Coty overtreft verwachtingen

Coty overtreft verwachtingen

Cosmeticabedrijf Coty heeft in het vierde kwartaal beter gepresteerd dan verwacht werd door de analisten. Het kon een mooie winst voorleggen, terwijl het in dezelfde periode een jaar geleden nog verlies maakte.

Omzet daalt met 2 procent

Analisten hadden voor Coty een omzet van 999 miljoen dollar (net geen 900 miljoen euro) voorspeld, terwijl Coty een omzet van 1,02 miljard dollar (915 miljoen euro) ophaalde. Ook al deed het bedrijf het dus licht beter dan de verwachtingen, toch was het nog steeds een daling van 2,1 procent. Het is wel de eerste keer in vijf kwartalen dat Coty het beter doet dan de verwachtingen.

 

Ook de winst was hoger dan de voorspellingen van de analisten: Coty haalde een nettowinst van 21 miljoen dollar (19 miljoen euro) oftewel een winst van 5 cent per aandeel. De winst voor eenmalige kosten en inkomsten kwam uit op 8 cent per aandeel, terwijl analisten hadden gemikt op een winst van 7 cent per aandeel. Een jaar eerder was er nog een verlies van 316,9 miljoen dollar, die toe te schrijven was aan een bijzondere waardevermindering.

 

Bij Coty is de omzet van de cosmetica-activiteiten het voorbije kwartaal met 13 procent gestegen, terwijl de verkoop van parfums met 10 procent daalde. Voor de eerste keer was cosmetica dan ook de grootste sector voor Coty, dankzij de overname van 43 merken van sectorgenoot Procter & Gamble. Coty zal daarvoor 12 miljard dollar (11 miljard euro) betalen, maar krijgt daardoor onder andere merken als Wella en Clairol in handen. De grootte van het bedrijf zal na de overname in één klap verdubbelen. Het hoopt ook grotere stappen te kunnen zetten in nieuwe, opkomende markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Back to top