CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty | RetailDetail

CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty

CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty

Elio Leoni Sceti, de voorbije jaren aan de slag als CEO van Iglo Foods, wordt de nieuwe CEO van de Amerikaanse cosmeticagroep Coty. De Italiaan volgt er interim-CEO Bart Brecht op, die wel aanblijft als voorzitter van de raad van bestuur.

Wereldwijd groeien

"Elio's overduidelijke ervaring en resultaten in het opbouwen van succesvolle wereldmerken zullen een enorme troef zijn voor Coty, dat zijn positie in de wereldwijde beauty-industrie voort wil uitbouwen", zegt de huidige interim-CEO van de cosmeticareus achter de parfums van Adidas, Calvin Klein, Playboy, Madonna, Lady Gaga, David Beckham en nog vele anderen.

 

De hoofdopdracht van de 49-jarige Italiaan wordt de verdere groei van de hele merkenportefeuille, die behalve parfums ook een groeiende lijn cosmetica en verzorgingsproducten omvat. Coty is actief in 130 landen wereldwijd en realiseerde in zijn boekjaar 2013-2014 een omzet van 4,6 miljard dollar (ca. 4,3 miljard euro).

 

Derde keer CEO

Elio Leoni Sceti was sinds 2013 CEO van Iglo Foods, dat gisteren werd verkocht voor 2,6 miljard euro. Onder zijn leiding introduceerde de diepvrieswarengroep de 'Better Meals Together'-strategie, die heeft bijgedragen tot het herstel van de voedingsfabrikant met de wereldbefaamde Kapitein Iglo als uithangbord.

 

Voor de Italiaan is het al de derde benoeming als CEO in zijn carrière. Vóór Iglo was hij namelijk ook twee jaar lang de grote baas van EMI Music. Van 1988 tot 1992 was Sceti aan de slag bij Procter&Gamble, waar hij een van de jongste merkmanagers ooit was. In 1992 stapte hij over naar Reckitt Benckiser, waar hij zestien jaar lang actief zou zijn en het schopte tot hoofd van de Europese divisie. Sceti zetelt voorts als onafhankelijk bestuurder bij AB InBev en blijft ook aan als niet-uitvoerend bestuurder bij Iglo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top