Coty overtreft verwachtingen | RetailDetail

Coty overtreft verwachtingen

Coty overtreft verwachtingen

Cosmeticabedrijf Coty heeft in het vierde kwartaal beter gepresteerd dan verwacht werd door de analisten. Het kon een mooie winst voorleggen, terwijl het in dezelfde periode een jaar geleden nog verlies maakte.

Omzet daalt met 2 procent

Analisten hadden voor Coty een omzet van 999 miljoen dollar (net geen 900 miljoen euro) voorspeld, terwijl Coty een omzet van 1,02 miljard dollar (915 miljoen euro) ophaalde. Ook al deed het bedrijf het dus licht beter dan de verwachtingen, toch was het nog steeds een daling van 2,1 procent. Het is wel de eerste keer in vijf kwartalen dat Coty het beter doet dan de verwachtingen.

 

Ook de winst was hoger dan de voorspellingen van de analisten: Coty haalde een nettowinst van 21 miljoen dollar (19 miljoen euro) oftewel een winst van 5 cent per aandeel. De winst voor eenmalige kosten en inkomsten kwam uit op 8 cent per aandeel, terwijl analisten hadden gemikt op een winst van 7 cent per aandeel. Een jaar eerder was er nog een verlies van 316,9 miljoen dollar, die toe te schrijven was aan een bijzondere waardevermindering.

 

Bij Coty is de omzet van de cosmetica-activiteiten het voorbije kwartaal met 13 procent gestegen, terwijl de verkoop van parfums met 10 procent daalde. Voor de eerste keer was cosmetica dan ook de grootste sector voor Coty, dankzij de overname van 43 merken van sectorgenoot Procter & Gamble. Coty zal daarvoor 12 miljard dollar (11 miljard euro) betalen, maar krijgt daardoor onder andere merken als Wella en Clairol in handen. De grootte van het bedrijf zal na de overname in één klap verdubbelen. Het hoopt ook grotere stappen te kunnen zetten in nieuwe, opkomende markten.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top