DIO verkozen tot beste drogisterijformule

DIO verkozen tot beste drogisterijformule

DIO is voor de eerste maal door consumenten uitgeroepen tot beste drogisterijformule van Nederland, zo blijkt uit jaarlijks GfK-onderzoek onder zes drogisterijformules. Etos komt op de tweede, DA op de derde plaats.

Hoogst beoordeeld

Consumenten gaven franchiseformule DIO een gemiddelde beoordeling van 7,87. Etos eindigde in de voorgaande vijf edities telkens als winnaar, maar komt ditmaal op de tweede plaats met een beoordeling van 7,82. DA eindigde, net als bij de vorige editie, op de derde plaats met een gemiddeld cijfer van 7,77.

 

DIO, onderdeel van retailorganisatie FACO, telt in Nederland tegenwoordig ruim 200 winkels. Bijna alle DIO-winkels zijn eigendom van zelfstandige drogisten. De formule maakte eind vorig jaar bekend te willen samenwerken met DA Retailgroep, maar het is nog niet duidelijk hoe de samenwerking er uit gaat zien.

 

DA maakte eind 2015 na het faillissement samen met Retail Shared Service Centre een doorstart onder de nieuwe naam Nederlandse Drogisterij Service, waarin Groothandel Holland Pharma een meerderheidsbelang heeft.

 

GfK stelde het jaarlijkse rapport samen op basis van 1400 winkelbezoeken. Daarbij wordt gekeken naar acht verschillende aspecten, waaronder deskundigheid van het personeel, assortiment en kwaliteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top