Douglas AG wil naar de beurs trekken

Douglas AG wil naar de beurs trekken

De Duitse parfumerieketen Douglas wil later dit jaar opnieuw naar de beurs trekken, nadat het drie jaar geleden van de beurs verdween. Toen werd het gekocht door het Amerikaanse Advent International.

Oprichters blijven betrokken

Als Douglas naar de beurs trekt, zullen de aandelen van Advent verkocht worden, plus nog eens 70 miljoen euro aan nieuwe aandelen. De familie Kreke, die het bedrijf oprichtte, zegt eveneens betrokken te blijven, al zegt het niet hoeveel aandelen het in handen zal hebben.


Sinds het bedrijf van de beurs verdween, heeft het de Franse keten Nocibe gekocht en verkocht het juwelenbedrijf Christ aan de 3i Group. Momenteel heeft de familie Kreke 20 procent van het bedrijf in handen.


"Sinds we van de beurs zijn, hebben we het bedrijf succesvol getransformeerd van een gediversifieerde groep die vooral in Duitsland actief was, naar een internationaal bedrijf dat vooral de focus op parfums legt", zegt CEO Henning Kreke.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Unilever schrapt banen bij Belgisch retailsalesteam

22/01/2018

Unilever Belgium reorganiseert haar team van winkelvertegenwoordigers. Er gaan daarbij elf banen verloren, bevestigt het bedrijf aan de RetailDetail-redactie.

Binnenkort geen sigaretten meer bij Kruidvat en Trekpleister

04/01/2018

Kruidvat en zusterketen Trekpleister halen ten laatste volgend jaar alle tabaksproducten uit hun rekken. De Stichting Tegen Kanker en Alliantie Nederland Rookvrij hopen dat ook de supermarkten het voorbeeld volgen, maar die staan niet meteen te trappelen.

Familie Colruyt koopt webapotheek Newpharma

19/12/2017

De familie Colruyt wordt hoofdaandeelhouder van onlineapotheek Newpharma. Het management van Newpharma slaat daarvoor de handen in elkaar met Korys (het investeringsvehikel van de familie Colruyt) en Colruyt Group.

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Back to top