Dollar Shave Club op weg naar Europa

Dollar Shave Club op weg naar Europa

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Uitgebreider assortiment

Het bedrijf werd in 2011 opgericht en ging sindsdien aan de haal met een groot deel van de markt: 20% van het totale volume en 10% van de omzet is nu in handen van Dollar Shave Club. Dat succes viel ook Unilever op, dat in 2016 maar liefst een miljard dollar (850 miljoen euro) neertelde om het bedrijf over te nemen. Sindsdien functioneert Dollar Shave Club als een onafhankelijk onderdeel binnen de Brits-Nederlandse groep.

 

Dollar Shave Club verkocht oorspronkelijk enkel scheermesjes, maar is ondertussen uitgebreid met een assortiment verzorgingsproducten voor mannen. Later dit jaar komen er zo ook producten voor tandverzorging bij. “We willen de gemakkelijkste plek zijn om producten te vinden die je gebruikt in de badkamer”, zegt CEO en oprichter Michael Dubin.

 

Dollar Shave Club is ook nog niet van plan om zijn producten gewoon in de winkel te leggen. Volgens Dubin is het huidige concept nodig om voldoende informatie te hebben over de klant. “Als je in de winkel gaat verkopen, is het heel ingewikkeld om dat ook te hebben.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Verkoop margarines Unilever in stroomversnelling

09/10/2017

De verkoop van de margarinedivisie van Unilever komt stilaan in een stroomversnelling. Voor 19 oktober moeten geïnteresseerde partijen een bod uitbrengen, vooral investeringsfondsen tonen grote interesse.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Ecover en Method in handen van SC Johnson

15/09/2017

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Filet Pur: Zijn foodretailers de ware socialisten?

08/09/2017

Slaan en zalven, liefst tegelijk, daar draaien wij van RetailDetail Food onze hand niet voor om. Bij Ahold Delhaize en Colruyt zullen ze het geweten hebben, maar niet alleen daar. Of wat had u gedacht? Hier is het onmisbare FMCG-weekoverzicht! 

Back to top