Doorstart DA met ongeveer 210 winkels

Doorstart DA met ongeveer 210 winkels

Doorstart DA met ongeveer 210 winkels

Drogisterijketen DA maakt een doorstart met meer dan 85% van de huidige ondernemers: dat wil zeggen dat tussen 210 en 215 filialen zullen overleven. De andere ondernemers hebben besloten zich aan te sluiten bij een andere keten.

Beperkte uittocht

DA is na het faillissement in handen gekomen van de Nederlandse Drogisterij Service, die de afgelopen maanden heeft onderhandeld over een nieuwe samenwerkingsovereenkomst met de onafhankelijke ondernemers. Het grootste deel heeft nu besloten om zich opnieuw aan te sluiten bij DA. Vlak na het faillissement leek het even dat heel wat ondernemers zouden overstappen naar concurrenten als Etos of DIO, maar de groep vertrekkers is uiteindelijk dus beperkt gebleven.

 

De onderhandelingen slepen wel al langer aan dan verwacht. Henk Castelijns, directeur van NDS, had verwacht de onderhandelingen op 1 juli al afgerond te hebben, maar moet nu tevreden zijn met een tijdelijke overeenkomst die tot eind dit jaar geldig is.

 

Er kan immers pas een definitieve overeenkomst komen als er een akkoord is over een nieuw verdienmodel tussen de ondernemers en NDS. Er is ook nog geen groen licht van de Autoriteit Consument & Markt voor het samengaan van DA en DIO, die vlak na de doorstart van DA al werd aangekondigd.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

Failliet modemerk Supertrash krijgt doorstart(je)

19/04/2018

Supertrash, het failliete modemerk van de Nederlandse tv-personality Olcay Gülsen, krijgt dan toch een doorstart - zij het heel voorzichtig.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.

Zalando start met verkoop schoonheidsproducten

23/03/2018

Zalando is vandaag in Duitsland gestart met de verkoop van schoonheidsproducten. Die stap werd in oktober al aangekondigd door het Duitse bedrijf en is nu dus een feit. Markten buiten Duitsland volgen wel pas later.