Di lanceert eigen webwinkel | RetailDetail

Di lanceert eigen webwinkel

Di lanceert eigen webwinkel

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

 

Herpositionering

Di kwam eind vorig jaar al op de proppen met een nieuw concept, waarbij de inrichting van de winkels werd aangepast, het assortiment werd uitgebreid en er met ‘All about beauty’ een nieuw motto werd gelanceerd.

 

Vanaf 1 februari zet die vernieuwing zich online door. Dan kunnen klanten terecht op de webshop van Di, waar ongeveer 2.000 producten te vinden zijn. Het aanbod is een mix van een aantal grote merken en producten die exclusief te vinden zijn bij Di. Daarnaast blijft de website ook video’s, tutorials en advies aanbieden.

 

Met de herpositionering wil Di zichzelf meer als een merk in de markt zetten. “We waren altijd een retailer die ruimte gaf aan merken. Die insteek verandert, we worden nu zelf een merk. Uit een marktstudie blijkt dat Di goed gekend is om zijn ruime assortiment, maar klanten zien te weinig onderscheidend vermogen tegenover andere ketens en tegenover de selectieve distributie”, zei algemeen directeur Helen Willems daar eerder over.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Frankrijk plant taks op e-commerce

21/06/2018

Online bestellingen zouden duurder kunnen worden voor Franse consumenten: een nieuw wetsvoorstel voorziet een taks van 1 tot 2% op de verkoopprijs, in functie van de afstand die een product heeft afgelegd.

Google investeert 550 miljoen dollar in JD.com

18/06/2018

Niemand wil de trein missen in de snel groeiende Aziatische markt. Ook Google heeft dat begrepen: de Amerikanen nemen een participatie in JD.com, de grote concurrent van Alibaba.

Online supermarkt Wink.be stopt ermee

18/06/2018

De groep Louis Delhaize trekt de stekker uit zijn webshop Wink.be. De specialist voor online boodschappen kreeg sinds de start in 2013 nooit uitzicht op rentabiliteit.

Bol.com rolt herhaalservice Bespaar Continu online uit

15/06/2018

Bol.com lanceert herhaalservice Bespaar Continu op de website. Vergelijkbaar met Amazon Prime, bezorgt de dienst vaste commodity-producten die mensen altijd in huis willen hebben tegen kortingen.

LVMH-topman Arnault pompt miljoenen in BackMarket

14/06/2018

BackMarket, een Franse start-up die zich positioneert als (super)marktplaats voor ‘refurbished’ ofte ‘opgelapte’ tweedehandse smartphones, tablets en laptops, heeft zopas 41 miljoen euro groeigeld opgehaald.

Karstadt wil het warenhuis heruitvinden in Berlijn-Tegel

12/06/2018

Karstadt opent op de Berlijnse luchthaven Tegel voor het eerst in dertig jaar een gloednieuw warenhuis in de hoofdstad. De nieuweling moet een baken van vernieuwing worden, met een uniek aanbod dat volledig is aangepast aan de locatie.