Di geeft korting aan wie vaker komt | RetailDetail

Di geeft korting aan wie vaker komt

Di geeft korting aan wie vaker komt

Drogisterijketen Di wil haar klanten belonen voor hun trouw. Dat doet ze wel op een andere manier dan gewoonlijk: Di beloont klanten niet per se als ze elke keer veel kopen, wel omdat ze vaak komen. Na elke drie bezoekjes krijgen ze een korting van 5 procent op hun globale aankopen van die drie keer.

Frequentie verhogen in plaats van aankoopticket

Het is een typisch fenomeen in crisisperiode: bewuste consumenten proberen hun aankopen te beperken, en dat resulteert in lagere gemiddelde aankooptickets. Waarom dan niet proberen om de mensen meer naar de winkel te krijgen, oordeelt Di. Om de korting te krijgen, moeten de klanten wel hun klantenkaart voorleggen, al heet die bij Di “verwenkaart”.

 

De drogisterijketen heeft een moeilijke periode achter de rug: de voorbije jaren diende het concern zelfs een aantal winkels te sluiten. Nu zit ze echter opnieuw in de lift: sinds 2009 heeft Di vijftig verkooppunten gerenoveerd en er werden ook vijf nieuwe winkels geopend, wat het totaal op 108 brengt. De omzet groeide in 2012 met 8% tot 92,1 miljoen euro.

 

Di maakt deel uit van de groep Distriplus, een gemeenschappelijke onderneming van Sofinim, uit de groep Ackermans & van Haaren, en de Nationale Portefeuillemaatschappij.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.