Di geeft korting aan wie vaker komt

Di geeft korting aan wie vaker komt

Drogisterijketen Di wil haar klanten belonen voor hun trouw. Dat doet ze wel op een andere manier dan gewoonlijk: Di beloont klanten niet per se als ze elke keer veel kopen, wel omdat ze vaak komen. Na elke drie bezoekjes krijgen ze een korting van 5 procent op hun globale aankopen van die drie keer.

Frequentie verhogen in plaats van aankoopticket

Het is een typisch fenomeen in crisisperiode: bewuste consumenten proberen hun aankopen te beperken, en dat resulteert in lagere gemiddelde aankooptickets. Waarom dan niet proberen om de mensen meer naar de winkel te krijgen, oordeelt Di. Om de korting te krijgen, moeten de klanten wel hun klantenkaart voorleggen, al heet die bij Di “verwenkaart”.

 

De drogisterijketen heeft een moeilijke periode achter de rug: de voorbije jaren diende het concern zelfs een aantal winkels te sluiten. Nu zit ze echter opnieuw in de lift: sinds 2009 heeft Di vijftig verkooppunten gerenoveerd en er werden ook vijf nieuwe winkels geopend, wat het totaal op 108 brengt. De omzet groeide in 2012 met 8% tot 92,1 miljoen euro.

 

Di maakt deel uit van de groep Distriplus, een gemeenschappelijke onderneming van Sofinim, uit de groep Ackermans & van Haaren, en de Nationale Portefeuillemaatschappij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top