Di lanceert ‘beautyclub’ als nieuwe klantenkaart

De drogisterij- en cosmeticaketen Di lanceert een nieuw getrouwheidsprogramma. Om het effect van een ‘beauty-community’ te versterken, maakt de formule van zijn klantenkaart de  'Di Beautyclub'.

 

Community-gevoel

De Belgische beautyketen Di lanceert Di Beautyclub, “een nieuwe exclusieve club” die het vroegere getrouwheidsprogramma met klantenkaart moet vervangen. De keten wil naar eigen zeggen het engagement versterken en een community-gevoel creëren, door de trouwste klanten te belonen.


Met het loyalty-programma krijgen shoppers een nieuwe klantenkaart, waarmee ze punten bijeen kunnen sparen voor uiteenlopende voordelen. Zo krijgen trouwe klanten een verjaardagscadeau, exclusieve kortingen en kunnen ze sparen voor onder meer deelnames aan events. 

 

Lovers en Addicts

Het programma maakt voortaan bovendien een onderscheid tussen ‘Beauty Lovers’ (iedereen met een klantenkaart) en ‘Beauty Addicts’ (wie jaarlijks 700 beautypunten bijeen spaart). Die laatste groep krijgt extra voordelen, zoals gratis levering van alle online aankopen, een verjaardagscadeau dat aan huis wordt geleverd en promoties in avant-première.


“De nieuwe kaart zal geldig zijn voor alle aankopen bij Di, uitgezonderd promoties, en past binnen de nieuwe ‘look & feel’ die de winkelketen zich sinds een jaar aanmeet. De Di-community telt vandaag al meer dan een miljoen leden. Het doel is dus om die community te behouden en de trouwste klanten beter te belonen”, aldus Cécile Blaimont, Marketing Manager bij Di.