Codibel richt zich op duurzame cosmetica | RetailDetail

Codibel richt zich op duurzame cosmetica

Codibel richt zich op duurzame cosmetica

Sowalfin, het investeringsfonds van het Waalse Gewest, gaat de Henegouwse cosmeticafabrikant Codibel ondersteunen bij de productie van duurzame cosmetica en de creatie van dertig nieuwe banen.

Lening van 200.000 euro

Codibel heeft momenteel al een ruim assortiment aan cosmetische producten voor huid en haar en een specifieke afdeling voor mondhygiëne. Het bedrijf heeft een omzet van ongeveer zes miljoen euro en geeft werk aan dertig mensen.

 

Het krijgt nu een lening van 200.000 euro van Sowalfin voor de productie van volledig duurzame producten. In totaal zal er 500.000 euro worden geïnvesteerd in de productie van de nieuwe cosmetica. “Om de multinationals die hier domineren het hoofd te bieden, moeten we producten ontwikkelen die het verschil maken en ze op de markt brengen”, zegt algemeen directeur Michel Knops. Het bedrijf hoopt met de productie van een duurzaam assortiment ook zijn internationale klantenkring uit te bouwen.

 

Het grootste deel van het geld zal besteed worden aan het duurzaam maken van het productieproces en de verpakkingen. De bedoeling is dat het nieuwe assortiment in het midden van volgend jaar op de markt komt.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Brussels akkoord over duurzamere voeding

15/05/2018

De Brusselse distributeurs verbinden zich ertoe tegen 2020 30% minder voedselafval te hebben en 20% meer ruimte te voorzien voor Belgische voeding. Dat maakt deel uit van een nieuw akkoord tussen het Brussels Gewest en de sector.

Schauvliege wil statiegeld op flesjes en blikjes toch doordrukken

11/05/2018

Als leefmilieuminister Joke Schauvliege haar zin krijgt, betalen consumenten en producenten binnenkort veel meer voor drankflessen en blikjes. Met statiegeld en een producentenbijdrage wil ze zwerfvuil tegengaan.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

Onverkochte kleding vanaf 2019 verplicht gerecycleerd in Frankrijk

02/05/2018

Vanaf volgend jaar mogen modehuizen in Frankrijk geen kledingoverschotten meer weggooien of vernietigen. Met zijn plannen wil de Franse regering de regels tegen voedselverspilling uitbreiden naar kleding, die dus voortaan gerecycleerd moet worden.

Bol.com ijvert voor database met duurzame keurmerken

30/04/2018

Bol.com wil ‘duurzaamheid’ opnemen als criterium waarop klanten kunnen filteren, maar dat blijkt niet eenvoudig. Een overkoepelende digitale database van duurzame keurmerken bestaat vandaag nog niet en daar is zeker nood aan, aldus de webwinkel.