Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli heeft een poging ondernomen om zijn nieuw parfum op innovatieve wijze wat naambekendheid te geven. Het nieuwe parfum 'Just a Bite' werd gelinkt aan een game op Facebook en een app voor mobiele toestellen.

1,2 miljoen impressies op sociale media

Om het nieuwe parfum onder de aandacht te brengen, liet Cavalli een campagne creëren die draaide rond een verhaal waarbij je op zoek moest gaan naar een mysterieuze dame/man die je de nacht voorheen had ontmoet op een feestje in New York. Om tot de oplossing van het mysterie te komen, moest je voor die zoektocht naar aanwijzingen speuren in de mobiele game en op Facebook.

 

Ongeveer 100.000 consumenten uit tien landen namen deel aan de campagne, wat het merk 1,2 miljoen impressies op sociale media (zoals berichten op de tijdlijn van vrienden van de spelers) opleverde. Daarbij waren ze gemiddeld meer dan drie minuten bezig met het spelen van de game. De campagne heeft het merk zo ongetwijfeld meer onder de aandacht kunnen brengen dan de gemiddelde advertentie in een modeblad, al hangt het er natuurlijk wel van af welke doelgroep de parfummakers beoogden...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top