Carrefour opent 'parafarmacie' in Drogenbos

Carrefour opent 'parafarmacie' in Drogenbos

De Franse winkelketen Carrefour heeft in Drogenbos een 'parafarmacie' geopend. Die is onderdeel van de hypermarkt in Drogenbos, maar krijgt een volledig eigen inrichting en personeel dat advies kan geven over de producten.

Nog meer 'parafarmacies' mogelijk

In de parafarmacie (of drogisterij) zal een assortiment van ongeveer 4.000 producten van de bekendste merken te vinden zijn. De Carrefour Hypermarkt in Drogenbos is het derde filiaal waar zo'n drogisterij werd geïmplementeerd. Eerder gebeurde dat ook al in Bierges en in Mont Saint-Jean.


Carrefour wil zo inspelen op de groeiende vraag van klanten naar huidverzorgingsproducten. De drogisterij heeft twee ingangen in de winkel en bovendien een eigen kassa. Zo moeten klanten van de parafarmacie niet aanschuiven bij de normale klanten van de supermarkt. Het personeel in de 'shop-in-shop' wordt ook bijgestaan door een erkende apotheker, zodat ze degelijk en volledig advies kunnen geven over de verkochte producten.


Carrefour sluit niet uit dat er dit jaar nog meer drogisterijen de deuren zullen openen. Als klanten in andere winkels ook die vraag hebben en er is ruimte aanwezig, dan is de mogelijkheid groot dat er één opent. Het assortiment zal nog aangepast worden naargelang de wensen van de klant.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top