Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum | RetailDetail

Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli heeft een poging ondernomen om zijn nieuw parfum op innovatieve wijze wat naambekendheid te geven. Het nieuwe parfum 'Just a Bite' werd gelinkt aan een game op Facebook en een app voor mobiele toestellen.

1,2 miljoen impressies op sociale media

Om het nieuwe parfum onder de aandacht te brengen, liet Cavalli een campagne creëren die draaide rond een verhaal waarbij je op zoek moest gaan naar een mysterieuze dame/man die je de nacht voorheen had ontmoet op een feestje in New York. Om tot de oplossing van het mysterie te komen, moest je voor die zoektocht naar aanwijzingen speuren in de mobiele game en op Facebook.

 

Ongeveer 100.000 consumenten uit tien landen namen deel aan de campagne, wat het merk 1,2 miljoen impressies op sociale media (zoals berichten op de tijdlijn van vrienden van de spelers) opleverde. Daarbij waren ze gemiddeld meer dan drie minuten bezig met het spelen van de game. De campagne heeft het merk zo ongetwijfeld meer onder de aandacht kunnen brengen dan de gemiddelde advertentie in een modeblad, al hangt het er natuurlijk wel van af welke doelgroep de parfummakers beoogden...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top