Drogisterij.net neemt concurrent over

Drogisterij.net neemt concurrent over

De Nederlandse online retailer Drogisterij.net heeft concurrent i-drogist.nl overgenomen. Drogisterij.net versterkt op deze manier haar marktpositie als online verkoper van drogisterijproducten.

Groeistrategie

De overname past binnen de groeiambitie van Drogisterij.net, opgericht in 1999 door Jaap Santifort. Naast de eigen, organische groei neemt Drogisterij.net een aantal initiatieven om de groei te versnellen, bijvoorbeeld met maaltijd-vervanger.nl en de app Slankcoach.

 

Hoewel verdere overnames niet uit te sluiten zijn, richt Drogisterij.net zich de komende tijd weer op de eigen webwinkels en een verbetering van de service aan de klant dankzij nieuwe technologie.

 

"Beter assortiment"

"De klanten van i-drogist.nl merken niets van deze overname. Sterker nog, ze kunnen een beter assortiment, betere service en concurrerende prijzen tegemoet zien", luidt het in een persmededeling van Drogisterij.net.

 

Op vlak van logistiek zal het magazijn van Drogisterij.net de verzending voor i-drogist.nl, dat is opgericht in 2004, voor zijn rekening nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Belgisch parfummerk BillyXClub opent eerste eigen winkel

26/09/2017

In de Kammenstraat in Antwerpen heeft parfumlabel BillyXClub een eerste eigen winkel geopend. Tot nu toe waren de parfums enkel te koop in verschillende winkels van CKS en in de webshop.

Back to top