Di geeft korting aan wie vaker komt | RetailDetail

Di geeft korting aan wie vaker komt

Di geeft korting aan wie vaker komt

Drogisterijketen Di wil haar klanten belonen voor hun trouw. Dat doet ze wel op een andere manier dan gewoonlijk: Di beloont klanten niet per se als ze elke keer veel kopen, wel omdat ze vaak komen. Na elke drie bezoekjes krijgen ze een korting van 5 procent op hun globale aankopen van die drie keer.

Frequentie verhogen in plaats van aankoopticket

Het is een typisch fenomeen in crisisperiode: bewuste consumenten proberen hun aankopen te beperken, en dat resulteert in lagere gemiddelde aankooptickets. Waarom dan niet proberen om de mensen meer naar de winkel te krijgen, oordeelt Di. Om de korting te krijgen, moeten de klanten wel hun klantenkaart voorleggen, al heet die bij Di “verwenkaart”.

 

De drogisterijketen heeft een moeilijke periode achter de rug: de voorbije jaren diende het concern zelfs een aantal winkels te sluiten. Nu zit ze echter opnieuw in de lift: sinds 2009 heeft Di vijftig verkooppunten gerenoveerd en er werden ook vijf nieuwe winkels geopend, wat het totaal op 108 brengt. De omzet groeide in 2012 met 8% tot 92,1 miljoen euro.

 

Di maakt deel uit van de groep Distriplus, een gemeenschappelijke onderneming van Sofinim, uit de groep Ackermans & van Haaren, en de Nationale Portefeuillemaatschappij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.

Eigenaar CK Hutchison zet stap opzij

19/03/2018

Li Ka-shing, de eigenaar en topman van CK Hutchison (het bedrijf achter ketens als Kruidvat en ICI Paris XL), zet half mei een stap opzij. Dan geeft de 89-jarige de fakkel door aan zijn oudste zoon, Victor Li.