Douglas AG wil naar de beurs trekken

Douglas AG wil naar de beurs trekken

De Duitse parfumerieketen Douglas wil later dit jaar opnieuw naar de beurs trekken, nadat het drie jaar geleden van de beurs verdween. Toen werd het gekocht door het Amerikaanse Advent International.

Oprichters blijven betrokken

Als Douglas naar de beurs trekt, zullen de aandelen van Advent verkocht worden, plus nog eens 70 miljoen euro aan nieuwe aandelen. De familie Kreke, die het bedrijf oprichtte, zegt eveneens betrokken te blijven, al zegt het niet hoeveel aandelen het in handen zal hebben.


Sinds het bedrijf van de beurs verdween, heeft het de Franse keten Nocibe gekocht en verkocht het juwelenbedrijf Christ aan de 3i Group. Momenteel heeft de familie Kreke 20 procent van het bedrijf in handen.


"Sinds we van de beurs zijn, hebben we het bedrijf succesvol getransformeerd van een gediversifieerde groep die vooral in Duitsland actief was, naar een internationaal bedrijf dat vooral de focus op parfums legt", zegt CEO Henning Kreke.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top