DIO verkozen tot beste drogisterijformule | RetailDetail

DIO verkozen tot beste drogisterijformule

DIO verkozen tot beste drogisterijformule

DIO is voor de eerste maal door consumenten uitgeroepen tot beste drogisterijformule van Nederland, zo blijkt uit jaarlijks GfK-onderzoek onder zes drogisterijformules. Etos komt op de tweede, DA op de derde plaats.

Hoogst beoordeeld

Consumenten gaven franchiseformule DIO een gemiddelde beoordeling van 7,87. Etos eindigde in de voorgaande vijf edities telkens als winnaar, maar komt ditmaal op de tweede plaats met een beoordeling van 7,82. DA eindigde, net als bij de vorige editie, op de derde plaats met een gemiddeld cijfer van 7,77.

 

DIO, onderdeel van retailorganisatie FACO, telt in Nederland tegenwoordig ruim 200 winkels. Bijna alle DIO-winkels zijn eigendom van zelfstandige drogisten. De formule maakte eind vorig jaar bekend te willen samenwerken met DA Retailgroep, maar het is nog niet duidelijk hoe de samenwerking er uit gaat zien.

 

DA maakte eind 2015 na het faillissement samen met Retail Shared Service Centre een doorstart onder de nieuwe naam Nederlandse Drogisterij Service, waarin Groothandel Holland Pharma een meerderheidsbelang heeft.

 

GfK stelde het jaarlijkse rapport samen op basis van 1400 winkelbezoeken. Daarbij wordt gekeken naar acht verschillende aspecten, waaronder deskundigheid van het personeel, assortiment en kwaliteit.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever waarschuwt online media: adverteren kan zo niet verder

12/02/2018

Unilever dreigt te stoppen met adverteren op online mediakanalen die ondoorzichtig zijn en verdeeldheid zaaien. Dat zegt hun marketingbaas Keith Weed op het IAB-adverteerderscongres. 

Luxemerken stuwen winst L’Oréal

09/02/2018

Ondanks een magere omzetgroei in 2017 kan het Franse cosmeticabedrijf L’Oréal toch uitpakken met een fors gestegen nettowinst. Dat heeft het te danken aan sterke prestaties van het luxesegment, waar de marges hoger zijn.

Trekpleister-directeur wordt topman Kruidvat België en Frankrijk

09/02/2018

A.S. Watson, de holding achter Kruidvat, ICI PARIS XL en Trekpleister, heeft Roland van den Berg benoemd tot algemeen directeur van die laatste keten. Hij vervangt er Bert Verhoef, die aan het hoofd van Kruidvat België en Frankrijk komt te staan.

Medicare-Market wil dit jaar 20 nieuwe apotheken openen

06/02/2018

Medicare-Market, uitbater van de parafarmacie Medi-Market en de apotheken PharmaClic, wil in 2018 120 nieuwe medewerkers aanwerven en 20 nieuwe verkooppunten openen. Tegen 2020 wil de keten groeien naar zeventig vestigingen.

Di lanceert eigen webwinkel

31/01/2018

Vanaf morgen kunnen klanten ook online terecht bij Di, want dan lanceert de Belgische beautyketen een eigen webshop. Het is de volgende stap in de vernieuwingsstrategie van Di.

Ecover gaat volledige gamma vernieuwen

31/01/2018

Ecover, een Belgische producent van ecologische was- en reinigingsmiddelen, gaat de verpakkingen van zijn volledige assortiment vernieuwen. Het afwasmiddel is als eerste aan de beurt, de operatie moet binnen twee jaar afgerond zijn.

Back to top