Di geeft korting aan wie vaker komt

Di geeft korting aan wie vaker komt

Drogisterijketen Di wil haar klanten belonen voor hun trouw. Dat doet ze wel op een andere manier dan gewoonlijk: Di beloont klanten niet per se als ze elke keer veel kopen, wel omdat ze vaak komen. Na elke drie bezoekjes krijgen ze een korting van 5 procent op hun globale aankopen van die drie keer.

Frequentie verhogen in plaats van aankoopticket

Het is een typisch fenomeen in crisisperiode: bewuste consumenten proberen hun aankopen te beperken, en dat resulteert in lagere gemiddelde aankooptickets. Waarom dan niet proberen om de mensen meer naar de winkel te krijgen, oordeelt Di. Om de korting te krijgen, moeten de klanten wel hun klantenkaart voorleggen, al heet die bij Di “verwenkaart”.

 

De drogisterijketen heeft een moeilijke periode achter de rug: de voorbije jaren diende het concern zelfs een aantal winkels te sluiten. Nu zit ze echter opnieuw in de lift: sinds 2009 heeft Di vijftig verkooppunten gerenoveerd en er werden ook vijf nieuwe winkels geopend, wat het totaal op 108 brengt. De omzet groeide in 2012 met 8% tot 92,1 miljoen euro.

 

Di maakt deel uit van de groep Distriplus, een gemeenschappelijke onderneming van Sofinim, uit de groep Ackermans & van Haaren, en de Nationale Portefeuillemaatschappij.

Tags: