Drogisterij.net neemt concurrent over | RetailDetail

Drogisterij.net neemt concurrent over

Drogisterij.net neemt concurrent over

De Nederlandse online retailer Drogisterij.net heeft concurrent i-drogist.nl overgenomen. Drogisterij.net versterkt op deze manier haar marktpositie als online verkoper van drogisterijproducten.

Groeistrategie

De overname past binnen de groeiambitie van Drogisterij.net, opgericht in 1999 door Jaap Santifort. Naast de eigen, organische groei neemt Drogisterij.net een aantal initiatieven om de groei te versnellen, bijvoorbeeld met maaltijd-vervanger.nl en de app Slankcoach.

 

Hoewel verdere overnames niet uit te sluiten zijn, richt Drogisterij.net zich de komende tijd weer op de eigen webwinkels en een verbetering van de service aan de klant dankzij nieuwe technologie.

 

"Beter assortiment"

"De klanten van i-drogist.nl merken niets van deze overname. Sterker nog, ze kunnen een beter assortiment, betere service en concurrerende prijzen tegemoet zien", luidt het in een persmededeling van Drogisterij.net.

 

Op vlak van logistiek zal het magazijn van Drogisterij.net de verzending voor i-drogist.nl, dat is opgericht in 2004, voor zijn rekening nemen.

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Cultmerk Aesop komt naar Antwerpen

04/06/2018

Het Australische schoonheidsmerk Aesop komt binnenkort met een eigen winkel naar Antwerpen: een voormalige sapjesbar aan de Nationalestraat krijgt de primeur. 

A.S. Watson (Kruidvat) lanceert online apotheek PharmaXpert.be

28/05/2018

Dank zij de lancering van een eigen online apotheek, PharmaXpert.be, kan de eigenaar van Kruidvat nu ook in België voorschriftvrije geneesmiddelen verkopen tegen voordelige prijzen.

Henkel en PostNL stappen in Nederlands wasplatform

24/05/2018

Een nieuwe Nederlandse startup, Dobbi, draait de was voor jou: de onderneming haalt thuis je vuile was op en brengt het schoon gestreken en gevouwen terug. PostNL en Henkel investeren al mee in het bedrijf, dat een nieuwe disruptor wil zijn.

Henkel houdt stand in onzekere marktomstandigheden

09/05/2018

Ondanks negatieve wisselkoerseffecten en logistieke problemen in de Verenigde Staten ziet Henkel toch positieve ontwikkelingen in het eerste kwartaal. De lijmafdeling deed het beter dan de divisies wasmiddelen en beauty.

Waarom Ecover niet meestapt in de promotie-oorlog

04/05/2018

Ecologische pionier Ecover mag weer wat rebelser worden en zoekt aansluiting bij de beginjaren. Het merk lanceert een nieuwe afwasmiddelfles en een televisiecampagne. De ambitie? Groei brengen in categorieën die onder druk staan.

P&G wil 100% recycleerbare verpakkingen tegen 2030

17/04/2018

Procter & Gamble kondigt nieuwe duurzaamheidsdoelen aan voor 2030, aangezien het de doelstellingen voor 2020 al voor een groot deel heeft gehaald. Tegen 2030 wil het onder meer alle verpakkingen recycleerbaar of herbruikbaar maken.