijging voor Inditex

15/03/2017

Het Spaanse modebedrijf Inditex, moederbedrijf van onder andere Zara, heeft in het voorbije boekjaar zijn nettowinst en zijn omzet met maar liefst 10% de hoogte in gestuwd.

Back to top