Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum | RetailDetail

Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli gebruikt game voor nieuw parfum

Cavalli heeft een poging ondernomen om zijn nieuw parfum op innovatieve wijze wat naambekendheid te geven. Het nieuwe parfum 'Just a Bite' werd gelinkt aan een game op Facebook en een app voor mobiele toestellen.

1,2 miljoen impressies op sociale media

Om het nieuwe parfum onder de aandacht te brengen, liet Cavalli een campagne creëren die draaide rond een verhaal waarbij je op zoek moest gaan naar een mysterieuze dame/man die je de nacht voorheen had ontmoet op een feestje in New York. Om tot de oplossing van het mysterie te komen, moest je voor die zoektocht naar aanwijzingen speuren in de mobiele game en op Facebook.

 

Ongeveer 100.000 consumenten uit tien landen namen deel aan de campagne, wat het merk 1,2 miljoen impressies op sociale media (zoals berichten op de tijdlijn van vrienden van de spelers) opleverde. Daarbij waren ze gemiddeld meer dan drie minuten bezig met het spelen van de game. De campagne heeft het merk zo ongetwijfeld meer onder de aandacht kunnen brengen dan de gemiddelde advertentie in een modeblad, al hangt het er natuurlijk wel van af welke doelgroep de parfummakers beoogden...

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.