Coty overtreft verwachtingen | RetailDetail

Coty overtreft verwachtingen

Coty overtreft verwachtingen

Cosmeticabedrijf Coty heeft in het vierde kwartaal beter gepresteerd dan verwacht werd door de analisten. Het kon een mooie winst voorleggen, terwijl het in dezelfde periode een jaar geleden nog verlies maakte.

Omzet daalt met 2 procent

Analisten hadden voor Coty een omzet van 999 miljoen dollar (net geen 900 miljoen euro) voorspeld, terwijl Coty een omzet van 1,02 miljard dollar (915 miljoen euro) ophaalde. Ook al deed het bedrijf het dus licht beter dan de verwachtingen, toch was het nog steeds een daling van 2,1 procent. Het is wel de eerste keer in vijf kwartalen dat Coty het beter doet dan de verwachtingen.

 

Ook de winst was hoger dan de voorspellingen van de analisten: Coty haalde een nettowinst van 21 miljoen dollar (19 miljoen euro) oftewel een winst van 5 cent per aandeel. De winst voor eenmalige kosten en inkomsten kwam uit op 8 cent per aandeel, terwijl analisten hadden gemikt op een winst van 7 cent per aandeel. Een jaar eerder was er nog een verlies van 316,9 miljoen dollar, die toe te schrijven was aan een bijzondere waardevermindering.

 

Bij Coty is de omzet van de cosmetica-activiteiten het voorbije kwartaal met 13 procent gestegen, terwijl de verkoop van parfums met 10 procent daalde. Voor de eerste keer was cosmetica dan ook de grootste sector voor Coty, dankzij de overname van 43 merken van sectorgenoot Procter & Gamble. Coty zal daarvoor 12 miljard dollar (11 miljard euro) betalen, maar krijgt daardoor onder andere merken als Wella en Clairol in handen. De grootte van het bedrijf zal na de overname in één klap verdubbelen. Het hoopt ook grotere stappen te kunnen zetten in nieuwe, opkomende markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.

Europa wil wereldwijd verbod op dierenproeven bij make-up

27/02/2018

Een aantal leden van het Europees Parlement stellen dat er werk moet worden gemaakt van een wereldwijd verbod op dierenproeven die worden uitgevoerd door cosmeticabedrijven. In Europa geldt zo’n verbod al.