CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty | RetailDetail

CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty

CEO Iglo Foods stapt over naar cosmeticagroep Coty

Elio Leoni Sceti, de voorbije jaren aan de slag als CEO van Iglo Foods, wordt de nieuwe CEO van de Amerikaanse cosmeticagroep Coty. De Italiaan volgt er interim-CEO Bart Brecht op, die wel aanblijft als voorzitter van de raad van bestuur.

Wereldwijd groeien

"Elio's overduidelijke ervaring en resultaten in het opbouwen van succesvolle wereldmerken zullen een enorme troef zijn voor Coty, dat zijn positie in de wereldwijde beauty-industrie voort wil uitbouwen", zegt de huidige interim-CEO van de cosmeticareus achter de parfums van Adidas, Calvin Klein, Playboy, Madonna, Lady Gaga, David Beckham en nog vele anderen.

 

De hoofdopdracht van de 49-jarige Italiaan wordt de verdere groei van de hele merkenportefeuille, die behalve parfums ook een groeiende lijn cosmetica en verzorgingsproducten omvat. Coty is actief in 130 landen wereldwijd en realiseerde in zijn boekjaar 2013-2014 een omzet van 4,6 miljard dollar (ca. 4,3 miljard euro).

 

Derde keer CEO

Elio Leoni Sceti was sinds 2013 CEO van Iglo Foods, dat gisteren werd verkocht voor 2,6 miljard euro. Onder zijn leiding introduceerde de diepvrieswarengroep de 'Better Meals Together'-strategie, die heeft bijgedragen tot het herstel van de voedingsfabrikant met de wereldbefaamde Kapitein Iglo als uithangbord.

 

Voor de Italiaan is het al de derde benoeming als CEO in zijn carrière. Vóór Iglo was hij namelijk ook twee jaar lang de grote baas van EMI Music. Van 1988 tot 1992 was Sceti aan de slag bij Procter&Gamble, waar hij een van de jongste merkmanagers ooit was. In 1992 stapte hij over naar Reckitt Benckiser, waar hij zestien jaar lang actief zou zijn en het schopte tot hoofd van de Europese divisie. Sceti zetelt voorts als onafhankelijk bestuurder bij AB InBev en blijft ook aan als niet-uitvoerend bestuurder bij Iglo.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.