Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum | RetailDetail

Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli heeft een poging ondernomen om zijn nieuw parfum op innovatieve wijze wat naambekendheid te geven. Het nieuwe parfum 'Just a Bite' werd gelinkt aan een game op Facebook en een app voor mobiele toestellen.

1,2 miljoen impressies op sociale media

Om het nieuwe parfum onder de aandacht te brengen, liet Cavalli een campagne creëren die draaide rond een verhaal waarbij je op zoek moest gaan naar een mysterieuze dame/man die je de nacht voorheen had ontmoet op een feestje in New York. Om tot de oplossing van het mysterie te komen, moest je voor die zoektocht naar aanwijzingen speuren in de mobiele game en op Facebook.

 

Ongeveer 100.000 consumenten uit tien landen namen deel aan de campagne, wat het merk 1,2 miljoen impressies op sociale media (zoals berichten op de tijdlijn van vrienden van de spelers) opleverde. Daarbij waren ze gemiddeld meer dan drie minuten bezig met het spelen van de game. De campagne heeft het merk zo ongetwijfeld meer onder de aandacht kunnen brengen dan de gemiddelde advertentie in een modeblad, al hangt het er natuurlijk wel van af welke doelgroep de parfummakers beoogden...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.