Dollar Shave Club op weg naar Europa

Dollar Shave Club op weg naar Europa

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Uitgebreider assortiment

Het bedrijf werd in 2011 opgericht en ging sindsdien aan de haal met een groot deel van de markt: 20% van het totale volume en 10% van de omzet is nu in handen van Dollar Shave Club. Dat succes viel ook Unilever op, dat in 2016 maar liefst een miljard dollar (850 miljoen euro) neertelde om het bedrijf over te nemen. Sindsdien functioneert Dollar Shave Club als een onafhankelijk onderdeel binnen de Brits-Nederlandse groep.

 

Dollar Shave Club verkocht oorspronkelijk enkel scheermesjes, maar is ondertussen uitgebreid met een assortiment verzorgingsproducten voor mannen. Later dit jaar komen er zo ook producten voor tandverzorging bij. “We willen de gemakkelijkste plek zijn om producten te vinden die je gebruikt in de badkamer”, zegt CEO en oprichter Michael Dubin.

 

Dollar Shave Club is ook nog niet van plan om zijn producten gewoon in de winkel te leggen. Volgens Dubin is het huidige concept nodig om voldoende informatie te hebben over de klant. “Als je in de winkel gaat verkopen, is het heel ingewikkeld om dat ook te hebben.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Unilever stelt beslissing over eengemaakt hoofdkantoor uit

29/11/2017

Een tijdje geleden heeft Unilever gezegd dat het in de toekomst niet langer verder wil met twee hoofdkantoren, één in Nederland en één het Verenigd Koninkrijk, maar nu wordt de uitvoering van die beslissing op de lange baan geschoven.

Unilever start zoektocht naar opvolger CEO Paul Polman

24/11/2017

Unilever is gestart met de zoektocht naar een opvolger voor CEO Paul Polman. Het heeft daarvoor headhunter Egon Zehnder ingehuurd, dat nu op zoek zal gaan naar geschikte kandidaten.

Filet Pur: Smeuïg leesvoer op vrijdag

03/11/2017

De ene worst is de andere niet, cake wordt een luxeproduct, en wraak is een koude schotel die door merkfabrikanten wordt geserveerd om retailers een hak te zetten. Het weekoverzicht van RetailDetail Food heeft nog meer lekkers in petto!

Producenten willen aan consument verkopen via nieuw digitaal platform

02/11/2017

Een aantal grote producenten, zoals Mars, Unilever en Reckitt Benckiser, hebben zich aangesloten bij een nieuw Brits digitaal platform dat hen toelaat rechtstreeks aan de consument te verkopen. 

Hoofd e-commerce Ahold Delhaize trekt naar Unilever

30/10/2017

Hanneke Faber, verantwoordelijk voor e-commerce en innovatie binnen Ahold Delhaize, gaat op het eind van het jaar het supermarktbedrijf verlaten. Zij maakt de overstap naar Unilever, waar ze de Europese afdeling gaat leiden.

Filet Pur: "Voor mij een dagschotel, Pascalleke"

27/10/2017

Een glimmend nieuwe directie bij Carrefour, supergezonde maaltijden bij Delhaize, slinkse kidsmarketing bij Unilever en Zweedse ketchup bij Colruyt: het zijn slechts enkele hoogtepunten uit een alweer feestelijke én leerrijke FMCG-week.

Back to top