Ecover en Method in handen van SC Johnson

Ecover en Method in handen van SC Johnson
Foto: People Against Dirty

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Milieuvriendelijke pioniers

Ecover, gevestigd in Malle, is een Europese pionier in milieuvriendelijke was- en onderhoudsproducten. Het bedrijf werd opgericht in 1979 en had sindsdien een grote impact op de schoonmaakwereld. In 2012 nam Ecover het Amerikaanse Method over, dat was opgericht in 2000 met hoofdkantoor in San Francisco. Ook Method is een producent van planeetvriendelijke reinigings-, afwas- en verzorgingsproducten, in een hip designjasje. Beide partners vormden na de overname het bedrijf People Against Dirty. 


“Method en Ecover hebben een sterke traditie van innovatie en van inspelen op consumentennoden. Ze zijn een geweldige aanvulling op SC Johnson’s portfolio van iconische merken," aldus Fisk Johnson, voorzitter en CEO van SC Johnson. De overnemer heeft een Belgisch kantoor in Groot-Bijgaarden (Dilbeek) en een Nederlands hoofdkwartier in Mijdrecht. Het bedrijf commercialiseert merken als Baygon, Brise, WC Eend, Oust, Kiwi, Pledge en Shout. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Etos naar België dankzij fusie Ahold-Delhaize

18/09/2017

Drogisterijketen Etos gaat profiteren van de fusie van haar moederbedrijf, het Nederlandse Ahold, met het Belgische Delhaize. Daardoor kunnen de producten van Etos verkocht gaan worden in onder andere België, Griekenland en Roemenië.

Unilever heeft interesse in Estée Lauder

25/08/2017

Er gaan geruchten de ronde dat meerdere partijen interesse tonen in een overname van cosmeticabedrijf Estée Lauder. Daarbij zouden onder andere L’Oréal en Unilever een bod overwegen.

Cosmeticaketen Atelier Rebul groeit snel in België

07/08/2017

De Deense cosmeticaketen Atelier Rebul wil de komende maanden snel groeien in België. In juli opende ze al de eerste twee vestigingen in Hasselt en Gent en daar komen snel nog winkels bij in Antwerpen, Brugge en Leuven.

Sephora lanceert nieuw, kleiner winkelconcept

24/07/2017

Cosmeticaproducent Sephora heeft in de Verenigde Staten een nieuw en kleiner winkelconcept gelanceerd. Het bedrijf mikte tot nu toe vooral op grote winkels, maar experimenteert nu dus ook op kleinere schaal.

The Body Shop in Braziliaanse handen

29/06/2017

Het stond in de sterren geschreven en het is nu ook bevestigd: L’Oréal heeft zijn Britse winkeldochter The Body Shop verkocht aan het Braziliaanse Natura Cosméticos. Het contract is deze week ondertekend, zo klinkt het in Parijs.

Moeder Kruidvat zet zwaar in op fysieke winkels

28/06/2017

AS Watson (het bedrijf boven Kruidvat en Ici Paris XL) zegt te zullen blijven investeren in technologie en logistiek om mee te kunnen in een markt die steeds meer gericht is op online verkoop. Er komt ook een fikse investering in fysieke winkels.

Back to top