CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty

CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty

Elio Leoni Sceti, de voorbije jaren aan de slag als CEO van Iglo Foods, wordt de nieuwe CEO van de Amerikaanse cosmeticagroep Coty. De Italiaan volgt er interim-CEO Bart Brecht op, die wel aanblijft als voorzitter van de raad van bestuur.

Wereldwijd groeien

"Elio's overduidelijke ervaring en resultaten in het opbouwen van succesvolle wereldmerken zullen een enorme troef zijn voor Coty, dat zijn positie in de wereldwijde beauty-industrie voort wil uitbouwen", zegt de huidige interim-CEO van de cosmeticareus achter de parfums van Adidas, Calvin Klein, Playboy, Madonna, Lady Gaga, David Beckham en nog vele anderen.

 

De hoofdopdracht van de 49-jarige Italiaan wordt de verdere groei van de hele merkenportefeuille, die behalve parfums ook een groeiende lijn cosmetica en verzorgingsproducten omvat. Coty is actief in 130 landen wereldwijd en realiseerde in zijn boekjaar 2013-2014 een omzet van 4,6 miljard dollar (ca. 4,3 miljard euro).

 

Derde keer CEO

Elio Leoni Sceti was sinds 2013 CEO van Iglo Foods, dat gisteren werd verkocht voor 2,6 miljard euro. Onder zijn leiding introduceerde de diepvrieswarengroep de 'Better Meals Together'-strategie, die heeft bijgedragen tot het herstel van de voedingsfabrikant met de wereldbefaamde Kapitein Iglo als uithangbord.

 

Voor de Italiaan is het al de derde benoeming als CEO in zijn carrière. Vóór Iglo was hij namelijk ook twee jaar lang de grote baas van EMI Music. Van 1988 tot 1992 was Sceti aan de slag bij Procter&Gamble, waar hij een van de jongste merkmanagers ooit was. In 1992 stapte hij over naar Reckitt Benckiser, waar hij zestien jaar lang actief zou zijn en het schopte tot hoofd van de Europese divisie. Sceti zetelt voorts als onafhankelijk bestuurder bij AB InBev en blijft ook aan als niet-uitvoerend bestuurder bij Iglo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top