Ecover en Method in handen van SC Johnson

Ecover en Method in handen van SC Johnson
Foto: People Against Dirty

De Amerikaanse fabrikant van onderhoudsproducten SC Johnson neemt de ecologische schoonmaakproducenten Ecover en Method over van hun moederbedrijf People Against Dirty. Daarbij geeft het bedrijf geen financiële details vrij. 

Milieuvriendelijke pioniers

Ecover, gevestigd in Malle, is een Europese pionier in milieuvriendelijke was- en onderhoudsproducten. Het bedrijf werd opgericht in 1979 en had sindsdien een grote impact op de schoonmaakwereld. In 2012 nam Ecover het Amerikaanse Method over, dat was opgericht in 2000 met hoofdkantoor in San Francisco. Ook Method is een producent van planeetvriendelijke reinigings-, afwas- en verzorgingsproducten, in een hip designjasje. Beide partners vormden na de overname het bedrijf People Against Dirty. 


“Method en Ecover hebben een sterke traditie van innovatie en van inspelen op consumentennoden. Ze zijn een geweldige aanvulling op SC Johnson’s portfolio van iconische merken," aldus Fisk Johnson, voorzitter en CEO van SC Johnson. De overnemer heeft een Belgisch kantoor in Groot-Bijgaarden (Dilbeek) en een Nederlands hoofdkwartier in Mijdrecht. Het bedrijf commercialiseert merken als Baygon, Brise, WC Eend, Oust, Kiwi, Pledge en Shout. 

 

Heeft u vragen of opmerkingen? Neem dan gerust contact op met de redactie​


Gerelateerde items

Nu ook geneesmiddelen op voorschrift bij webshop Multipharma

24/10/2017

Multipharma heeft de dienstverlening op zijn webshop uitgebreid: naast parafarmaceutische producten en voorschriftvrije geneesmiddelen kunnen klanten nu ook geneesmiddelen op voorschrift reserveren.

RetailDetail Food #24 staat online

20/10/2017

Zijn winkels in drukke stadscentra steeds moeilijker bereikbaar? Voelen ze het aan de omzet, nemen ze maatregelen? Het nieuwe nummer van de gepersonaliseerde RetailDetail Food krant gaat er dieper op in.

Grondige herpositionering voor Di

19/10/2017

Een stevig investeringsprogramma moet beautyretailer Di op de kaart zetten als een sterk merk. De krachtlijnen? Een uitgepuurd winkelbeeld, een exclusief assortiment, een e-shop en verhoogde communicatie-inspanningen.

Zalando gaat ook make-up verkopen

18/10/2017

De modewebshop Zalando gaat in Duitsland voortaan ook schoonheidsproducten verkopen. Om die nieuwe producten in de kijker te zetten komt er een fysieke schoonheidswinkel in Berlijn. Zalando maakte ook kwartaalcijfers bekend, met een omzetgroei van bijna 30%.

Dollar Shave Club op weg naar Europa

10/10/2017

Volgend jaar wil de Dollar Shave Club zijn opwachting maken in Europa. De abonnementsdienst voor scheermesjes, die in handen is van Unilever, is al langer een succes in de Verenigde Staten.

Essity: “Consumenten kunnen geen dag zonder onze producten”

05/10/2017

Zeg niet langer SCA Hygiene, zeg voortaan Essity. De producent van merken als Tena, Tork, Tempo, Edet, Plenty, Lotus, Okay en Demak'Up focust nog sterker op hygiëne en gezondheid. Vooral de incontinentiemarkt biedt groeipotentieel. 

Back to top