Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Britse cosmeticabedrijf Lush kijkt over landsgrenzen

Het Britse cosmeticabedrijf Lush bekijkt de mogelijkheden om buiten het Verenigd Koninkrijk verder te groeien, door de toenemende ongerustheid over de gevolgen van de brexit. Zo vreest het hogere importtaksen en moeilijkere opvulling van vacatures.

80 mensen verhuisd naar Duitsland

Dat heeft Lush deze week gesteld bij het bekend maken van zijn resultaten voor 2016. “Tot nu toe heeft Lush kunnen groeien dankzij het vrije verkeer van personen en goederen, maar nu is er onzekerheid in allebei die gebieden”, aldus Lush. “Nu we onze nieuwe Duitse productiesite hebben geopend, zullen we nieuw opties bekijken om verder te groeien buiten het Verenigd Koninkrijk.”

 

Ongeveer 20% van de werknemers van Lush hebben momenteel niet de Britse nationaliteit en voelen zich vaak niet langer welkom in het land, nadat het in een referendum besliste om de Europese Unie te verlaten. In een reactie heeft Lush al laten weten dat er niemand ontslagen zal worden, maar dat werknemers die het Verenigd Koninkrijk willen verlaten, welkom zijn in de faciliteiten van het bedrijf in Duitsland. Ondertussen zijn al meer dan 80 mensen ingegaan op dat aanbod. Lush besloot in het najaar van 2016 al om zijn Europese productie naar Duitsland te verhuizen.

 

In het voorbije boekjaar haalde Lush een omzet van 723,3 miljoen pond (830 miljoen euro), een groei van 26% ten opzichte van een jaar eerder. De winst voor belastingen steeg met 76% naar 43,2 miljoen pond (50 miljoen euro).

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Zooplus groeit met vijfde in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet van huisdierenwebshop Zooplus met 22% gegroeid naar 277 miljoen euro. Daarmee zet het bedrijf de groei van de eerste kwartalen verder.

Fnac Darty groeit met 6 procent in derde kwartaal

20/10/2017

In het derde kwartaal van 2017 is de omzet Fnac Darty met 6% gegroeid naar 1,792 miljard euro. Daarbij meldt het bedrijf tevens dat de integratie van Fnac en Darty voorloopt op schema. Ook in de Benelux was er sprake van groei.

Metro kent kleine groei in 2016/2017

20/10/2017

Uit de voorlopige cijfers van het Duitse Metro blijkt dat het bedrijf in het boekjaar 2016/2017 met 1,6% is gegroeid. Ook op vergelijkbare basis was er nog net sprake van groei. Metro spreekt van een succesvol jaar.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Emté blijft wegen op resultaten Sligro Food Group

19/10/2017

Bij de bekendmaking van de resultaten voor het derde kwartaal heeft Sligro Food Group laten verstaan dat het nog steeds op zoek is naar een oplossing voor Emté. Ondertussen blijft de omzet van die bedrijfstak dalen.

Unilever verkoopt minder ijsjes in magere zomer

19/10/2017

De voorbije zomer was er maar weinig sprake van stralend weer en dat heeft ook zijn effect gehad op de ijsverkoop van Unilever. Dat onderdeel van het Brits-Nederlandse bedrijf zag zijn omzet met 6,7% dalen.

Back to top