Carrefour opent 'parafarmacie' in Drogenbos | RetailDetail

Carrefour opent 'parafarmacie' in Drogenbos

Carrefour opent 'parafarmacie' in Drogenbos

De Franse winkelketen Carrefour heeft in Drogenbos een 'parafarmacie' geopend. Die is onderdeel van de hypermarkt in Drogenbos, maar krijgt een volledig eigen inrichting en personeel dat advies kan geven over de producten.

Nog meer 'parafarmacies' mogelijk

In de parafarmacie (of drogisterij) zal een assortiment van ongeveer 4.000 producten van de bekendste merken te vinden zijn. De Carrefour Hypermarkt in Drogenbos is het derde filiaal waar zo'n drogisterij werd geïmplementeerd. Eerder gebeurde dat ook al in Bierges en in Mont Saint-Jean.


Carrefour wil zo inspelen op de groeiende vraag van klanten naar huidverzorgingsproducten. De drogisterij heeft twee ingangen in de winkel en bovendien een eigen kassa. Zo moeten klanten van de parafarmacie niet aanschuiven bij de normale klanten van de supermarkt. Het personeel in de 'shop-in-shop' wordt ook bijgestaan door een erkende apotheker, zodat ze degelijk en volledig advies kunnen geven over de verkochte producten.


Carrefour sluit niet uit dat er dit jaar nog meer drogisterijen de deuren zullen openen. Als klanten in andere winkels ook die vraag hebben en er is ruimte aanwezig, dan is de mogelijkheid groot dat er één opent. Het assortiment zal nog aangepast worden naargelang de wensen van de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.