Codibel richt zich op duurzame cosmetica

Codibel richt zich op duurzame cosmetica

Sowalfin, het investeringsfonds van het Waalse Gewest, gaat de Henegouwse cosmeticafabrikant Codibel ondersteunen bij de productie van duurzame cosmetica en de creatie van dertig nieuwe banen.

Lening van 200.000 euro

Codibel heeft momenteel al een ruim assortiment aan cosmetische producten voor huid en haar en een specifieke afdeling voor mondhygiëne. Het bedrijf heeft een omzet van ongeveer zes miljoen euro en geeft werk aan dertig mensen.

 

Het krijgt nu een lening van 200.000 euro van Sowalfin voor de productie van volledig duurzame producten. In totaal zal er 500.000 euro worden geïnvesteerd in de productie van de nieuwe cosmetica. “Om de multinationals die hier domineren het hoofd te bieden, moeten we producten ontwikkelen die het verschil maken en ze op de markt brengen”, zegt algemeen directeur Michel Knops. Het bedrijf hoopt met de productie van een duurzaam assortiment ook zijn internationale klantenkring uit te bouwen.

 

Het grootste deel van het geld zal besteed worden aan het duurzaam maken van het productieproces en de verpakkingen. De bedoeling is dat het nieuwe assortiment in het midden van volgend jaar op de markt komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Binnenkort een taks op vlees: wordt vlees de nieuwe tabak?

12/12/2017

Binnen de tien jaar komt er een vleestaks die vleesverbruik moet ontmoedigen, menen onderzoekers en parlementairen van over de hele wereld. De snelle groei van de vleesconsumptie heeft immers ernstige gevolgen voor klimaat en gezondheid.

 

Foodmaker lanceert eetbaar servies

06/12/2017

Restaurantketen Foodmaker wil altijd zo duurzaam mogelijk werken en komt daarom nu op de proppen met een opmerkelijk nieuw bord. Voortaan kunnen klanten immers hun bord gewoon opeten.

Duurzaam aanbod Lidl moet jaarlijks 10 procent groeien

30/11/2017

Lidl België heeft vandaag zijn tweejaarlijkse duurzaamheidsrapport vrijgegeven. Daarin worden de stappen uit de doeken gedaan die de supermarktketen heeft gezet op vlak van duurzaamheid in 2015 en 2016.

Carrefour aanvaardt herbruikbare verpakkingen van klanten aan bedieningstogen

20/11/2017

Na een geslaagd testproject in de hypermarkt van Carrefour in Bierges, aanvaarden alle vestigingen van Carrefour Hypermarket en Market in eigen beheer vanaf nu herbruikbare zakjes en dozen die klanten zelf meebrengen aan de bedieningstogen van de winkels.

Greenpeace komt met kritische parodie op kerstreclame Coca-Cola

20/11/2017

Voor veel mensen betekent de kerstreclame van Coca-Cola op tv de echte start van de kerstperiode. Dit jaar heeft Greenpeace echter een parodie daarop gemaakt, waarin de organisatie de aandacht legt op de vervuiling waarvoor de frisdrankmaker verantwoordelijk is.

Voedingsindustrie wil duurzaam groeien

10/11/2017

Fevia, de federatie van de Belgische voedingsindustrie, koppelt verdere groei aan 19 uitdagingen en 76 concrete initiatieven voor een duurzamere sector. KMO’s krijgen daarin een centrale plaats.  

Back to top