Dollar Shave Club op weg naar Europa | RetailDetail

Dollar Shave Club op weg naar Europa

Dollar Shave Club op weg naar Europa

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Uitgebreider assortiment

Het bedrijf werd in 2011 opgericht en ging sindsdien aan de haal met een groot deel van de markt: 20% van het totale volume en 10% van de omzet is nu in handen van Dollar Shave Club. Dat succes viel ook Unilever op, dat in 2016 maar liefst een miljard dollar (850 miljoen euro) neertelde om het bedrijf over te nemen. Sindsdien functioneert Dollar Shave Club als een onafhankelijk onderdeel binnen de Brits-Nederlandse groep.

 

Dollar Shave Club verkocht oorspronkelijk enkel scheermesjes, maar is ondertussen uitgebreid met een assortiment verzorgingsproducten voor mannen. Later dit jaar komen er zo ook producten voor tandverzorging bij. “We willen de gemakkelijkste plek zijn om producten te vinden die je gebruikt in de badkamer”, zegt CEO en oprichter Michael Dubin.

 

Dollar Shave Club is ook nog niet van plan om zijn producten gewoon in de winkel te leggen. Volgens Dubin is het huidige concept nodig om voldoende informatie te hebben over de klant. “Als je in de winkel gaat verkopen, is het heel ingewikkeld om dat ook te hebben.”

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Wil Kimberly-Clark af van z’n Europese tak?

20/07/2018

De producent van Kleenex-zakdoekjes, Huggies-luiers en Scottex-toiletpapier kampt met tegenvallende verkoopcijfers en oplopende kosten. Financiële bronnen vermoeden dan ook dat Kimberly-Clark Europese business wil verkopen.

Supermarkt mag concurreren met apotheek

17/07/2018

Minister van Volksgezondheid Maggie De Block werkt aan een Koninklijk Besluit om de verkoop van medische hulpmiddelen mogelijk te maken in supermarkten. Retailers reageren positief, apothekers zijn kritisch. 

Aanhoudende expansie Kruidvat werpt vruchten af

03/07/2018

Drogisterijketen Kruidvat verkocht het voorbije jaar 4,7% meer in België. De keten tekent al een paar jaar op rij Belgische groei op, niet het minst omdat ze steeds nieuwe winkels blijft openen.

Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.